Ei käynnisty

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
saabi90
"Aero"
Viestit: 346
Liittynyt: Ke Tammi 12, 2011 19:21
Paikkakunta: Tampere

Ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja saabi90 »

NG900t vm-95 aiheuttaa päänvaivaa kun ei suostu käynnistymään.. Haulla koitin lukea läpi vanhoja juttuja mutta ei oikein auttanut..

DI-kasetti ja kampuran anturi vaihdettu.

Auto toimi oikein hyvin, kunnes sitten ei vain yhtenä aamuna enää lähtenyt käyntiin.

Bensapumpulle ei tule virtaa, mutta kun antaa sille virtaa niin että pyörittää niin ei siltikään lähde auto käyntiin.. Releen vaihdoin, ei vaikuttanut virran tuloon.

Onkohan tää sitten jotain ajonesto juttuja? Muistaakseni kun softa viimekesänä laitettiin niin sieltä joku ajonesto ainakin ruksattiin pois..
Kaikki sulakkeet katsottu läpi.

Ideoita otetaan vastaan.
Viimeksi muokannut saabi90, Su Huhti 28, 2013 13:05. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
assa
"Aero"
Viestit: 365
Liittynyt: Su Loka 02, 2011 16:50

Re: Ei käynnisty(Ei DI,bensapumppu,kampuran anturi)

Viesti Kirjoittaja assa »

"Bensapumpulle ei tule virtaa, mutta kun antaa sille virtaa niin että pyörittää niin ei siltikään lähde auto käyntiin.."

Tuon perusteella ei saa kipinää, jännite/sähkö/ohjausyksikkö/maadoitus ?
saabi90
"Aero"
Viestit: 346
Liittynyt: Ke Tammi 12, 2011 19:21
Paikkakunta: Tampere

Re: Ei käynnisty(Ei DI,bensapumppu,kampuran anturi)

Viesti Kirjoittaja saabi90 »

Jep. Mutta mikä tekee sen että ei anna kipinää eikä myöskään anna virtaa pumpulle? Eikö ajonesto tee jotain tuontyylistä?
Toista ECUa myös kokeiltu. Maadoituksia pitää huomenna kattella, onko mitään todennäköisiä paikkoja missä olis vikaa?
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4578
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Ei käynnisty(Ei DI,bensapumppu,kampuran anturi)

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Jos tuo nyt vaan yhden yön aikana muuttui käynnistymättömäksi ja ehjää DI kasettia sekä kampuran asento-anturia on jo kokeiltu niin koita vielä antaa ruokaa suoraan imusarjaan samalla kun starttaa. Starttipilottia tai itse rohkenen bräkleeniä kevyesti syöttää. Jotku käyttää nestekaasua.

Bensapumppuhan pyörähtää reilun sekunnin T5:ssa kun laittaa virrat päälle. Sen jälkee saa odotella vartin virrat pois että pyörähtää uudestaan samalla tavalla. T7:ssa pyörähtää aina kun virrat kääntää päälle.

Harvoin ng900:ssa on ajonestoa eikä se itsestään yhdessä yössä päälle mene. Onhan tulpat kunnossa ? Sulakkeiden tuplatsekkaus vielä
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
saabi90
"Aero"
Viestit: 346
Liittynyt: Ke Tammi 12, 2011 19:21
Paikkakunta: Tampere

Re: Ei käynnisty(Ei DI,bensapumppu,kampuran anturi)

Viesti Kirjoittaja saabi90 »

Juu on koitettu antaa suoraan imusarjaankin..

Bensapumppu ei pyörähdä kun virrat laittaa päälle. Tulppien pitäisi olla ihan ok, ja aika outoa jos ne ois yöllä itsestään kaikki mennyt kelvottomiksi.
Mulla on bensalinjassa siinä konetilassa sellanen T kappalle josta kun ottaa tulpan pois niin näkee että lentääkö bensa vai ei.. Tosiaan ei tule bensaa kun virrat kääntää päälle tai starttaa, mutta suoraan kun virtaa syöttää pumpulle niin bensa lentää.
Sulakkeetkin on tsekattu kahteen kertaan vähintään.
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Ei käynnisty(Ei DI,bensapumppu,kampuran anturi)

Viesti Kirjoittaja Hook »

Bensapumpun rele?
Nyt ensimmäisenä katsoisin, että tuleeko startatessa pumpulle sähköä. Jos tulee, niin ecun mielestä kone pyörii startatessa. (ja antaa kipinää sekä availee suuttimia tuolloin).

Jos ei tule, niin varmistaisin releen toiminnan. Jos releelle ei tule ohjausta, niin lähtisin ihmettelemään, että onko ecu elossa. (tech, obd testeri tms..).
Jos on, niin palaisin ihmettelemään kampiakselin asentoanturia.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
saabi90
"Aero"
Viestit: 346
Liittynyt: Ke Tammi 12, 2011 19:21
Paikkakunta: Tampere

Re: Ei käynnisty(Ei DI,bensapumppu,kampuran anturi)

Viesti Kirjoittaja saabi90 »

Bensapumpun rele vaihdettu kertaalleen.
Ecu vaihdettu kertaalleen.

