Sytytysvika(ko?)

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
AnttiH9-3
"Aero"
Viestit: 343
Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 13:14
Paikkakunta: Järvenpää

Sytytysvika(ko?)

Viesti Kirjoittaja AnttiH9-3 »

Terse,

hieman ikävää vikaa pukkaa näin lomakauden keskellä. Alkoi sillä, että ykkösyrityksellä ei lähtenyt käyntiin, toisella aina. Lopulta (muutaman päivä meni välissä) meni siihen, että sai sahata kymmeniä sekunteja, kunnes lopulta käynnistyi. Sen jälkeen käynti ihan ok. Taas pari päivää meni, kunnes vaikutus levisi käyntiin: jos painaa vähänkin enemmän kaasua (että menee ahtojen puolelle), niin mitään ei tapahdu (kierrokset ei nouse) ja vikavalo vilkkuu. Loppujen lopuksi vikavalo jäi palamaan (ei ole luettu ilmoituksia) ja pintakaasulla nilkutettiin mökiltä kotio.

- paria sytkäkasettia kokeiltu, tosin kummankaan toiminnasta ei ole takeita (edit: samat oireet molemmilla kaseteilla...)
- tulpat vaihdettu
- bensapumppu vaihdettu pari kuukautta sitten
- puhalluskokeella ei vuotoja alipainelinjoissa
- joku muu takaiskuventtiili (virranjakajan vieressä) hajosi kosketettaessa, sen fixaaminen ei vaikuttanut käynnistykseen tai kulkuun

Montako ääntä menee rikkoutuneen sytkäkasetin puoleen? Kiitos vinkeistä, "haulla" haettu jo riittämiin!
2.0t Biopower 9-3 -09
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3496
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Sytytysvika(ko?)

Viesti Kirjoittaja SS »

Pakoputki tukossa?
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
pukkonen
"Ruisku"
Viestit: 139
Liittynyt: La Huhti 21, 2012 10:00
Paikkakunta: Turku

Re: Sytytysvika(ko?)

Viesti Kirjoittaja pukkonen »

Miten olis kaasuläppäkotelon ongelmat? Voi myös olla että on mennyt Limp home tilaan, tästä löytyy palautukseen ohjeita http://www.youtube.com/watch?v=wr_CmGp20mk Vika koodit kannattaa tosiaan selvittää ennen kuin nollaa niitä akun kenkää irroittamalla tms.
NG 9-3SC 2008 biopower
ex. OG 9-3 2.0t 2001 RE85 Rek.nr. BZF-876
ex. 900 i 16 V vm. 1990 Rek.nr. EJJ-911
#5511
AnttiH9-3
"Aero"
Viestit: 343
Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 13:14
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Sytytysvika(ko?)

Viesti Kirjoittaja AnttiH9-3 »

Ei limputa, pakoputki vaihdettu vuosi sitten. Voihan katalysaattori tietenkin olla hajonnut, mutta tulpista päätellen seokset on ainakin ollut kohdillaan.
2.0t Biopower 9-3 -09
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Sytytysvika(ko?)

Viesti Kirjoittaja nugge »

AnttiH9-3 kirjoitti:...
- joku muu takaiskuventtiili (virranjakajan vieressä) hajosi kosketettaessa, sen fixaaminen ei vaikuttanut käynnistykseen tai kulkuun
Missä kohtaa on virranjakaja MY00 9-3 Aerossa? ;)
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Sytytysvika(ko?)

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Bensapumpusta letku irti.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
AnttiH9-3
"Aero"
Viestit: 343
Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 13:14
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Sytytysvika(ko?)

Viesti Kirjoittaja AnttiH9-3 »

Jcarlsonille pisteet ja ISO kiitos. Gatesin letku oli pumpun nipasta rikkoutunut irti. Ilmeisesti kiristyspanta ollut liian tiukalla, ja yhdessä bensan kanssa hajottanut lopulta. N. 10000 km tultiin pumpun vaihdosta. Taas mennään!
2.0t Biopower 9-3 -09
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Sytytysvika(ko?)

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Huonolaatuinen letku on se syy tälläkin kertaa. :( Kyllä sen klemmarin melko tiukalla pitääkin olla. Ei ollut vaikea arvata syytä kun tieto oli hiljattain tehdystä pumpun vaihdosta ja oireet viittasivat polttoainepulaan. Luvattoman paljon saanut törmätä tuohon letkujen hajoamiseen ja irti pullahtamiseen tankissa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: Sytytysvika(ko?)

