9-3 vm 2002 sytytyskasetti rikki?
9-3 vm 2002 sytytyskasetti rikki?
Suhteellisen tuoreena ja tähän mennessä onnellisena saabin omistajana kaipaisin viisaampien neuvoja. Autohan on -02 93 2.0t (150hv) 245tkm. Se on aikasemmin muutaman kerran tehnyt semmoisen, kun autolla on ajanut ja jonkin ajan kuluttua, kun yrittänyt lähteä auto ei ole käynnistynyt, starttaa vain. Polttoaine pumppu käynnistyy virrat päälle laittaessa ja painetta näyttäisi olevan. Se käynnistyi noin 5-10 min odottelun jälkeen.
Lisäksi siinä välillää kierrokset yhtäkkiä tippuivat ja palasivat takaisin ja eilen muutaman kerran kiihdytettäessä auto nyki todella pahasti kierrosten tippuessa. Tuo ilmeisesti päätti ettei se enää aio käynnistyä, tosin pitää vielä aamusta käydä kokeilemassa tuota.
Mikäköhän osa tuosta ajopelistä olisi menossa/on mennyt rikki? Olen saanut ehdotuksena sytytyskasettia, kapmpiakselin tunnistinta, polttoaine pumppua ja käynnistyksen estoa. Olisikohan tuon sytytyskasetin toimintaa mahdollista varmistaa millään tavoin? se olisi tämän romaanin loppu
EDIT: auton koti löytyy Espoosta, mutta auto tällä hetkellä Hyvinkäällä ja yön yli lepäiltyään auto lähti taas käyntiin...
Lisäksi siinä välillää kierrokset yhtäkkiä tippuivat ja palasivat takaisin ja eilen muutaman kerran kiihdytettäessä auto nyki todella pahasti kierrosten tippuessa. Tuo ilmeisesti päätti ettei se enää aio käynnistyä, tosin pitää vielä aamusta käydä kokeilemassa tuota.
Mikäköhän osa tuosta ajopelistä olisi menossa/on mennyt rikki? Olen saanut ehdotuksena sytytyskasettia, kapmpiakselin tunnistinta, polttoaine pumppua ja käynnistyksen estoa. Olisikohan tuon sytytyskasetin toimintaa mahdollista varmistaa millään tavoin? se olisi tämän romaanin loppu
EDIT: auton koti löytyy Espoosta, mutta auto tällä hetkellä Hyvinkäällä ja yön yli lepäiltyään auto lähti taas käyntiin...
Viimeksi muokannut Macci, Su Touko 19, 2013 08:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3 -08 1.9 tid SC
9-3 -02 2.0t (entinen)
Yamaha XJR 1300 -02
9-3 -02 2.0t (entinen)
Yamaha XJR 1300 -02
Re: 9-3 vm 2002 sytytyskasetti rikki?
Laita paikkakunta näkyviin, niin voisi löytyä kanssasaabisti, joka auttaa testaamisessa.
Sytkäkasetti on helppo testata toisen auton kanssa ja Tech 2:sia löytyy useammalta paikkakunnalta.
Sytkäkasetti on helppo testata toisen auton kanssa ja Tech 2:sia löytyy useammalta paikkakunnalta.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Re: 9-3 vm 2002 sytytyskasetti rikki?
Minulla kampiakselin asentotunnistin oireili juuri noin. Eli lämpöisenä kun sammutti niin hetken päästä ei käynnistynyt. OpenSID:istä näki ettei ecu saanut kierroslukutietoa. Puolisko tunti jäähdyttelyä ja taas toimi niinkuin ei mitään. Uusi anturi korjasi nämä vaivat.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: 9-3 vm 2002 sytytyskasetti rikki?
Kiitän. Pitää alotella tuosta tunnistimesta, jos vaikka pääsis vähän halvemmalla. Löytääköhän tuommoista motonetista tuossa pikaisesti vilkaistessa ei näyttänyt osuvan silmiin.
EDIT: Pitäisikö tuon kampiakselin asentetunnistimen jättää jälkiä mitä näkis sillä obd lukijalla, kun tuo auto meni ainakin katsastuksesta läpi ilman ongelmia...
EDIT: Pitäisikö tuon kampiakselin asentetunnistimen jättää jälkiä mitä näkis sillä obd lukijalla, kun tuo auto meni ainakin katsastuksesta läpi ilman ongelmia...
9-3 -08 1.9 tid SC
9-3 -02 2.0t (entinen)
Yamaha XJR 1300 -02
9-3 -02 2.0t (entinen)
Yamaha XJR 1300 -02
Re: 9-3 vm 2002 sytytyskasetti rikki?
Kyllä se minulla vikakoodinkin antoi mutta sehän häviää muistaakseni kolmen onnistuneen starttauksen jälkeen. Eli ei välttämättä näy. Toisakseen katsastuksessakin taitaa läpipääsyyn vaikuttaa vain päästölaitteisiin liittyvät viat.
Minä tilasin anturin PCS:ltä.