Pitää kattoa huomenna et tuleeko sähköä startatessa.
Onko kovinkin yleistä et jostain johtosarjasta ois vaikka kampuran asentoanturin johto poikki?

E: Sähköä ei tullut startatessa.
Viimeksi muokannut saabi90, Ti Huhti 02, 2013 10:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
saabi90
"Aero"
Viestit: 346
Liittynyt: Ke Tammi 12, 2011 19:21
Paikkakunta: Tampere

Re: Ei käynnisty(Ei DI,bensapumppu,kampuran anturi)

Viesti Kirjoittaja saabi90 »

Jep eli vieläkään ei ole suostunut käyntiin lähtemään.

TECH2 ei saanut yhteyttä ollenkaan moottoripuolelle.

Virtalukon pohjan vaihdoin tuossa aamulla, ei vaikutusta mihinkään. Mittailen tuossa huomenna kun kerkeän että tuleeko ECUlle virtaa.
assa
"Aero"
Viestit: 365
Liittynyt: Su Loka 02, 2011 16:50

Re: Ei käynnisty(Ei DI,bensapumppu,kampuran anturi)

Viesti Kirjoittaja assa »

" Maadoituksia pitää huomenna kattella, onko mitään todennäköisiä paikkoja missä olis vikaa?"

Kaksi suurempaa maapistettä, runko ja moottori akulta, pieniä paljon esim.sulakerasia/rele ym..
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Ei käynnisty(Ei DI,bensapumppu,kampuran anturi)

Viesti Kirjoittaja Hook »

Vetääkö ecu pääreleen virrat päälle kytkettäessä? (eli tuleeko suutimille jännite?, ecu sitten maadoittelee toista suuttimen nastaa, kun soppaa ruiskitaan)
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
NGpower
"Aero"
Viestit: 399
Liittynyt: La Elo 23, 2008 21:55
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Ei käynnisty(Ei DI,bensapumppu,kampuran anturi)

Viesti Kirjoittaja NGpower »

Ainakin ecun maadotukset on imusarjassa, sen oman johtosarjan perässä. Voihan sieltä mennä johto poikki rengasliittinen juuresta ja joko katoit ne sulakkeet uudestaan, ecun päävirran sulakehan on siinä kojelaudan kyljessä olevassa sulakerasiassa.

Sytytysvirta päällä suutinten ja tyhjäkäyntiventtiilin puna/vihreään johtoon pitäisi tulla jännite, itsekkään en tiedä kyllä miten ajonesto estää moottorin käynnistymisen.
mutta tosiaan vaikka menovettä tarjoaa suoraan imusarjaan eikä moottori edes lupaile niin ei oikein jää muita vaihtoehtoja, kuin sytkäpuoli, tähän tietenkin voi rinnastaa sen ecun pimenemisen
Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
Saab93 AERO-01
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2010 13:45

Re: Ei käynnisty(Ei DI,bensapumppu,kampuran anturi)

Viesti Kirjoittaja Saab93 AERO-01 »

Lainaan aihetta:

Saab93 Aero-01, ajettu 160 tkm. Auto oli pääsiäisen ajamattomana lämpimässä tallissa. Aamulla ei lähtenyt käyntiin. Bensapumppu surisee ja "sahaa" kyllä, mutta ei starttaa. Puolen päivän aikaan uusi yritys mutta ei käynnisty. Auto hinurilla pajalle. Ei vikakoodeja. Polttoainejärjestelmä toimii niinkuin pitääkin. Sitten kun meinasivat alkaa tarkistamaan antureita niin auto lähtikin yhtäkkiä käyntiin. Kaikki toimii niinkuin pitääkin ja käynnistyy helposti. Uusi vikakoodien luku ja mitään vikaa ei löydy.

Nyt jännittää, koska tekee saman uudelleen. DI- kasetti on vuoden vanha. Jääkö tuosta kampiakselin asentoanturin viasta aina vikakoodi? Pitäiskö tuo anturi vaihtaa ihan vaan varmuuden vuoksi?
Saab 93 AERO-01
Saabisti -77
"Hölösuu"
Viestit: 1079
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo

Re: Ei käynnisty(Ei DI,bensapumppu,kampuran anturi)

Viesti Kirjoittaja Saabisti -77 »

Saab93 AERO-01 kirjoitti:Jääkö tuosta kampiakselin asentoanturin viasta aina vikakoodi?
Ex kolkissa ei asentoanturin antautuessa tullut/jäänyt vikakoodia eikä checkengine-valokaan syttyny.

IP
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V50 -04 2.0 TD
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE "Silverbullet" (Powered by jcarlson)
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
saabi90
"Aero"
Viestit: 346
Liittynyt: Ke Tammi 12, 2011 19:21
Paikkakunta: Tampere

Re: Ei käynnisty(Ei DI,bensapumppu,kampuran anturi)[TOIMII!!]

Viesti Kirjoittaja saabi90 »

Morjes,

vika löytyi hapettuneista ECUn maajohdoista.

Kiitoksia kaikille neuvoista.
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Ei käynnisty(Ei DI,bensapumppu,kampuran anturi)[TOIMII]

Viesti Kirjoittaja Hook »

Mikä niistä? Imusarjassa oleva?
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Vastaa Viestiin