...
Oletko katsonut missä kunnossa se rintapellin edessä olevan vivuston muovinen välitanko on. Siis kepin akselin ja vaihteiston akselin väli.
Muovi antaa periksi ja laakerointi väljistyy. Sen jälkeen eteen-taakse liike ei ole vaihdelaatikon puolella enää se mitä keppi liikkuu. Pakin tapauksessa siis välitanko ei työnnä vaihteiston akselia tarpeeksi sisään.
Kokemusta on että tuo muovi lopulta hajoaa kokonaan (tai kiinnityssokat korkkaa). Hyvä korjaus tulee tekemällä moinen metallista. Paras tietty se uudemman mallin mukainen muutossarja vaan kun maksaa.
Muovi antaa periksi ja laakerointi väljistyy. Sen jälkeen eteen-taakse liike ei ole vaihdelaatikon puolella enää se mitä keppi liikkuu. Pakin tapauksessa siis välitanko ei työnnä vaihteiston akselia tarpeeksi sisään.
Kokemusta on että tuo muovi lopulta hajoaa kokonaan (tai kiinnityssokat korkkaa). Hyvä korjaus tulee tekemällä moinen metallista. Paras tietty se uudemman mallin mukainen muutossarja vaan kun maksaa.
#1894 : 9000 CS 2.0t -96 , 9-3 SC TiDS -09 , 9-3 Cab 1.8t+Hirsch -05 . . . . Entiset : 90 -85 , 900c -88 , 900s 2,3i -96
cc kirjoitti:Oletko katsonut missä kunnossa se rintapellin edessä olevan vivuston muovinen välitanko on. Siis kepin akselin ja vaihteiston akselin väli.
Muovi antaa periksi ja laakerointi väljistyy. Sen jälkeen eteen-taakse liike ei ole vaihdelaatikon puolella enää se mitä keppi liikkuu. Pakin tapauksessa siis välitanko ei työnnä vaihteiston akselia tarpeeksi sisään.
Kokemusta on että tuo muovi lopulta hajoaa kokonaan (tai kiinnityssokat korkkaa). Hyvä korjaus tulee tekemällä moinen metallista. Paras tietty se uudemman mallin mukainen muutossarja vaan kun maksaa.
Vedetääs vähän topicin viereen... Mun 9-3.ssa pomppaa ajoittain 2. vaihde pois silmästä esim. töyssyyn ajettaessa... hmmmm ?? Mitä ihmettä ? Samoin kiihdytys kakkosella aiheuttaa aivan kauheeta keulan pomppimista. Tähän kun lisätään edelleen vaivana oleva ravistus 120 kmh vaudissa niin mihin johtopäätökseen voimme tulla ?
Kaide
Jostain kai pitäisi aloitttaa - minä katselisin ensin moottorin kiinnikkeet, vaihdelaatikon pään perinteinen kumi ja sitten vaihdelaatikon takaa ja oikean puolen hydraulivaimenteiset.Kaide kirjoitti: Vedetääs vähän topicin viereen... Mun 9-3.ssa pomppaa ajoittain 2. vaihde pois silmästä esim. töyssyyn ajettaessa... hmmmm ?? Mitä ihmettä ? Samoin kiihdytys kakkosella aiheuttaa aivan kauheeta keulan pomppimista. Tähän kun lisätään edelleen vaivana oleva ravistus 120 kmh vaudissa niin mihin johtopäätökseen voimme tulla ?
Kaide
Noita päätykiinnikkeitä ei oikein näe kuin irrottamalla sisälokasuojat.
#1894 : 9000 CS 2.0t -96 , 9-3 SC TiDS -09 , 9-3 Cab 1.8t+Hirsch -05 . . . . Entiset : 90 -85 , 900c -88 , 900s 2,3i -96
93t sport kirjoitti:No, sanoisin että "jotain varmaan tarttis tehrä"Kaide kirjoitti:mihin johtopäätökseen voimme tulla ?
Kaide
Heh .. sanos muuta ! Autossa on kyllä vaihtoauton takuu voimassa. Mutta eivät oikeen halua tehdä mitään... prkl !!! Olen valittanut ravistuksesta monta kertaa , mutta mitään ei tapahdu. Taidan kävästä Variston Länsi - Autossa kiroilemassa heti alkuviikosta. Toi vaihteen pomppaaminen on tullut nyt ihan uutena juttuna esille pari kertaa. Vaihde päällä kytkin pohjassa rullatessa laatikon suunnalta kuuluu myös sellanen rahiseva ääni.... Sama ääni kuuluu jos nostaa keulan ylös ja pyörittää eturengasta. Samoin kylmänä liikkeelle lähdettäessä laatikko rallattaa pari ekaa kilsaa.
Kaide
Re: Potkii yhä
WIS:issä on tuohon liittyen ollut jonkinlaista korjausohjetta. WIS ei ole työkoneella asennettuna, joten en nyt tarkemmin muista. Jotain osaa piti kuitenkin korvata eri mitoituksella olevaan.ng900aero kirjoitti:Potkii pakkia edelleen pois päältä, vaihteensiirtovivusto todettu ehjäksi ja välyksettömäksi, samoin moottorin/vaihdelaatikon tuenta.
Mitäs tuolle kannattaisi tehdä, oliskohan pakin hammastus sökö?
Tunteeko kukaan teistä ng900:n vaihdelaatikon sielunelämää?
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Mm. tohon pakin pykimiseen ja vaihteiden takkuamiseen alkupään gm -satkuissa ne on päivittäneet vaihteensiirtäjähässäkän uudemman malliseen.
Vanhempi systeemi on käytössä vm 94-96.
Kuukkelilla osui heti ensimmäinen haku aiheeseen.
http://www.saabnet.com/tsn/bb/NG900/?bID=104788
Mulla on tuo päivityspaketti asennusta odottamassa. Tosin mulla ei ole ollut pakin kanssa ongelmia vaan tuon vanhan vaihteensiirtäjän yks työntöholkki on levinny 2 kertaa ja koko paska jääny sen takia tielle. Sen myötä päätin päästä ko osasta kerralla eroon vaihtamalla koko vaihteensiirtäjähärdelli.
Uus helmisetti:
vanha pommi:
Kuvat http://www.thesaabsite.com
Vanhempi systeemi on käytössä vm 94-96.
Kuukkelilla osui heti ensimmäinen haku aiheeseen.
http://www.saabnet.com/tsn/bb/NG900/?bID=104788
Mulla on tuo päivityspaketti asennusta odottamassa. Tosin mulla ei ole ollut pakin kanssa ongelmia vaan tuon vanhan vaihteensiirtäjän yks työntöholkki on levinny 2 kertaa ja koko paska jääny sen takia tielle. Sen myötä päätin päästä ko osasta kerralla eroon vaihtamalla koko vaihteensiirtäjähärdelli.
Uus helmisetti:
vanha pommi:
Kuvat http://www.thesaabsite.com
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
Re: kustannukset
procarilla klubilaiselle jotain 220e, saabilla muistaakseni jompikumpi 250e tai 280eng900aero kirjoitti:Mitäs tuo päivityssetti maksoi?
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429