Minä tilasin anturin PCS:ltä.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: 9-3 vm 2002 sytytyskasetti rikki?
Kiitän. Pitää palailla asiaan, kun osa on saatu vaihdettua ja selvii auttoko se...
9-3 -08 1.9 tid SC
9-3 -02 2.0t (entinen)
Yamaha XJR 1300 -02
9-3 -02 2.0t (entinen)
Yamaha XJR 1300 -02
Re: 9-3 vm 2002 sytytyskasetti rikki?
Asentoanturi sökönä. Oireet viittaavat siihen. Kylmänä toimii. Ajoittain saattaa nykiä saatika sammua. Vikakoodia pukkas parikertaa, mutta harvemmin. P0337 muistaakseni.
Jäsen: 5215
SaaB og9-3 2.0t (ka)
SaaB ng9-3 1.9TID (ka)
Suzuki GSX-R600 -05
SaaB og9-3 2.0t (ka)
SaaB ng9-3 1.9TID (ka)
Suzuki GSX-R600 -05
Re: 9-3 vm 2002 sytytyskasetti rikki?
Ihan mielenkiinnosta kyselen, että onko tuossa härvelissä nokka-akselin asentotunnistinta vai ainoastaan tuo kampiakselin?
9-3 -08 1.9 tid SC
9-3 -02 2.0t (entinen)
Yamaha XJR 1300 -02
9-3 -02 2.0t (entinen)
Yamaha XJR 1300 -02
Re: 9-3 vm 2002 sytytyskasetti rikki?
Trionic autoissa on vain kampiakselin asentotunnistin. Nokan asentotunnistinta ei tarvita koska DI-kasetin kautta päätellään palamissignaalista moottorin vaihe.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 9-3 vm 2002 sytytyskasetti rikki?
Auttoiko ja paljonko oli osalla hintaa? Ittellä tai mun Saabilla samat oireet...Macci kirjoitti:Kiitän. Pitää palailla asiaan, kun osa on saatu vaihdettua ja selvii auttoko se...
9-3 1.8 farkku -09, 900 aero T16-SLM/2520" -84 kesäpirssi
Re: 9-3 vm 2002 sytytyskasetti rikki?
Vika todellakin korjaantu vaihtamalla tuon kampiakselin asentotunnistimen. Hintaa tuolla tarvikeanturilla oli 65e rajamäen autotarvikkeesta ja alkuperänen länsiautosta olis ollu n. 150e, jos en väärin muista.
9-3 -08 1.9 tid SC
9-3 -02 2.0t (entinen)
Yamaha XJR 1300 -02
9-3 -02 2.0t (entinen)
Yamaha XJR 1300 -02
Re: 9-3 vm 2002 sytytyskasetti rikki?
No hieno homma! Taidan metsästää tarvikeversion. Vaihdoikko itse? Onko antaa koordinaatteja mistä osan löytää konehuoneesta?Macci kirjoitti:Vika todellakin korjaantu vaihtamalla tuon kampiakselin asentotunnistimen. Hintaa tuolla tarvikeanturilla oli 65e rajamäen autotarvikkeesta ja alkuperänen länsiautosta olis ollu n. 150e, jos en väärin muista.
9-3 1.8 farkku -09, 900 aero T16-SLM/2520" -84 kesäpirssi
Re: 9-3 vm 2002 sytytyskasetti rikki?
En ite vaihtanu, kun ei niin hyvin oo hallussa nuo hommat, mutta veli vaihto sen eikä se käsittääkseni mikään kauhean suuri operaatio ollu heti ku sai selvitettyä mistä se oikeasti löyty. Ensin yritettiin väärältä puolelta konetta...
googlen avulla löyty seuraavan lainen linkki foorumille, minkä avulla selvis oikea paikka: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?p=820992
googlen avulla löyty seuraavan lainen linkki foorumille, minkä avulla selvis oikea paikka: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?p=820992
9-3 -08 1.9 tid SC
9-3 -02 2.0t (entinen)
Yamaha XJR 1300 -02
9-3 -02 2.0t (entinen)
Yamaha XJR 1300 -02
Re: 9-3 vm 2002 sytytyskasetti rikki?
Mike Hunt kirjoitti:No hieno homma! Taidan metsästää tarvikeversion. Vaihdoikko itse? Onko antaa koordinaatteja mistä osan löytää konehuoneesta?Macci kirjoitti:Vika todellakin korjaantu vaihtamalla tuon kampiakselin asentotunnistimen. Hintaa tuolla tarvikeanturilla oli 65e rajamäen autotarvikkeesta ja alkuperänen länsiautosta olis ollu n. 150e, jos en väärin muista.
Tosta nyt pitäisi jotain apua olla
#5824
93 B204
93 B204
Re: 9-3 vm 2002 sytytyskasetti rikki?
No olis kyllä mennyt aikaa osan etsimiseen. Eiköhän noilla pääse alkuun Kiitokset!
9-3 1.8 farkku -09, 900 aero T16-SLM/2520" -84 kesäpirssi