kyseessä og-kolkki, alustasta löytyy niin Powerflexin pu-puslaa kuin Konin Sport-kittiä. kesärenkaina 17" 215 45 kumit, ja täristystä löytyy 100 km/h:n jälkeen jonnekin 130 km/h:n asti (tämän jälkeen ei kerkee enää seuraamaan täristääkö kun pitää pää pyörällä ettiä polliisia:)". alta satasen vauhdeissa tärinät loistavat poissaolollaan.
kylmillä keleillä alle 5 asteen alustasta ei kuulunut terävissä töyssyissäkään kolahteluja mutta näin kevät ja kesäkelien aikana jonkinlaisia paukkeita on alkanut löytymään, tosin syynä voinee olla matalaprofiiliset kesänakit vs vakio 15" talvirenkaat.
tärinää esiintyy varsinkin tasakaasulla mentäessä, ratin tärinä vaimenee jos menee moottorijarrutukselle tai kiihdytykselle, lisäksi jos kaartaa niin tuntuu kuin tärinät vaimenevat.
korilla painettu menemään mukavat 250tkm, alustaan iskarit+jouset ja puslat vaihdettu noin 105tkm:n kohdalla. vetoakselin holkki vaihdettu 160-170 tkm:n kohdalla.
Mitäköhän tuossa kannattaisi lähteä tarkistelemaan, renkaat oli laitatettu/tasapainotettu vanteille juuri ennen allevaihtoa.
täristystä moottoritienopeuksista eteenpäin
täristystä moottoritienopeuksista eteenpäin
EX: SAAB 9³ SE My01 BIOPower (oma), "Tsaabi", Saab 9³ Turbo Jubilee My02 "Sini-savustaja"
Ford Galaxy 2,0TDCi -09
Ford Galaxy 2,0TDCi -09
-
- "Kaasari"
- Viestit: 23
- Liittynyt: Ti Heinä 13, 2010 13:45
Re: täristystä moottoritienopeuksista eteenpäin
Oletko varma, että vanteet ovat 100%:sti suorat. Itselläni oli yhdessä aluvanteessa lievää pystyheittoa - oireili juuri kuvaamallasi tavalla. Alkuperäiset tarkistetut aluvanteet alle ja ongelmat poistui.
Saab 93 AERO-01
Re: täristystä moottoritienopeuksista eteenpäin
tuosta suoruudesta ei pysty olevan varma. mutta 100% aidot aeron vanteet on kyllä kyseessä 

EX: SAAB 9³ SE My01 BIOPower (oma), "Tsaabi", Saab 9³ Turbo Jubilee My02 "Sini-savustaja"
Ford Galaxy 2,0TDCi -09
Ford Galaxy 2,0TDCi -09
Re: täristystä moottoritienopeuksista eteenpäin
Mulla oli kanssa viime kesänä toisessa takavanteessa 15g heitto ja täristi jossain satasen paikkeilla. Oli myös uudet vanteet ja renkaat, mutta niin vain oli tasapainotus mokattu ekalla kerralla.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: täristystä moottoritienopeuksista eteenpäin
Värinä voi tulla vanteen tai renkaan päittäiskieroudesta, eli sivusuunnassa väpättää...
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
-
- "Kaasari"
- Viestit: 23
- Liittynyt: Ti Heinä 13, 2010 13:45
Re: täristystä moottoritienopeuksista eteenpäin
Minullakin tuo vannevika paljastui rengaskauppojen yhteydessä. Aikaisemmille Asa-tarvikevanteille asennettiin uudet Nokialaiset kumit. Alkoi täristämään yli 100 km/h nopeuksissa, joten palasin rengasliikkeeseen. Poistivat uudet kumit vanteilta ja tarkistivat pelkät vanteet, jolloin tuo pystyheitto paljastui. Varastosta alkuperäiset AERO:n aluvanteet esille - osoittautuivat suoriksi. AERO:n vanteilla ja uusilla kumeilla todella hyvät ajo-ominaisuudet eikä tärinöitä. Eli vaikka rengasliikkeessä työ tehdäänkin ei välttämättä tule joka kohtaa tarkistettua, että on kunnossa.
Saab 93 AERO-01