Nyt on 3" rosteriputki kotona. Tässä olen nyt itsekseen sitten mietiskellyt, että millaisia jatkoja porukka suosittelee ja millä peustein?
Mulla on tuon jatkon kanssa vähän kiire, kun pitäs auto saada leimattua.
Käynyt mielessä, jos paikallisessa amiksessa tai aikuiskoulutuskeskuksella teettäis loppu putken.
Simonssin änäriä olen katsellut, mutta onko ovaali vai pyöreä pönttö parempi ja minkä mittainen vaiko vaimennin on ja onko jollain ylhäällä putken mutkien asteet ja pituudet?
Äänet tietenkin sais olla miehekkäät, mutta toisaalta takapenkkiläisten kuulokaan ei saisi vaarantua pitkässä juoksussa.
Minun autoon oli vaparun putki väsätty, joten en tiedä minkä paksuinen on turbon vakio putki?
Tuota jatkoa nyt vähän katsellut 3" ja 2,5" tai 2". Mikäs se olisi fiksuin?
3" jatko?
Re: 3" jatko?
Riippuu vähän mitä haetaan, tehon puolesta 3", jos haluat hiljaisemmat äänet niin 2,5".
Pitkä ovaali välivaimennin ja joku vaimennin taakse niin luulisi olevan hyvä. Itsellä on alusta asti 3", alussa kisakatti ja lopussa villat luovuttanut 3" biltema ovaalivaimennin, matka-ajoa voi ihan hienosti ajella, mutta parkissa joskus hävettää toi höpötys parkkihallissa yms ku mummot kattelee näreissään.
Loppuputki on helppo tehdä itsekin jos on mahdollisuus hitsata. Akselin ylitys putken tarvii, pari metriä suoraa ja muutama mutka. Riippuu siitä mikä on tuo sinun "rosteriputki"
Pitkä ovaali välivaimennin ja joku vaimennin taakse niin luulisi olevan hyvä. Itsellä on alusta asti 3", alussa kisakatti ja lopussa villat luovuttanut 3" biltema ovaalivaimennin, matka-ajoa voi ihan hienosti ajella, mutta parkissa joskus hävettää toi höpötys parkkihallissa yms ku mummot kattelee näreissään.
Loppuputki on helppo tehdä itsekin jos on mahdollisuus hitsata. Akselin ylitys putken tarvii, pari metriä suoraa ja muutama mutka. Riippuu siitä mikä on tuo sinun "rosteriputki"
Ng900
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: 3" jatko?
Hah repesin.tomipee kirjoitti:...joskus hävettää toi höpötys parkkihallissa yms ku mummot kattelee näreissään.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: 3" jatko?
Kannattaa hitsata mahdollisuuksien mukaan kaikki saumat. Vaikuttaa melutasoon yllättävän paljon. Jos johonkin pitää jättää asennuksen takia liitoskohta, niin senkin tiivistys huolella. Tämä on käytännössä kokeiltua. Kaveri teki pakoputkiston taannoin saabiinsa ja tuli useampi liitos. Melu oli melkoinen, kunnes päätti hitsata liitokset umpeen. Vaikutusta on hankala näin sanoin kuvailla.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: 3" jatko?
Mulla on liitos, juuri ennen taka-akselia, muuten putkistoa ei saisi irti autosta. Kunnon vaimentimet vaan niin saa hiljaiseksi
Ng900