Saab 9-3 og
-
- "Viggen"
- Viestit: 683
- Liittynyt: Pe Tammi 09, 2004 07:44
- Paikkakunta: Vaasa
Saab 9-3 og
Tyytyväinen Saabisti.
Viimeksi muokannut Hietalahti, Pe Huhti 13, 2007 20:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Saab 9-3 og huippuauto
Juuri näin olen itsekkin huomannut. Ei moittimista kun ajokelit muuttuvat vaativiksi.Hietalahti kirjoitti: Olen tällä viikolla muutaman päivän ollut työmatkoilla ja ajanut TODELLA huonoissa olosuhteissa. Pimeää, märkää, liukasta, lunta, vettä, räntää... aivan kaikkia. Autoni on jälleen kerran ollut aivan mahtava. Ruotsalaiset näyttivät taas kuinka homma toimii! Hyvät ajo-ominaisuudet, hyvät pyyhkijät tuulilasissa ja ajovaloissa, nestettä riittää. Kulkee kuin juna HYVILLÄ kiskoilla. Ilo olla tyytyväinen Saabisti!!
#1801
Saab 9-3 2.0t -00
Honda vf750c -95,1000SS
Saab 9-3 2.0t -00
Honda vf750c -95,1000SS
Re: Saab 9-3 og huippuauto
muuten samaa mieltä, mutta kyllä ne nesteet välillä loppuu ainakin mun pissapojasta, ja näillä keleillä kun maanteillä sahaa niin myös kuskipoika tarvitsee nestetankkauksen (ainakin viikonloppuna)Hietalahti kirjoitti: Olen tällä viikolla muutaman päivän ollut työmatkoilla ja ajanut TODELLA huonoissa olosuhteissa. Pimeää, märkää, liukasta, lunta, vettä, räntää... aivan kaikkia. Autoni on jälleen kerran ollut aivan mahtava. Ruotsalaiset näyttivät taas kuinka homma toimii! Hyvät ajo-ominaisuudet, hyvät pyyhkijät tuulilasissa ja ajovaloissa, nestettä riittää. Kulkee kuin juna HYVILLÄ kiskoilla. Ilo olla tyytyväinen Saabisti!!
Muuten 100% samaa mieltä..ajoin viikolla 8 km Nissan Almeralla ja riittää taas vuodeksi pariksi eteenpäin..
9-3 SC 2.0t vector -07
# 1781
# 1781
Nyt toista talvea tuolla liikenteessä, jotain mielipiteitä talviominaisuuksista:
+ erinomainen lämmityslaite (ACC)
+ hyvät valot
+ hyvät valojen pesurit
+ takalasi pysyy puhtaana
+ lukot/ovet eivät jäädy
- todella helposti likaantuvat peilit
- huonot peilien lämmittimet
- liian pieni pesunestesäiliö
- ei lämmitettäviä pesurien suuttimia
- eikä tuo ainakaan "mene kuin kiskoilla", (toki paremmin kuin "vakio" OG9-3)
+ erinomainen lämmityslaite (ACC)
+ hyvät valot
+ hyvät valojen pesurit
+ takalasi pysyy puhtaana
+ lukot/ovet eivät jäädy
- todella helposti likaantuvat peilit
- huonot peilien lämmittimet
- liian pieni pesunestesäiliö
- ei lämmitettäviä pesurien suuttimia
- eikä tuo ainakaan "mene kuin kiskoilla", (toki paremmin kuin "vakio" OG9-3)
Joo kyllä noihin edellisiin mielipiteisiin voi pitkälti yhtyä. Onko kellään ollut ongelmia tuulilasin huurtumisen kanssa? Eilen ajoin vesisateessa ja +2 asteen lämpötilassa ilm. laitteen auto-asetus päällä niin tuulilasi oli melkoisessa huurussa. Ei tahtonut ulos nähdä. Vai pitääkö tässä tilanteessa vain suunnata ilmavirrat tuulilasille?
Saab 9-3 2.0t SC A
Kyllähän kaikki Saabistit jotenkin on häiriintyneitä.
#1854
Kyllähän kaikki Saabistit jotenkin on häiriintyneitä.
