OG9-3:n jarrujen teho
OG9-3:n jarrujen teho
Mitenkäs, onko tuollaisessa OG9-3:ssa raadin mukaan kuinka tehokkaat jarrut (-00 Aero)?
Nyt suvikumeilla on tullut kokeiltua jarrutustehoa ja jotenkin se on mielestäni vajaan oloista. Kyllähän se kärry pysähtyy, mutta odottaisin ainakin kostealla asfaltilla ABS:n raksutusta, kun tosissaan polkee. Voi tietysti olla, että patonginpurijoiden korkeapainehydrauliikan kanssa on tottunut vähän toisenlaiseen poljintuntumaan ja jarrutustehoon.
Jotta alanko etsiä vikaa järjestelmästä vai suunnittelemaan isompien levyjen päivittämistä?
Nyt suvikumeilla on tullut kokeiltua jarrutustehoa ja jotenkin se on mielestäni vajaan oloista. Kyllähän se kärry pysähtyy, mutta odottaisin ainakin kostealla asfaltilla ABS:n raksutusta, kun tosissaan polkee. Voi tietysti olla, että patonginpurijoiden korkeapainehydrauliikan kanssa on tottunut vähän toisenlaiseen poljintuntumaan ja jarrutustehoon.
Jotta alanko etsiä vikaa järjestelmästä vai suunnittelemaan isompien levyjen päivittämistä?
// Harrastekäyttöautoileva nörtti
# OG 9-3 Aero -00 & "seittemä väärämmerkkistä"
# OG 9-3 Aero -00 & "seittemä väärämmerkkistä"
-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: OG9-3:n jarrujen teho
OG9-3 tunnettu "huonoista" jarruistaan...ainakin mun mielestä alimitotetut painoon ja tehoon nähden(staget)...Ng900:ssa vielä pykälää paskemmat.
http://shop.speedparts.se/en/prod/9-3-9 ... 1-ebc.html
siitä halpa lääke...
http://shop.speedparts.se/en/prod/9-3-9 ... 1-ebc.html
siitä halpa lääke...
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Re: OG9-3:n jarrujen teho
Kiitokset tiedosta. Tuo päivityssatsi ei tosiaan arvokas ole, joten pitää pistää harkintaan.
// Harrastekäyttöautoileva nörtti
# OG 9-3 Aero -00 & "seittemä väärämmerkkistä"
# OG 9-3 Aero -00 & "seittemä väärämmerkkistä"
Re: OG9-3:n jarrujen teho
16" pölykilvet ei sitten muuten olleet hinnan kiroissa ainakaan PCS:llä. Oma setti vielä asentamatta
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: OG9-3:n jarrujen teho
Palat ja niiden kunto vaikuttaa myös.
Kun oli vakiolevyt vielä ja laitoin niihin punaiset EBC:n tms. reisinkipalat niin kyllä jarrut huononi aivan törkeästi, osa syynä todennäköisesti uraiset epätasaiset levyt. Nyt on 308mm levyt edessä ja takana uudet vakiokoon levyt punaisilla paloilla ja kyllä tehoa on selvästi enemmän.
Nuo Viggenin pölysuojat tulee sitten maalaamattomina.
Ps. osittain asiaan liittyen:
http://www.saablink.net/forum/general-n ... n/8643.htm
Kun oli vakiolevyt vielä ja laitoin niihin punaiset EBC:n tms. reisinkipalat niin kyllä jarrut huononi aivan törkeästi, osa syynä todennäköisesti uraiset epätasaiset levyt. Nyt on 308mm levyt edessä ja takana uudet vakiokoon levyt punaisilla paloilla ja kyllä tehoa on selvästi enemmän.
Nuo Viggenin pölysuojat tulee sitten maalaamattomina.
Ps. osittain asiaan liittyen:
http://www.saablink.net/forum/general-n ... n/8643.htm
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: OG9-3:n jarrujen teho
oikea pala oikealle levylle ja toisinpäin.
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Re: OG9-3:n jarrujen teho
Ootko kattonu et männät ja liukutapit liikkuu kunnolla?
Jumittava liuku aiheuttaa monesti vajaatehoo ja silti menee katsastuksesta läpi.
Jumittava liuku aiheuttaa monesti vajaatehoo ja silti menee katsastuksesta läpi.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: OG9-3:n jarrujen teho
Jarrupaloissa on paljon eroja, huonot tarvikepalat eivät jarruta koskaam kunnolla ja kisapalat vasta kuumina, joten kannattaa suosiolla hommata jotkin premium-merkin palat ja jos jotain sporttisuuttahakee, niin ns. "fast road" menee yleensä vielä, mutta race-paloihin kannattaa suhtautua varauksella, niillä kun voi tulla ikäviä yllätyksiä kylmänä jarruttaessa.
Ihan ensimmäisenä kannattaa kuitenkin herkistää jarrut tarkistaa levyjen ja palojen kunto.
En ole omissa hirveämmin panostanut mihinkään merkkiosiin jarruissa ja ihan hyvin OG9-3 tuntuu pysähtyvän vakiojarruilla, eikä siinä mitenkään kohtuuttoman paljon tarvita poljinvoimaa...
Ihan ensimmäisenä kannattaa kuitenkin herkistää jarrut tarkistaa levyjen ja palojen kunto.
En ole omissa hirveämmin panostanut mihinkään merkkiosiin jarruissa ja ihan hyvin OG9-3 tuntuu pysähtyvän vakiojarruilla, eikä siinä mitenkään kohtuuttoman paljon tarvita poljinvoimaa...
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: OG9-3:n jarrujen teho
ihan on käytöstä kiinni mitä kannattaa hommata. radalla loppuu auttamatta kesken vakio jarrut, loppuu jo ripeähkössä maantie ajossa.
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Re: OG9-3:n jarrujen teho
Täytyy siis ottaa paikkoja ensin vähän auki ja tutkia tilannetta tarkemmin. Josko sieltä jotain löytyisi ja asia miksikään muuttuisi. Levythän sinänsä ovat ihan kunnossa ja paloissa pintaa.
// Harrastekäyttöautoileva nörtti
# OG 9-3 Aero -00 & "seittemä väärämmerkkistä"
# OG 9-3 Aero -00 & "seittemä väärämmerkkistä"
Re: OG9-3:n jarrujen teho
Mitenkäs muuten vararengastus suhtautuu 308 millisiin laikkoihin?
Jääkö 15"-vanteet varastoon noiden kanssa?
Onko Saabilla 16"-varapyörää, joka mahtuu sinne paksin pohjalle vakiopaikalle?
Jääkö 15"-vanteet varastoon noiden kanssa?
Onko Saabilla 16"-varapyörää, joka mahtuu sinne paksin pohjalle vakiopaikalle?
900 T8 vm. 1987
9-3 2.0t vm. 2000
9-3 2.0t vm. 2000
Re: OG9-3:n jarrujen teho
Ainakin purkuosana näkyy olevan myynnissä 115/70 16" pyöriä Saabeista.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Re: OG9-3:n jarrujen teho
Tämä olikin hyvä kysymys, itse en ole ajatellut koko asiaa perskules . No mahtuu se vara rinkula taka-akselille ja kontissa pitäs kulkea mukana vaahtotäyttöpullo vuodelta jotain. Niin ja mahtuuko edes 16" vararengas tuohon 9-3:sen poteroon...subzer0 kirjoitti:Mitenkäs muuten vararengastus suhtautuu 308 millisiin laikkoihin?
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.