Saab 9-3 og

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Hietalahti
"Viggen"
Viestit: 683
Liittynyt: Pe Tammi 09, 2004 07:44
Paikkakunta: Vaasa

Saab 9-3 og

Viesti Kirjoittaja Hietalahti »

Tyytyväinen Saabisti.
Viimeksi muokannut Hietalahti, Pe Huhti 13, 2007 20:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
NEO9-3
"Aero"
Viestit: 440
Liittynyt: La Elo 16, 2003 16:41
Paikkakunta: Kannus

Re: Saab 9-3 og huippuauto

Viesti Kirjoittaja NEO9-3 »

Hietalahti kirjoitti::D :D Olen tällä viikolla muutaman päivän ollut työmatkoilla ja ajanut TODELLA huonoissa olosuhteissa. Pimeää, märkää, liukasta, lunta, vettä, räntää... aivan kaikkia. Autoni on jälleen kerran ollut aivan mahtava. Ruotsalaiset näyttivät taas kuinka homma toimii! Hyvät ajo-ominaisuudet, hyvät pyyhkijät tuulilasissa ja ajovaloissa, nestettä riittää. Kulkee kuin juna HYVILLÄ kiskoilla. Ilo olla tyytyväinen Saabisti!! :D :D
Juuri näin olen itsekkin huomannut. Ei moittimista kun ajokelit muuttuvat vaativiksi.
#1801
Saab 9-3 2.0t -00
Honda vf750c -95,1000SS
pertti666
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:47
Paikkakunta: Turku

Re: Saab 9-3 og huippuauto

Viesti Kirjoittaja pertti666 »

Hietalahti kirjoitti::D :D Olen tällä viikolla muutaman päivän ollut työmatkoilla ja ajanut TODELLA huonoissa olosuhteissa. Pimeää, märkää, liukasta, lunta, vettä, räntää... aivan kaikkia. Autoni on jälleen kerran ollut aivan mahtava. Ruotsalaiset näyttivät taas kuinka homma toimii! Hyvät ajo-ominaisuudet, hyvät pyyhkijät tuulilasissa ja ajovaloissa, nestettä riittää. Kulkee kuin juna HYVILLÄ kiskoilla. Ilo olla tyytyväinen Saabisti!! :D :D
muuten samaa mieltä, mutta kyllä ne nesteet välillä loppuu ainakin mun pissapojasta, ja näillä keleillä kun maanteillä sahaa niin myös kuskipoika tarvitsee nestetankkauksen (ainakin viikonloppuna) :P

Muuten 100% samaa mieltä..ajoin viikolla 8 km Nissan Almeralla ja riittää taas vuodeksi pariksi eteenpäin.. 8O
9-3 SC 2.0t vector -07
# 1781
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Nyt toista talvea tuolla liikenteessä, jotain mielipiteitä talviominaisuuksista:

+ erinomainen lämmityslaite (ACC)
+ hyvät valot
+ hyvät valojen pesurit
+ takalasi pysyy puhtaana
+ lukot/ovet eivät jäädy

- todella helposti likaantuvat peilit
- huonot peilien lämmittimet
- liian pieni pesunestesäiliö
- ei lämmitettäviä pesurien suuttimia
- eikä tuo ainakaan "mene kuin kiskoilla", (toki paremmin kuin "vakio" OG9-3)
Saab93
Matalapaineturbo
Viestit: 163
Liittynyt: Ti Loka 19, 2004 16:25
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Saab93 »

Mulla oli tos viime viikonloppuna käytössä Omega, Olihan sillä kiva leikkiä ku takaveto oli mutta kyllä tuli saabia ikävä kun yritti ajaa kunnolla.
Saab 93 205Hp Jenkkimalli!!!!!
*MYYNNISSÄ*
lannoite
"Tuplakaasari"
Viestit: 93
Liittynyt: La Marras 15, 2003 14:56
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja lannoite »