#1854
Vastaavassa kelissä olen itsekin ajellut viime päivinä. Huurtumisongelmaa ei ole kuin takalasin osalta. AUTO -asennossa ACC on aina. En edes muista, milloin olen siihen koskenut, paitsi lämpötilan säätöön.lannoite kirjoitti:Joo kyllä noihin edellisiin mielipiteisiin voi pitkälti yhtyä. Onko kellään ollut ongelmia tuulilasin huurtumisen kanssa? Eilen ajoin vesisateessa ja +2 asteen lämpötilassa ilm. laitteen auto-asetus päällä niin tuulilasi oli melkoisessa huurussa. Ei tahtonut ulos nähdä. Vai pitääkö tässä tilanteessa vain suunnata ilmavirrat tuulilasille?
Auto: OG-93 vm. 99, 3-ov.
Keli: Pari astetta pakkasta, tie suolattu ja jotain töhkää tulee taivaaltakin.
Kuorma: Pari henkilöä edessä ja kosteahkot pusakat, pipot ja hanskat takapenkillä, monot kontissa, kahdet parit suurpuikkasuksia suksiluukusta pujotettuna.
Matka: 60 km Tahkolta Kuopioon. ACC, johon manuaalisesti säädetty lähes täysi puhallinteho + huurteenpoisto.
Tuulilasi huurtuu hieman nurkista sisäpuolelta eikä kirkastu, etusivut pysyy "auki" vain "peilin vierestä". Takasivut ihan utun peitossa ja takalasi huurtuu heti, kun automatiikka sammuttaa virran vastuksesta.
Mielestäni 96-mallin Almerassa oli sama tilanne muuten, mutta etulasi pysyi täysin kirkkaana ja takanenkin vähän paremmin "auki".
Noh. Ajo-ominaisuudet ja mukavuus Saabissa ovatkin eri planeetalta Almeraan verrattuna, mutta pientä kritiikkiä tässä vain noista Saabin ikkunoista.
J
Keli: Pari astetta pakkasta, tie suolattu ja jotain töhkää tulee taivaaltakin.
Kuorma: Pari henkilöä edessä ja kosteahkot pusakat, pipot ja hanskat takapenkillä, monot kontissa, kahdet parit suurpuikkasuksia suksiluukusta pujotettuna.
Matka: 60 km Tahkolta Kuopioon. ACC, johon manuaalisesti säädetty lähes täysi puhallinteho + huurteenpoisto.
Tuulilasi huurtuu hieman nurkista sisäpuolelta eikä kirkastu, etusivut pysyy "auki" vain "peilin vierestä". Takasivut ihan utun peitossa ja takalasi huurtuu heti, kun automatiikka sammuttaa virran vastuksesta.
Mielestäni 96-mallin Almerassa oli sama tilanne muuten, mutta etulasi pysyi täysin kirkkaana ja takanenkin vähän paremmin "auki".
Noh. Ajo-ominaisuudet ja mukavuus Saabissa ovatkin eri planeetalta Almeraan verrattuna, mutta pientä kritiikkiä tässä vain noista Saabin ikkunoista.
J
Tähän yhdyn lähes täysin, ainoa jäätyvä asia on antenni ja ajovalot eivät ole enää loistavat, kun parempaa on koettu Xenoneiden muodossatevisu kirjoitti:Nyt toista talvea tuolla liikenteessä, jotain mielipiteitä talviominaisuuksista:
+ erinomainen lämmityslaite (ACC)
+ hyvät valot
+ hyvät valojen pesurit
+ takalasi pysyy puhtaana
+ lukot/ovet eivät jäädy
Näihinkin on helppo yhtyä, ainoastaan huonoja peilienlämmitimiä en ymmärrä, enpä ole koskaan tuommoista huomannut. Se on n. 10sek, kun ne aukeavat täydestä huurusta ja pysyvät kyllä auki.- todella helposti likaantuvat peilit
- huonot peilien lämmittimet
- liian pieni pesunestesäiliö
- ei lämmitettäviä pesurien suuttimia
- eikä tuo ainakaan "mene kuin kiskoilla", (toki paremmin kuin "vakio" OG9-3)
Ja ikkunat ovat kyllä minullakin joskus huurtuilleet varsin ilkeästi, ei se ACC vain aina pysy tilanteen tasalla, kun autossa on sisällä oikea lämpötila, mutta kosteus huurruttaa ikunat ja se puhallinnopeus ei vain riitä ACC asennossa.
