Cabben hattuhyllyn mekanismi rikki?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Cabben hattuhyllyn mekanismi rikki?
Kävi vahinko cabben kattoa avatessa, takapenkillä ollut laatikko jäi jotenkin "väliin" ja nyt se hattuhyllyn mekanismi ei enään toimi.
Onko siellä jokin turvakytkin tms joka on nyt menny päälle?
Kaikki tuntuu olevan ehjää ja osat paikoilaan mutta hattuhylly ei nouse ja laske omalla voimalla enään.
Onko siellä jokin turvakytkin tms joka on nyt menny päälle?
Kaikki tuntuu olevan ehjää ja osat paikoilaan mutta hattuhylly ei nouse ja laske omalla voimalla enään.
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Cabben hattuhyllyn mekanismi rikki?
Ng900 vai og9-3? Nää ei taida päteä kolkkiin, koska siinä taitaa olla kaikki hydrauliikalla toteutettua...
Pärrästääkö se paikallaan (ratas hyppii yli tms) vai eikö se vain liiku?
Sitähän ei sitte saa repiä ittekseen, vaan kun takapenkin kaataa, niin siellä on "suksiluukun" vieressä vapautinkahva, joka irroittaa sen hattyhyllyn moottorin SEKÄ katkaisee sähköt. Moottorin laittamiseksi paikalleen pitää irrotella pelkääjän puoleiset verhoilut takakontista (menee 2min)
Niin ja muistaakseni kattoa ei sit saa aukoa "manuaalisesti". Hätävipu on vain sulkemiseen. Sitä en sit tiä, et perustuuko kielto johonki usalaisten juttuihin vai todelliseen vaaraan rikkoa mekanismi. Siis jos on poltetta ajelalla luu ulkona ja naama auringossa...
Oma optimistinen veikkaus on, että luukun moottoripukki on vääntyny ihan hollille ja toi pahvilaatikko oli sit viimenen silaus sille, eli ratas ehkä hiukan sileenä.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=29&t=127003
Tos ketjus vähä osviittaa parin viestiä alusta... Vääntelee takaisin ja nauttii kesästä. Muistahan potikkaa irrotellessa, et jos asento muuttuu, niin Techillä käynti on pakollinen.
Pärrästääkö se paikallaan (ratas hyppii yli tms) vai eikö se vain liiku?
Sitähän ei sitte saa repiä ittekseen, vaan kun takapenkin kaataa, niin siellä on "suksiluukun" vieressä vapautinkahva, joka irroittaa sen hattyhyllyn moottorin SEKÄ katkaisee sähköt. Moottorin laittamiseksi paikalleen pitää irrotella pelkääjän puoleiset verhoilut takakontista (menee 2min)
Niin ja muistaakseni kattoa ei sit saa aukoa "manuaalisesti". Hätävipu on vain sulkemiseen. Sitä en sit tiä, et perustuuko kielto johonki usalaisten juttuihin vai todelliseen vaaraan rikkoa mekanismi. Siis jos on poltetta ajelalla luu ulkona ja naama auringossa...
Oma optimistinen veikkaus on, että luukun moottoripukki on vääntyny ihan hollille ja toi pahvilaatikko oli sit viimenen silaus sille, eli ratas ehkä hiukan sileenä.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=29&t=127003
Tos ketjus vähä osviittaa parin viestiä alusta... Vääntelee takaisin ja nauttii kesästä. Muistahan potikkaa irrotellessa, et jos asento muuttuu, niin Techillä käynti on pakollinen.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Cabben hattuhyllyn mekanismi rikki?
Mitään mä näistä avoista ymmärrä, kun en sellaista ole omistanut, mutta tuollasia allalinkkaamaani niveltä on tullut vaihdettua hattuhyllymekanismin "saranakohdasta" apparin puolelta takakontista, kun takapenkillä ollut vääränlaista tavaraa..murronivel murtuu.
Saabilla on siihen korvaava osanumero, joka tekee siitä numeroa jytkymmän. Tämä linkkaamani liene "jytky tarvike" noin 40% saabin osaan nähden. Orkkis maksaa ~200e.
Tarkista ensin oman murrokseksi kunto raottamalla verhoilupussia takaluukun etureunasta apparin puolelta. Jos murtunut, niin uutta tilaamaan.
http://saabpartners.com/index.php?main_ ... cts_id=303
Saabilla on siihen korvaava osanumero, joka tekee siitä numeroa jytkymmän. Tämä linkkaamani liene "jytky tarvike" noin 40% saabin osaan nähden. Orkkis maksaa ~200e.
Tarkista ensin oman murrokseksi kunto raottamalla verhoilupussia takaluukun etureunasta apparin puolelta. Jos murtunut, niin uutta tilaamaan.
http://saabpartners.com/index.php?main_ ... cts_id=303
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: Cabben hattuhyllyn mekanismi rikki?
Nyt on kyll tosi vahva muistikuva, että joku on joskus tälle fooruille kirjoittanut, että ton nivelen tilalle sopii pienellä ranella hylsysarjoihin sopiva nivel... Haulla varmasti löytyy, koska kattoketjuja ei montaa ole. Säästöä se suuriki säästö on
Edit: puusilmä mikä puusilmä. Tua Hookin linkissähän se lukiki eli 1/2". Mars mars ikh/mätänet/biltema siis ja pari hylsyä, joista yhdistelee naaraskappaleet. Tosin lukitusruuvit pitää ranettaa (pora ja jenka) jos oikeen hifistelee. Mahtaiskohan pysyä pelkällä laakerilukitteella...
Edit: puusilmä mikä puusilmä. Tua Hookin linkissähän se lukiki eli 1/2". Mars mars ikh/mätänet/biltema siis ja pari hylsyä, joista yhdistelee naaraskappaleet. Tosin lukitusruuvit pitää ranettaa (pora ja jenka) jos oikeen hifistelee. Mahtaiskohan pysyä pelkällä laakerilukitteella...
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Cabben hattuhyllyn mekanismi rikki?
Auto on -99 9-3:nen.
Hyviä ohjeita tuli, kiitos. Noiden avulla päästään varmasti jo jyvälle ja korjaamaan vikaa.
*edit*
Mekanismi on tosiaan erilainen ku ng900 jonka linkki oli ylempänä.
Hyviä ohjeita tuli, kiitos. Noiden avulla päästään varmasti jo jyvälle ja korjaamaan vikaa.
*edit*
Mekanismi on tosiaan erilainen ku ng900 jonka linkki oli ylempänä.
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Cabben hattuhyllyn mekanismi rikki?
Löytyikö vika?
900 -88
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Cabben hattuhyllyn mekanismi rikki?
Kyse on isäni autosta. Vielä ei olla ehditty vikaa etsimään tarkemmin sen jälkeen kun sain yllä olevat ohjeet.Jonenii kirjoitti:Löytyikö vika?
Tänään olisi tarkoitus katsoa mekanismia uudestaan.
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Cabben hattuhyllyn mekanismi rikki?
Tarkista nivelen vieressä oleva sokka mikä on O renkaan alla.