...

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9380
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

...

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

...
Viimeksi muokannut ng900aero, La Tammi 27, 2007 17:00. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
cc
"Viggen"
Viestit: 539
Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 19:53

Viesti Kirjoittaja cc »

Oletko katsonut missä kunnossa se rintapellin edessä olevan vivuston muovinen välitanko on. Siis kepin akselin ja vaihteiston akselin väli.
Muovi antaa periksi ja laakerointi väljistyy. Sen jälkeen eteen-taakse liike ei ole vaihdelaatikon puolella enää se mitä keppi liikkuu. Pakin tapauksessa siis välitanko ei työnnä vaihteiston akselia tarpeeksi sisään.
Kokemusta on että tuo muovi lopulta hajoaa kokonaan (tai kiinnityssokat korkkaa). Hyvä korjaus tulee tekemällä moinen metallista. Paras tietty se uudemman mallin mukainen muutossarja vaan kun maksaa.
#1894 : 9000 CS 2.0t -96 , 9-3 SC TiDS -09 , 9-3 Cab 1.8t+Hirsch -05 . . . . Entiset : 90 -85 , 900c -88 , 900s 2,3i -96
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kaide »

cc kirjoitti:Oletko katsonut missä kunnossa se rintapellin edessä olevan vivuston muovinen välitanko on. Siis kepin akselin ja vaihteiston akselin väli.
Muovi antaa periksi ja laakerointi väljistyy. Sen jälkeen eteen-taakse liike ei ole vaihdelaatikon puolella enää se mitä keppi liikkuu. Pakin tapauksessa siis välitanko ei työnnä vaihteiston akselia tarpeeksi sisään.
Kokemusta on että tuo muovi lopulta hajoaa kokonaan (tai kiinnityssokat korkkaa). Hyvä korjaus tulee tekemällä moinen metallista. Paras tietty se uudemman mallin mukainen muutossarja vaan kun maksaa.

Vedetääs vähän topicin viereen... Mun 9-3.ssa pomppaa ajoittain 2. vaihde pois silmästä esim. töyssyyn ajettaessa... hmmmm ?? Mitä ihmettä ? Samoin kiihdytys kakkosella aiheuttaa aivan kauheeta keulan pomppimista. Tähän kun lisätään edelleen vaivana oleva ravistus 120 kmh vaudissa niin mihin johtopäätökseen voimme tulla ?


Kaide
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Kaide kirjoitti:mihin johtopäätökseen voimme tulla ?
Kaide
No, sanoisin että "jotain varmaan tarttis tehrä" :roll:
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
cc
"Viggen"
Viestit: 539
Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 19:53

Viesti Kirjoittaja cc »

Kaide kirjoitti: Vedetääs vähän topicin viereen... Mun 9-3.ssa pomppaa ajoittain 2. vaihde pois silmästä esim. töyssyyn ajettaessa... hmmmm ?? Mitä ihmettä ? Samoin kiihdytys kakkosella aiheuttaa aivan kauheeta keulan pomppimista. Tähän kun lisätään edelleen vaivana oleva ravistus 120 kmh vaudissa niin mihin johtopäätökseen voimme tulla ?
Kaide
Jostain kai pitäisi aloitttaa - minä katselisin ensin moottorin kiinnikkeet, vaihdelaatikon pään perinteinen kumi ja sitten vaihdelaatikon takaa ja oikean puolen hydraulivaimenteiset.
Noita päätykiinnikkeitä ei oikein näe kuin irrottamalla sisälokasuojat.
#1894 : 9000 CS 2.0t -96 , 9-3 SC TiDS -09 , 9-3 Cab 1.8t+Hirsch -05 . . . . Entiset : 90 -85 , 900c -88 , 900s 2,3i -96
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kaide »

93t sport kirjoitti:
Kaide kirjoitti:mihin johtopäätökseen voimme tulla ?
Kaide
No, sanoisin että "jotain varmaan tarttis tehrä" :roll:

Heh .. sanos muuta ! Autossa on kyllä vaihtoauton takuu voimassa. Mutta eivät oikeen halua tehdä mitään... prkl !!! Olen valittanut ravistuksesta monta kertaa , mutta mitään ei tapahdu. Taidan kävästä Variston Länsi - Autossa kiroilemassa heti alkuviikosta. Toi vaihteen pomppaaminen on tullut nyt ihan uutena juttuna esille pari kertaa. Vaihde päällä kytkin pohjassa rullatessa laatikon suunnalta kuuluu myös sellanen rahiseva ääni.... Sama ääni kuuluu jos nostaa keulan ylös ja pyörittää eturengasta. Samoin kylmänä liikkeelle lähdettäessä laatikko rallattaa pari ekaa kilsaa.

Kaide
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9380
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

...
Viimeksi muokannut ng900aero, La Tammi 27, 2007 16:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9380
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

...
Viimeksi muokannut ng900aero, La Tammi 27, 2007 17:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3346
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Potkii yhä

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

ng900aero kirjoitti:Potkii pakkia edelleen pois päältä, vaihteensiirtovivusto todettu ehjäksi ja välyksettömäksi, samoin moottorin/vaihdelaatikon tuenta.
Mitäs tuolle kannattaisi tehdä, oliskohan pakin hammastus sökö?
Tunteeko kukaan teistä ng900:n vaihdelaatikon sielunelämää?
WIS:issä on tuohon liittyen ollut jonkinlaista korjausohjetta. WIS ei ole työkoneella asennettuna, joten en nyt tarkemmin muista. Jotain osaa piti kuitenkin korvata eri mitoituksella olevaan.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2234
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Mm. tohon pakin pykimiseen ja vaihteiden takkuamiseen alkupään gm -satkuissa ne on päivittäneet vaihteensiirtäjähässäkän uudemman malliseen.
Vanhempi systeemi on käytössä vm 94-96.

Kuukkelilla osui heti ensimmäinen haku aiheeseen.

http://www.saabnet.com/tsn/bb/NG900/?bID=104788

Mulla on tuo päivityspaketti asennusta odottamassa. Tosin mulla ei ole ollut pakin kanssa ongelmia vaan tuon vanhan vaihteensiirtäjän yks työntöholkki on levinny 2 kertaa ja koko paska jääny sen takia tielle. :evil: Sen myötä päätin päästä ko osasta kerralla eroon vaihtamalla koko vaihteensiirtäjähärdelli.

Uus helmisetti:

Kuva

vanha pommi:

Kuva

Kuvat http://www.thesaabsite.com
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9380
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

...
Viimeksi muokannut ng900aero, La Tammi 27, 2007 17:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2003
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

ja tuohon pakin pois päältä hyppimiseen olen kuulut että itse laatikonsisältä on mahdollisest siirtomekanismi kulunut. e´li jos muu ei auta niin laatikkoremontti autaa :wink:
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2234
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Re: kustannukset

Viesti Kirjoittaja NG900T »

ng900aero kirjoitti:Mitäs tuo päivityssetti maksoi?
procarilla klubilaiselle jotain 220e, saabilla muistaakseni jompikumpi 250e tai 280e
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Vastaa Viestiin