Vetoja uupuu?!?!
Vetoja uupuu?!?!
Elikkäs tässä nyt on ilmennyt pienimuotoinen ''ongelma''. Eli 1-2 vaihteella tuntuis vedot olevan ihan tallella mutta sitten kun tuuppaa 3 ja isompaa sisään tuntuis vedot häipyvän. Noita letkuja tullut tarkisteltuu ja vitkuteltuu mutta mitään isompaa ei ole löytänyt eikä vedot ole takaisinkaan tullut? Nyt siis mikä auttaisi asiaan?
Saab OG900 T16 -91
Saab OG9-5 Vector -04 BiFuel
Saab OG9-3 -00 KA/PR Stage 2 EX
Saab NG900 -95 Stage 6 EX
Saab OG9-5 Aero -01 EX
Saab NG900 -95 ''Viggen/Aero look'' Stage X E85 EX
Saab NG900 -96 ''Viggen/Aero look'' Stage 2 EX
Saab OG9-5 Vector -04 BiFuel
Saab OG9-3 -00 KA/PR Stage 2 EX
Saab NG900 -95 Stage 6 EX
Saab OG9-5 Aero -01 EX
Saab NG900 -95 ''Viggen/Aero look'' Stage X E85 EX
Saab NG900 -96 ''Viggen/Aero look'' Stage 2 EX
Re: Vetoja uupuu?!?!
Miten häviää, kait se nyt noilla isommillakin ottaa enemmän kuin peruspaineen? Ekana tulis mielee fuelcut jos kerta vasta kolmosella häviää, luultavasti 1. ja 2. softassa ahto/vääntörajoitettu. Onkos mappi/mapin letku missä kuosissa? Tai mankku jos alkaa vetelemään viimeisiään..
9-3 Aero Cab MY02
9000 2.3T
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
9000 2.3T
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Re: Vetoja uupuu?!?!
Fuelcut kun tulee niin se tulee kun ahtaa liikaa ja sen kyllä huomaa kun alkaa otsa olemaan tuulilasissa. Harvemmin kai T7 mankkuja rikki menee.
Kahtelehan ne ahtoputket. Tulppaa toisesta päästä ja paineistaa.
E: Paljonko se ahtaa jos lähtee 4 80kmh vauhista luukuttaa?
Kahtelehan ne ahtoputket. Tulppaa toisesta päästä ja paineistaa.
E: Paljonko se ahtaa jos lähtee 4 80kmh vauhista luukuttaa?
Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Vetoja uupuu?!?!
väsähtänyt hukkaportin kello?
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Re: Vetoja uupuu?!?!
Ahtaa mittarin mukaan 0,4 molemmilla ja samoin myös isommilla vaihteilla!TTH kirjoitti:Miten häviää, kait se nyt noilla isommillakin ottaa enemmän kuin peruspaineen? Ekana tulis mielee fuelcut jos kerta vasta kolmosella häviää, luultavasti 1. ja 2. softassa ahto/vääntörajoitettu. Onkos mappi/mapin letku missä kuosissa? Tai mankku jos alkaa vetelemään viimeisiään..
Myöskin voi olla että mittarissa jokin vika kun tänään taas tuntui että kaikki vedot olisi mukana. Taitaa olla nuo alipaine letkut tukossa, kun mittari näyttää moottorijarrulla oli vaihe mikä tahansa niin -0.4 ja kenkää antaessa vaihe kun vaihe niin 0,4
Ei oo fuelcutista kyse, ei pätkäse kerrasta vetoja.
4 vaihde ja 80kmh vauhti niiin ahtomittarin mukaan 0,4? liekö nuo alipaine letkut tukossa ?lepisto89 kirjoitti:Fuelcut kun tulee niin se tulee kun ahtaa liikaa ja sen kyllä huomaa kun alkaa otsa olemaan tuulilasissa. Harvemmin kai T7 mankkuja rikki menee.
Kahtelehan ne ahtoputket. Tulppaa toisesta päästä ja paineistaa.
E: Paljonko se ahtaa jos lähtee 4 80kmh vauhista luukuttaa?

