BMW 320 Coupe vai Saabi 9-3 Aero coupe

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
coupesaabi
"Tuplakaasari"
Viestit: 57
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 15:49
Paikkakunta: Helsinki

BMW 320 Coupe vai Saabi 9-3 Aero coupe

Viesti Kirjoittaja coupesaabi »

Moi,

Olen saanut raskaasti käydä kaverin kanssa kädenvääntöä noiden kahden automallin paremmuudesta. :D

Antakaa uskoa lisää ja hyviä kommentteja millä perusteella vuoden 2000-2001 BMW coupe ja vuoden 2002 Aero coupe ovat edes samalla viivalla vertailtaessa. Hinnat noissa on kutakuinkin samat eli runsaat 25 000 euroa.

Kumpi on parempi?! Kummassa säilyy arvo jne. Antakaa tulla mielipiteitä...

t. Saabiin uskova vs. BMW fani
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Niin erilaiset autot, että luulisi päätöksen syntyvän helposti koeajon perusteella.

BMW pitää arvonsa SELVÄSTI paremmin, muuhun en sano mitään.
STCF #3
karvalakki
"Turbo"
Viestit: 289
Liittynyt: Ma Joulu 15, 2003 20:12

Re: BMW 320 Coupe vai Saabi 9-3 Aero coupe

Viesti Kirjoittaja karvalakki »

coupesaabi kirjoitti:Moi,

Olen saanut raskaasti käydä kaverin kanssa kädenvääntöä noiden kahden automallin paremmuudesta. :D
Sellaistahan se aina on epauskoisten kanssa :P
Antakaa uskoa lisää ja hyviä kommentteja millä perusteella vuoden 2000-2001 BMW coupe ja vuoden 2002 Aero coupe ovat edes samalla viivalla vertailtaessa. Hinnat noissa on kutakuinkin samat eli runsaat 25 000 euroa.

Kumpi on parempi?! Kummassa säilyy arvo jne. Antakaa tulla mielipiteitä...

t. Saabiin uskova vs. BMW fani
Minulla on '99 9-3 tayspaineturbo, siis ei kylla aero vaan 185hp malli, ja vm. 2000 E46 BMW, tosin farmari ja vahan isommalla koneella (2.5l). Saab on manuaali, BMW automaatti.

Bemari on parempi auto 6-0. Arvon sailymisesta ei ole havaintoa, kumpaakaan en ole yrittanyt myyda, mutta BMW on huomattavasti paremmin viimeistellyn oloinen ja vakiona huomattavasti parempi ajaa. Laitoin Saabiin Eibach/Bilstein yhdistelman, ja nyt sekin menee kuin mutkat kuin tiehen liimattuna, mutta mukavuus ei ole aivan kilpailukykyinen. Suuntavakaita ovat molemmat, mutta etuvetoisena Saabia vaivaa vetely, jota takavetoisessa ei tietysti ole olemassakaan. BMW on myos huomattavasti hiljaisempi kuin Saab.

Kuutoskoneen vaanto on myos ilmeettomampaa kuin nelikko-turbon. Varinattomana kuutoskonetta voi kierrattaa punarajalle aivan huomaamattaan, nelosessa kylla huomaa kun mennaan yli viiden tonnin.
Saabissa voima tulee turboviiveen jalkeen kuin tsunami, BMW:ssa taas eleettomasti, suorastaan huomaamattomasti. Perstuntumalta Saab on huomattavasti nopeampi, mutta kun autot laittaa viivalle, niin Saabia saa kengittaa kuin elukka, jotta pysyy mukana. Parina Aero/320 suorituskyky varmaan kaantyy Saabin eduksi.

Saabin tavaratila on vahintaan yhta suuri kuin farmari-BMW:ssa. Oikeastaan se on aivan uskomattoman suuri. Sisatilat ovat taas BMW eduksi, sen huomaa kun virittaa takapenkille turvakaukalon ja turvaistuimen.

Molemmilla paasee pisaralla pitkalle, kun yrittaa, mutta kiihdytellessa molemmat osaavat muistuttaa, ettei voima synny tyhjasta vaan bensasta.

Molemmissa autoissa on omat oikkunsa ja tyyppivikansa. Molemmat on kylla selvasti myos suunniteltu korjattaviksi. Kumpikaan ei ole japanilainen tusinakulkine, vaan selvasti insinoorit ovat laittaneet parastaan.

No, ei mahda mitaan, nyt kutsuu vaipan vaihto...
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Tietysti Saab :lol: .
BMW:llä tuli taas ajettua viikonloppuna 323iA (turboton) :cry:

BMW mies vaihtaisi varmaan heti saappiin, mutta kun ei noista saksantuonneista ei saa kaupassa mitään. On meinaan entinen 2.3T tonnarimies ja olen kuullut kyllä muutaman lasahduksen bemarin ja tonnarin eroista :wink: Ja tähän perään se "oli viimeinen turboton auto mulla" :wink: :wink:
9-3.1972
Vastaa Viestiin