Saab 900 NG vm. 1996 2,0
sammui nyt ensimmäisen kerran ja ei halunnut lähteä käyntiin, kuin vasta reilun tunnin päästä bensatankin koputtelun ja starttailuyritysten jälkeen.
Bensapumpulta ei kuulunut mitään surahdusta koko aikana useiden kymmenien starttiyritysten aikana.
Mutta sitten yhtäkkiä startin jälkeen kuului selvä surahdus (alle sekunnin) ja seuraava startti, niin oli just käynnissä.
Ajon aikana on aiemmin tullut satunaisesti pieni nykäys (eli veto meni myös pois) ja kaikki hälytysvalot kojetaulussa. Vika poistuu yhtä nopeasti kuin on tullutkin.
Missähän vika? Yksi tapaus näytti korjaantuneen virtalukon pohjan korjaamisella.
Voiko bensapumpun kuluneisuus (250 000 km / 17 vuotta??) aiheuttaa varoitusvalojen syttymisen ajon aikana?
Ei ollut mahdollisuutta kokeilla millään vian ollessa päällä (yleismittari, starttipilotti tms.).
Sähkö(maadoitus)vikako?
MN, Mikkeli.
Varoitusvalot syttyvät ja sammuvat ajon aikana.
Varoitusvalot syttyvät ja sammuvat ajon aikana.
Suap, jos suap.
Saab OG 9-3, 1998 ja 2000.
Saab NG 9-3 2008.
Saab 9-5 Aero, 2004.
Peräkärryn taka-akseli Saab 95, vm. 1971.
Omaa kokemusta malleista 99,900 og, 900 ng, 9000 cd ja 9-3 og(/ng) ja 9-5 og.
Saab OG 9-3, 1998 ja 2000.
Saab NG 9-3 2008.
Saab 9-5 Aero, 2004.
Peräkärryn taka-akseli Saab 95, vm. 1971.
Omaa kokemusta malleista 99,900 og, 900 ng, 9000 cd ja 9-3 og(/ng) ja 9-5 og.
Re: Varoitusvalot syttyvät ja sammuvat ajon aikana.
"Ajon aikana on aiemmin tullut satunaisesti pieni nykäys (eli veto meni myös pois) ja kaikki hälytysvalot kojetaulussa. Vika poistuu yhtä nopeasti kuin on tullutkin."
Jos auto sammuu ja käynistyy noinhan siinä käy, jos suosiolla vaihdat bensapumpun uuteet ?
Jos auto sammuu ja käynistyy noinhan siinä käy, jos suosiolla vaihdat bensapumpun uuteet ?
Re: Varoitusvalot syttyvät ja sammuvat ajon aikana.
Vika löytyi. On siinä hyvät ja huonot puolet:
Virtalukko ei enää toimi. Avain ei käänny ja auto tököttää vähän hankalassa paikassa toisten autojen tiellä.
Pitänee tunkkailla etupää Roclien avulla ilmaan ja vetää parempaan paikkaan, jotta hinausauto voi viedä auton korjattavaksi.
Virtalukko ei enää toimi. Avain ei käänny ja auto tököttää vähän hankalassa paikassa toisten autojen tiellä.
Pitänee tunkkailla etupää Roclien avulla ilmaan ja vetää parempaan paikkaan, jotta hinausauto voi viedä auton korjattavaksi.
Suap, jos suap.
Saab OG 9-3, 1998 ja 2000.
Saab NG 9-3 2008.
Saab 9-5 Aero, 2004.
Peräkärryn taka-akseli Saab 95, vm. 1971.
Omaa kokemusta malleista 99,900 og, 900 ng, 9000 cd ja 9-3 og(/ng) ja 9-5 og.
Saab OG 9-3, 1998 ja 2000.
Saab NG 9-3 2008.
Saab 9-5 Aero, 2004.
Peräkärryn taka-akseli Saab 95, vm. 1971.
Omaa kokemusta malleista 99,900 og, 900 ng, 9000 cd ja 9-3 og(/ng) ja 9-5 og.
Re: Varoitusvalot syttyvät ja sammuvat ajon aikana.
Voihan tuota työnnellä kytkin pohjassa... 

ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: Varoitusvalot syttyvät ja sammuvat ajon aikana.
Kiitos viestistä.
Joo, työntely onnistuisi helpommin, jos auto ei olisi automaatti.
Saatiin työnnettyä onneksi tunkattuamme keulan ylös.
Toisesta saapaksesta tulisi kesällä saada SRS-valo pois palamasta. Tuli talvella pakkasten aikaan. Ei ole paljoa kyllä silmänpohjia häirinnyt, mutta katsastusmies...
Onkohan Mikkelin tai lähistön Foorumilaisilla jotakin värkkiä, jolla saisi tuon valon pois. Tuskin siinä mitään muuta vikaa ole!?