Viimeksi muokannut Speedou, Ma Joulu 20, 2004 15:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
STCF #3
Eli vain ylös eteen suunnattu täysi puhallus?Iso-J kirjoitti:Matka: 60 km Tahkolta Kuopioon. ACC, johon manuaalisesti säädetty lähes täysi puhallinteho + huurteenpoisto.
Tuulilasin huurtuminen on oikeasti jo outoa, nimittäin 93:ssa on helvetin tehokas se puhallin sinne ja TM:nkin huurteenpoistotestin voitti. Takasivut eivät saa puhallusta, jos suuntaa huurteenpoistoasennon. Taisi tulla jaloille sunnatessa sinne puhallusta...Tuulilasi huurtuu hieman nurkista sisäpuolelta eikä kirkastu, etusivut pysyy "auki" vain "peilin vierestä". Takasivut ihan utun peitossa ja takalasi huurtuu heti, kun automatiikka sammuttaa virran vastuksesta.
Kokemuksia on vain n. 99 vuosimallin Almera GTi:stä, mutta siinä tuulilasi ei auennut puhalluksen voimasta, jos sen päästi huurtumaan, sai aina pyyhkiä ikkunan ja kivat jäljet siitä sitten seuraavana päivänä. Tämä siis, jos ihmisiä oli 2 sisällä ja tuommoinen kostea ja viileä keli. Autossa oli manuaalinen ilmastointi.Mielestäni 96-mallin Almerassa oli sama tilanne muuten, mutta etulasi pysyi täysin kirkkaana ja takanenkin vähän paremmin "auki".
STCF #3
Kyllä se jäätyy kässärikin. Pakkasella jos laittaa kässärin päälle vaikka siksi aikaa kun putsaa ikkunoita ja auto käy, niin aivan takuulla jämähtää kiinni. Näin ainakin omassani. OG satkussa ei tätä ongelmaa ollut koskaan. Taitaa tuo käsijarruviritys olla niitä surullisenkuuluisia Opel-osia.Tähän yhdyn lähes täysin, ainoa jäätyvä asia on antenni ja ajovalot eivät ole enää loistavat, kun parempaa on koettu Xenoneiden muodossa
************************
#3274
Saab 9-3 2,0t SE Jubilee -01
************************
#3274
Saab 9-3 2,0t SE Jubilee -01
************************
No sitten ne on mulla ilmeisesti aina oleet sökönä kun viiden minuutin jälkeen on vain peukalonpäänkokoiset sulat läikät, eikä nekään keskellä peiliä.Speedou kirjoitti:...ainoastaan huonoja peilienlämmitimiä en ymmärrä, enpä ole koskaan tuommoista huomannut. Se on n. 10sek, kun ne aukeavat täydestä huurusta ja pysyvät kyllä auki.
Joskus taisin törmätä johonkin korjausohjeeseen, pitää hakea jos löytyisi.
Tuo on totta, kässäri jäätyy hieman, mutta itsellä on aina auennut heti, kun vähän polkassu parkkiksella kaasuaJJK kirjoitti:Kyllä se jäätyy kässärikin. Pakkasella jos laittaa kässärin päälle vaikka siksi aikaa kun putsaa ikkunoita ja auto käy, niin aivan takuulla jämähtää kiinni. Näin ainakin omassani. OG satkussa ei tätä ongelmaa ollut koskaan. Taitaa tuo käsijarruviritys olla niitä surullisenkuuluisia Opel-osia.
STCF #3
Jooh, sitten on kyllä jotakin pahasti pielessä! Ne ei todellakaan ole oikeasti noin huonot, ei ainakaan tuossa 2002 mallissa.tevisu kirjoitti:No sitten ne on mulla ilmeisesti aina oleet sökönä kun viiden minuutin jälkeen on vain peukalonpäänkokoiset sulat läikät, eikä nekään keskellä peiliä.
Joskus taisin törmätä johonkin korjausohjeeseen, pitää hakea jos löytyisi.
STCF #3
Tuli vaan mieleen, että onkos sulla kuinka vanha sisäilman suodatin ? Oman kokemuksen mukaan vanha (-hahko) suodatin aiheuttaa kuvatunkaltaisen "ominaisuuden" ?Iso-J kirjoitti: Tuulilasi huurtuu hieman nurkista sisäpuolelta eikä kirkastu, etusivut pysyy "auki" vain "peilin vierestä". Takasivut ihan utun peitossa ja takalasi huurtuu heti, kun automatiikka sammuttaa virran vastuksesta.