Joo kyllä noihin edellisiin mielipiteisiin voi pitkälti yhtyä. Onko kellään ollut ongelmia tuulilasin huurtumisen kanssa? Eilen ajoin vesisateessa ja +2 asteen lämpötilassa ilm. laitteen auto-asetus päällä niin tuulilasi oli melkoisessa huurussa. Ei tahtonut ulos nähdä. :( Vai pitääkö tässä tilanteessa vain suunnata ilmavirrat tuulilasille?
Saab 9-3 2.0t SC A
Kyllähän kaikki Saabistit jotenkin on häiriintyneitä.
#1854
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

lannoite kirjoitti:Joo kyllä noihin edellisiin mielipiteisiin voi pitkälti yhtyä. Onko kellään ollut ongelmia tuulilasin huurtumisen kanssa? Eilen ajoin vesisateessa ja +2 asteen lämpötilassa ilm. laitteen auto-asetus päällä niin tuulilasi oli melkoisessa huurussa. Ei tahtonut ulos nähdä. :( Vai pitääkö tässä tilanteessa vain suunnata ilmavirrat tuulilasille?
Vastaavassa kelissä olen itsekin ajellut viime päivinä. Huurtumisongelmaa ei ole kuin takalasin osalta. AUTO -asennossa ACC on aina. En edes muista, milloin olen siihen koskenut, paitsi lämpötilan säätöön.
Iso-J
Matalapaineturbo
Viestit: 190
Liittynyt: Su Elo 15, 2004 13:14
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Iso-J »

Auto: OG-93 vm. 99, 3-ov.
Keli: Pari astetta pakkasta, tie suolattu ja jotain töhkää tulee taivaaltakin.
Kuorma: Pari henkilöä edessä ja kosteahkot pusakat, pipot ja hanskat takapenkillä, monot kontissa, kahdet parit suurpuikkasuksia suksiluukusta pujotettuna.
Matka: 60 km Tahkolta Kuopioon. ACC, johon manuaalisesti säädetty lähes täysi puhallinteho + huurteenpoisto.

Tuulilasi huurtuu hieman nurkista sisäpuolelta eikä kirkastu, etusivut pysyy "auki" vain "peilin vierestä". Takasivut ihan utun peitossa ja takalasi huurtuu heti, kun automatiikka sammuttaa virran vastuksesta.

Mielestäni 96-mallin Almerassa oli sama tilanne muuten, mutta etulasi pysyi täysin kirkkaana ja takanenkin vähän paremmin "auki".

Noh. Ajo-ominaisuudet ja mukavuus Saabissa ovatkin eri planeetalta Almeraan verrattuna, mutta pientä kritiikkiä tässä vain noista Saabin ikkunoista.

J
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

tevisu kirjoitti:Nyt toista talvea tuolla liikenteessä, jotain mielipiteitä talviominaisuuksista:

+ erinomainen lämmityslaite (ACC)
+ hyvät valot
+ hyvät valojen pesurit
+ takalasi pysyy puhtaana
+ lukot/ovet eivät jäädy
Tähän yhdyn lähes täysin, ainoa jäätyvä asia on antenni ja ajovalot eivät ole enää loistavat, kun parempaa on koettu Xenoneiden muodossa :)
- todella helposti likaantuvat peilit
- huonot peilien lämmittimet
- liian pieni pesunestesäiliö
- ei lämmitettäviä pesurien suuttimia
- eikä tuo ainakaan "mene kuin kiskoilla", (toki paremmin kuin "vakio" OG9-3)
Näihinkin on helppo yhtyä, ainoastaan huonoja peilienlämmitimiä en ymmärrä, enpä ole koskaan tuommoista huomannut. Se on n. 10sek, kun ne aukeavat täydestä huurusta ja pysyvät kyllä auki.