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

toissa päivänä kun vaihdoin henkon walbroon niin törmäsin samaan...n.vuoden vanha GATES motonetista ja molemmista päistä klemmareiden juuresta revennyt melkein poikki....ihmetyttää vaan et miten auto ees starttasi,saati että seokset oli vedossakin ihan ok! :lol:

pitäis jostain kattoo sellasia pyöreämpi reunaisia klemmareita mitkä ei leikkaa sitä letkua niin pahasti...saman tyyppisiä ku saabin omat "puristettavat"...
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
AnttiH9-3
"Aero"
Viestit: 343
Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 13:14
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Sytytysvika(ko?)

Viesti Kirjoittaja AnttiH9-3 »

Joo itsekin ihmettelin, että millä ilveellä tultiin 160 km kotiin. Letku oli ihan palasina, ja hajosi pois paikoiltaan pumppua nostaessa. Hyviä nämä saabit kun vaan kulkee hajonneenakin :P .
2.0t Biopower 9-3 -09
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
edsel58
"Ruisku"
Viestit: 138
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 16:32
Paikkakunta: Vantaa, Tiksi

Re: Sytytysvika(ko?)

Viesti Kirjoittaja edsel58 »

Niin mikäs sitten on paras keino saada letkut pysymään paikoillaan ja ehjinä ?
Onko jotain vinkkejä, koska kohta pitäs mennä pumppua vaihtamaan ?
Kestääkö se Motonetin 8mm letkunpätkä, jota ainakin myyvät bensaan upotettunakin kestävänä ?
Saab 9-3SS 1.8t automaatti 2007
Avatar
ippe
"Hölösuu"
Viestit: 1469
Liittynyt: Pe Tammi 12, 2007 13:30
Paikkakunta: Hki 91

Re: Sytytysvika(ko?)

Viesti Kirjoittaja ippe »

Varmaankin paras konsti on hommata uusi pumppu ja ämpäri alkuperäisenä varaosana.

Letkuvirityksen kanssa kannattaa hommata sellaista letkua, joka kestää upporasitusta sekä etanolissa että bensassa, klemmarit sitten laadukkaita, oikean kokoisia haponkestäviä letkunkiristimiä.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Koskimaa
"Aero"
Viestit: 360
Liittynyt: La Elo 18, 2012 19:18
Paikkakunta: Lahti

Re: Sytytysvika(ko?)

Viesti Kirjoittaja Koskimaa »

Mikäs tossa gatesissa nyt mättää kun noita on tullut vastaan rikkoutuneita/irronneita paljon. Ja mainostetaan vielä upotusta kestäväksi. Joskus joku epäili että sattunut gatesin "alkoholiletku" laatikkoon jotain muuta kuraa sekaan. Kun Motonetissähän ne on ihan irrallaan omassa muovilaatikossa. Alkaa pelottaa koska sitä itekin jää tielle kun on gatesin letku tankissa..
T7 vm. 2001 9-3
jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1743
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: Sytytysvika(ko?)

Viesti Kirjoittaja jmaatta »

Tuo Motonetin Gates olisi itselläkin menossa tankkiin jahka pumpun vaihto on ajankohtainen vai osaisiko tosiaan joku suositella vielä parempaa ratkaisua? Alkuperäinen pumppu kuitenkin vaihdettava tehokkaampaan lisätehon toivossa.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Avatar
ippe
"Hölösuu"
Viestit: 1469
Liittynyt: Pe Tammi 12, 2007 13:30
Paikkakunta: Hki 91

Re: Sytytysvika(ko?)

Viesti Kirjoittaja ippe »

Sopivalla varovaisuudella ja tekniikalla vanhan muovisen putken voi saada irti ehjänä pumpusta ja pienellä lämmittämisellä sen voi myös saada uuteen pumppuun kiinni, tosin onnistuminen ei ole itsestään selvää vanhan pillin käytössä.


Tuo on kuitenkin paineellinen linja, joten klemmariliitokset ovat siinä kovilla, varma vaihtoehto olisi rakentaa linja pumpulta suodattimelle kokonaan uusiksi.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Vastaa Viestiin