Joo, työntely onnistuisi helpommin, jos auto ei olisi automaatti.
Saatiin työnnettyä onneksi tunkattuamme keulan ylös.
Toisesta saapaksesta tulisi kesällä saada SRS-valo pois palamasta. Tuli talvella pakkasten aikaan. Ei ole paljoa kyllä silmänpohjia häirinnyt, mutta katsastusmies...
Onkohan Mikkelin tai lähistön Foorumilaisilla jotakin värkkiä, jolla saisi tuon valon pois. Tuskin siinä mitään muuta vikaa ole!?
Suap, jos suap.
Saab OG 9-3, 1998 ja 2000.
Saab NG 9-3 2008.
Saab 9-5 Aero, 2004.
Peräkärryn taka-akseli Saab 95, vm. 1971.
Omaa kokemusta malleista 99,900 og, 900 ng, 9000 cd ja 9-3 og(/ng) ja 9-5 og.
Saab OG 9-3, 1998 ja 2000.
Saab NG 9-3 2008.
Saab 9-5 Aero, 2004.
Peräkärryn taka-akseli Saab 95, vm. 1971.
Omaa kokemusta malleista 99,900 og, 900 ng, 9000 cd ja 9-3 og(/ng) ja 9-5 og.
Re: Varoitusvalot syttyvät ja sammuvat ajon aikana.
Eipä lähtenytkään vika virtalukon korjauksella.
Virtalukon hajoaminen oli eri juttu.
Siis ongelmana yhä jopa moottorin sammuminen virtojen häviämisen takia.
Virta häviää yleensä vain hetkeksi ja ensimmäisen minuutin aikana.
Virrat kyllä voivat hävitä myös myöhemminkin ajon aikana, mutta harvemmin.
Virrat häviävät yleensä niin lyhyeksi aikaa, ettei moottori kerkeä sammumaan.
Missähän vika?
Saab 900 -96, Mikkeli.
Virtalukon hajoaminen oli eri juttu.
Siis ongelmana yhä jopa moottorin sammuminen virtojen häviämisen takia.
Virta häviää yleensä vain hetkeksi ja ensimmäisen minuutin aikana.
Virrat kyllä voivat hävitä myös myöhemminkin ajon aikana, mutta harvemmin.
Virrat häviävät yleensä niin lyhyeksi aikaa, ettei moottori kerkeä sammumaan.
Missähän vika?
Saab 900 -96, Mikkeli.
Suap, jos suap.
Saab OG 9-3, 1998 ja 2000.
Saab NG 9-3 2008.
Saab 9-5 Aero, 2004.
Peräkärryn taka-akseli Saab 95, vm. 1971.
Omaa kokemusta malleista 99,900 og, 900 ng, 9000 cd ja 9-3 og(/ng) ja 9-5 og.
Saab OG 9-3, 1998 ja 2000.
Saab NG 9-3 2008.
Saab 9-5 Aero, 2004.
Peräkärryn taka-akseli Saab 95, vm. 1971.
Omaa kokemusta malleista 99,900 og, 900 ng, 9000 cd ja 9-3 og(/ng) ja 9-5 og.
Re: Varoitusvalot syttyvät ja sammuvat ajon aikana.
Korjattiinko virtalukosta pelkästään haitat?
Yleensä se aiheuttaa jumiutumisen ja sitten sähköongelmat johtuu virtalukon pohjasta.
Joten jos virtalukon pohjaan ei koskettu, niin se seuraavaksi vaihtoon.
Tosin ennen sitä voisi olla vielä hyvä käydä konehuoneen virta- ja madotuspisteet läpi.
SRS valon syttyminen pakkasessa käynnistäessä saattaa johtua srs boksin sisällä olevista väsyneistä konkista, jotka ei pidä virtaa. Joten yksiköltä "sekoaa aivot" virranpuutteesta, kun jännite laskee liiaksi.
Uuden akun hommaaminen ennen talvea ei olisi huono vaihtoehto. Srs boksiin en koskisi, ellei hyvälläkin akulla tee samaa...
Yleensä se aiheuttaa jumiutumisen ja sitten sähköongelmat johtuu virtalukon pohjasta.
Joten jos virtalukon pohjaan ei koskettu, niin se seuraavaksi vaihtoon.
Tosin ennen sitä voisi olla vielä hyvä käydä konehuoneen virta- ja madotuspisteet läpi.
SRS valon syttyminen pakkasessa käynnistäessä saattaa johtua srs boksin sisällä olevista väsyneistä konkista, jotka ei pidä virtaa. Joten yksiköltä "sekoaa aivot" virranpuutteesta, kun jännite laskee liiaksi.
Uuden akun hommaaminen ennen talvea ei olisi huono vaihtoehto. Srs boksiin en koskisi, ellei hyvälläkin akulla tee samaa...
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
T7 & T8 JC performance.
Kysy!