Ja ikkunat ovat kyllä minullakin joskus huurtuilleet varsin ilkeästi, ei se ACC vain aina pysy tilanteen tasalla, kun autossa on sisällä oikea lämpötila, mutta kosteus huurruttaa ikunat ja se puhallinnopeus ei vain riitä ACC asennossa.
Viimeksi muokannut Speedou, Ma Joulu 20, 2004 15:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
STCF #3
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Iso-J kirjoitti:Matka: 60 km Tahkolta Kuopioon. ACC, johon manuaalisesti säädetty lähes täysi puhallinteho + huurteenpoisto.
Eli vain ylös eteen suunnattu täysi puhallus?
Tuulilasi huurtuu hieman nurkista sisäpuolelta eikä kirkastu, etusivut pysyy "auki" vain "peilin vierestä". Takasivut ihan utun peitossa ja takalasi huurtuu heti, kun automatiikka sammuttaa virran vastuksesta.
Tuulilasin huurtuminen on oikeasti jo outoa, nimittäin 93:ssa on helvetin tehokas se puhallin sinne ja TM:nkin huurteenpoistotestin voitti. Takasivut eivät saa puhallusta, jos suuntaa huurteenpoistoasennon. Taisi tulla jaloille sunnatessa sinne puhallusta...
Mielestäni 96-mallin Almerassa oli sama tilanne muuten, mutta etulasi pysyi täysin kirkkaana ja takanenkin vähän paremmin "auki".
Kokemuksia on vain n. 99 vuosimallin Almera GTi:stä, mutta siinä tuulilasi ei auennut puhalluksen voimasta, jos sen päästi huurtumaan, sai aina pyyhkiä ikkunan ja kivat jäljet siitä sitten seuraavana päivänä. Tämä siis, jos ihmisiä oli 2 sisällä ja tuommoinen kostea ja viileä keli. Autossa oli manuaalinen ilmastointi.
STCF #3
JJK
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: To Joulu 18, 2003 13:42
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja JJK »

Tähän yhdyn lähes täysin, ainoa jäätyvä asia on antenni ja ajovalot eivät ole enää loistavat, kun parempaa on koettu Xenoneiden muodossa
Kyllä se jäätyy kässärikin. Pakkasella jos laittaa kässärin päälle vaikka siksi aikaa kun putsaa ikkunoita ja auto käy, niin aivan takuulla jämähtää kiinni. Näin ainakin omassani. OG satkussa ei tätä ongelmaa ollut koskaan. Taitaa tuo käsijarruviritys olla niitä surullisenkuuluisia Opel-osia.
************************
#3274
Saab 9-3 2,0t SE Jubilee -01
************************
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Speedou kirjoitti:...ainoastaan huonoja peilienlämmitimiä en ymmärrä, enpä ole koskaan tuommoista huomannut. Se on n. 10sek, kun ne aukeavat täydestä huurusta ja pysyvät kyllä auki.
No sitten ne on mulla ilmeisesti aina oleet sökönä kun viiden minuutin jälkeen on vain peukalonpäänkokoiset sulat läikät, eikä nekään keskellä peiliä.
Joskus taisin törmätä johonkin korjausohjeeseen, pitää hakea jos löytyisi.
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

JJK kirjoitti:Kyllä se jäätyy kässärikin. Pakkasella jos laittaa kässärin päälle vaikka siksi aikaa kun putsaa ikkunoita ja auto käy, niin aivan takuulla jämähtää kiinni. Näin ainakin omassani. OG satkussa ei tätä ongelmaa ollut koskaan. Taitaa tuo käsijarruviritys olla niitä surullisenkuuluisia Opel-osia.
Tuo on totta, kässäri jäätyy hieman, mutta itsellä on aina auennut heti, kun vähän polkassu parkkiksella kaasua :roll:
STCF #3
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

tevisu kirjoitti:No sitten ne on mulla ilmeisesti aina oleet sökönä kun viiden minuutin jälkeen on vain peukalonpäänkokoiset sulat läikät, eikä nekään keskellä peiliä.
Joskus taisin törmätä johonkin korjausohjeeseen, pitää hakea jos löytyisi.
Jooh, sitten on kyllä jotakin pahasti pielessä! Ne ei todellakaan ole oikeasti noin huonot, ei ainakaan tuossa 2002 mallissa.
STCF #3
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1345
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Viesti Kirjoittaja koistha »

Iso-J kirjoitti: Tuulilasi huurtuu hieman nurkista sisäpuolelta eikä kirkastu, etusivut pysyy "auki" vain "peilin vierestä". Takasivut ihan utun peitossa ja takalasi huurtuu heti, kun automatiikka sammuttaa virran vastuksesta.
Tuli vaan mieleen, että onkos sulla kuinka vanha sisäilman suodatin ? Oman kokemuksen mukaan vanha (-hahko) suodatin aiheuttaa kuvatunkaltaisen "ominaisuuden" ?
Vastaa Viestiin