Saab OG900 T16 -91
Saab OG9-5 Vector -04 BiFuel
Saab OG9-3 -00 KA/PR Stage 2 EX
Saab NG900 -95 Stage 6 EX
Saab OG9-5 Aero -01 EX
Saab NG900 -95 ''Viggen/Aero look'' Stage X E85 EX
Saab NG900 -96 ''Viggen/Aero look'' Stage 2 EX
Saab OG9-5 Vector -04 BiFuel
Saab OG9-3 -00 KA/PR Stage 2 EX
Saab NG900 -95 Stage 6 EX
Saab OG9-5 Aero -01 EX
Saab NG900 -95 ''Viggen/Aero look'' Stage X E85 EX
Saab NG900 -96 ''Viggen/Aero look'' Stage 2 EX
Re: Vetoja uupuu?!?!
Alipaine letkuista löyty mustaa mönjää, ja vaihtelin uudet alipaine letkut suurimman osan. ja yks oli irti. Nyt mittarin mukaan käyntiin laittaessa, peruspaineet -0,7?!? 1 ja 2 vaihde n.0,6-0,7 , 3 ja 4 vaihteella 1 - 1,1. Jossai vähän vielä mättää?!? Ennen kummiskin ahtanu kivasti sinne 1,4-1,5, mutta nyt kummiskin menee heittämällä sinne 1 barin miten pitääkin. Loppu voikin olla näitten after market autogaugen mittarin syitä, tiedä näistä
Saab OG900 T16 -91
Saab OG9-5 Vector -04 BiFuel
Saab OG9-3 -00 KA/PR Stage 2 EX
Saab NG900 -95 Stage 6 EX
Saab OG9-5 Aero -01 EX
Saab NG900 -95 ''Viggen/Aero look'' Stage X E85 EX
Saab NG900 -96 ''Viggen/Aero look'' Stage 2 EX
Saab OG9-5 Vector -04 BiFuel
Saab OG9-3 -00 KA/PR Stage 2 EX
Saab NG900 -95 Stage 6 EX
Saab OG9-5 Aero -01 EX
Saab NG900 -95 ''Viggen/Aero look'' Stage X E85 EX
Saab NG900 -96 ''Viggen/Aero look'' Stage 2 EX
Re: Vetoja uupuu?!?!
Se ei oo peruspaine vaan alipaine. Kaasuläpän ollessa kiinni imusarjassa käy melko huiku, kun kone imee ilmaa mutta sitä ei mistään puhalleta tilalle. Tuo -0,7bar on ihan normaalia ja tervettä tässä tilanteessa.anazkin kirjoitti:Alipaine letkuista löyty mustaa mönjää, ja vaihtelin uudet alipaine letkut suurimman osan. ja yks oli irti. Nyt mittarin mukaan käyntiin laittaessa, peruspaineet -0,7?!?
Jos vastaavaa ei ole ennen näkynyt, on siellä ollut imuvuoto aika pitkään.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Vetoja uupuu?!?!
Halvemmilla mittareilla on tapana ottaa vähän failuree jos on ahtoja paljon
testaa toisella mittarilla. Voip olla mittaus virhe.

Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
Re: Vetoja uupuu?!?!
Bypass voi olla kanssa rikki jos ei ahda tarpeeks, just tänään huomasin että omassa on ainakin kalvo puhki..
Onkos tuossa minkälaiset ahtoputket, onko coolerin ja aluputken välissä vielä se pitkä musta kumiputki vai vaihdettu vahvempaa tilalle? Itellä oli tuossa kumiputkessa toisesta mutkasta halki ja täyttä haperoa..
Kyllä tuo mun analogi-Autogauge kipuaa ihan oikeisiin paineisiin, tosin kyllähän näissä kuulemma on eroja..
Onkos tuossa minkälaiset ahtoputket, onko coolerin ja aluputken välissä vielä se pitkä musta kumiputki vai vaihdettu vahvempaa tilalle? Itellä oli tuossa kumiputkessa toisesta mutkasta halki ja täyttä haperoa..
Kyllä tuo mun analogi-Autogauge kipuaa ihan oikeisiin paineisiin, tosin kyllähän näissä kuulemma on eroja..
9-3 Aero Cab MY02
9000 2.3T
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
9000 2.3T
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.