Auto on 9-3, 00/10 rekisteröity, MY01, 2,0t, T7, Re85 (jcarlsson), 215hv, 122000km, räpeltämätön.
Jo kevyessä moottorijarrutuksessa auto nykäisee kerran tai joskus useamminkin. Vika on alkanut vähän aika sitten. Samaan aikaan olen huomannut muutenkin hieman epämääräisempää käyntiä, etenkin kylmänä. Sama onko tankissa bensaa tai etanolia.
Alipaineletkuja en ole uusinut. Löytyykö niitä valmista sarjaa vai ostanko Motonetistä 4/7mm alipaineletkua ja vaihdan kaiken minkä saan vaihdettua? Montako letkua ja mitä halkaisijoita ylipäätään tarvitaan? Itselle ei moottorinosat kuten EVAPit ja mankuvenat oikein paikannu ilman kuvaa, joten hyvän selityksen kanssa annetut neuvot auttavat niin minua kuten varmaan muitakin ei ihan niin pitkällä SAAB-harrastuksessa olevaa.
Kiitos avusta jo etukäteen
Moottorijarrutuksessa nykäisee
Moottorijarrutuksessa nykäisee
EX: 9-3 2,0t '00 MY01 T7 E85 Stage 1 Mitsulla. Nyt: 9-5 2,0t '06 MY07 T7 Biopower Stage 1.
Re: Moottorijarrutuksessa nykäisee
4mm silikoniletku on passelia. Muistaakseni motonetissa ei ole tuon kokoista silikoniletkua.. itse suosinut ebayta. 2 metriä riittänee. Suosittelen 3m ostamista.
Miten kiekkamittari käyttäytyy moottorijarrulla? Loogisesti laskee tasaisesti nopeuden mukaan? Joskus on viallinen kampiakselin asentoanturi pätkinyt ja saanut kiekkamittarin droppailemaan.
Miten kiekkamittari käyttäytyy moottorijarrulla? Loogisesti laskee tasaisesti nopeuden mukaan? Joskus on viallinen kampiakselin asentoanturi pätkinyt ja saanut kiekkamittarin droppailemaan.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: Moottorijarrutuksessa nykäisee
Kiitos pohdinnastasi. Kiekkamittarissa ei tapahdu mitään merkittävää. Laskee niin kuin pitääkin, mutta auto nykäisee kerran tai useammin.
Onko jollain/jossain selväpiireistä karttaa mitkä alipaineletkut pitää vaihtaa? Enkä siis tiedä onko letkuilla tämän asian kanssa mitään tekemistä, mutta ajattelin samalla hoitaa nekin kuntoon.
Onko jollain/jossain selväpiireistä karttaa mitkä alipaineletkut pitää vaihtaa? Enkä siis tiedä onko letkuilla tämän asian kanssa mitään tekemistä, mutta ajattelin samalla hoitaa nekin kuntoon.
EX: 9-3 2,0t '00 MY01 T7 E85 Stage 1 Mitsulla. Nyt: 9-5 2,0t '06 MY07 T7 Biopower Stage 1.
Re: Moottorijarrutuksessa nykäisee
En nyt suoraan keksi korrelaatiota alipaineletkujen ja moottorijarrunykäsyn välille.
Tarkista moottorin takatuennan kunto. Joskus niitäkin on ihan palasina olevia, jolloin kone pääsee heilauttamaan itsensä "turvavaijerin" varaan, joka tekee moottorijarrulle siirtymisen repäiseväksi, kun kone haluaa kiertyä eri suuntaan kuin vedossa.
Tekeekö rivakassa pakituksessa vastaavaa heijausta?
Apumies voi katsoa konehuoneessa koneen elämistä, kun lähtee pakittamaan.
Tarkista moottorin takatuennan kunto. Joskus niitäkin on ihan palasina olevia, jolloin kone pääsee heilauttamaan itsensä "turvavaijerin" varaan, joka tekee moottorijarrulle siirtymisen repäiseväksi, kun kone haluaa kiertyä eri suuntaan kuin vedossa.
Tekeekö rivakassa pakituksessa vastaavaa heijausta?
Apumies voi katsoa konehuoneessa koneen elämistä, kun lähtee pakittamaan.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.