Saab 9-3 2.2 TiD
Saab 9-3 2.2 TiD
Pystyisiköhän joku ystävällinen informoimaan minua edellisen korimallin 9-3:n dieselin todellista kulutusta maantie/kaupunkiajossa, sekä miten paljon kilometrejä täytyy ajaa jotta dieselveron jälkeen tulisi polttoaine kuluissa säästöjä. Kiitos! Sekä miten paljon auto painaa (oma paino).
Omamassa 1500kg. Mulla todellinen kulutus tasaisella ajonopeudella maantie 90km/h n. 4.8ltr, 110km/h n. 5.5ltr. Kaupungissa hörppää enempi. Minulla tankkausten keskikulutus vaihdellut 5.8 - 6.7 ltr. Yleensä n. 6.2ltr ja siihen saa ajella jo aika reippaasti.
Kannattavuuden voi näppärä kaveri ynnäillä itsekkin.
Kannattavuuden voi näppärä kaveri ynnäillä itsekkin.
Tutkailepa vaikka http://www.autotalli.com ja autotyypit sieltä - Saat kulutukset ja painot.
Sitten bensa vai diesel? -lakuriin
http://www.mainio.net/calculator.asp?pa ... 3204;14387
Sitten bensa vai diesel? -lakuriin
http://www.mainio.net/calculator.asp?pa ... 3204;14387
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Lukemia
Maantievoittoinen 800km ajo (90-110km/h) talvirenkailla tuotti viimeksi tuloksen 5,68l/100km. Kaupunkiajon lisäys nostaa kulutuksen yli 6 litran. Keskikulutusten vaihteluväli viimeisemmän vuoden aikana ollut 5,3-6,5 l/100km, pelkkää kaupunkiajoa tulee tosin harvoin.
diesel kulutus
kiitos kaikille vastanneille tiedoista! Voi olla dieselin hankinta edessä, tällä hetkellä 900 vm. -88.
Re: diesel kulutus
Mulla on muuten myynnissä 1999 mallin 174tkm ajettu TiD. Pistä viestiä, jos kiinnostaa: saab_tid@suomi24.fikarve kirjoitti:kiitos kaikille vastanneille tiedoista! Voi olla dieselin hankinta edessä, tällä hetkellä 900 vm. -88.
Re: diesel kulutus
Ainakin itse olen ollut erittäin tyytyväinen autooni. On vaan tarkka rengastuksestaan ainakin mulla tosin kuluneet kesäkiessit 225/45 veteli aivan sairaasti. Nyt alla 205/55 kitkat ja auto etenee kuin juna. Erittäin hyvä matka-auto ja ihan kivasti se kulkee vakionakin. Jos mahdollista niin hommaa siihen automaatti.karve kirjoitti:kiitos kaikille vastanneille tiedoista! Voi olla dieselin hankinta edessä, tällä hetkellä 900 vm. -88.
Jos haluat enempi tehoja niin 2001 malleissa ohjelma on modattu syöttöpumppuun. Aikaisemmissa malleissa on irrallinen boksi jonka viritys on halvempaa. 115 heppasestakin saa +150hp ja n. 330Nm. Moottori on kuulema erittäin kestävä, vaikka ooppelin motti onkin.
Vaihteisto voi ottaa siipeensä jos vedätät esim. 5:lla lämätiskissä 70km/h ylöspäin jatkuvasti. Kallis ja vaikea korjata.
Jos ostat käytetyn niin putsaa imusarjan kotelo ( jossa EGR:n kaasut sekoittuvat ). Löytyneestä öljy ja noki klöntistä voit muovailla ison pallon, jonka voi sitten heittää vaikka ilkeän naapurin seinään. Tukkeutuneen "sekoittimen" kuulee jo EGR:n rahinasta.
Re: diesel kulutus
Ei se kyllä jaksa 5:lla 70 km/h edes kulkea kunnolla minnekään. Ollaan liian kaukana 2000:n rajasta, josta vääntöalue alkaa. Meno alle kahden tonnin on niin puhditonta, että tulee aika tarkkaan valittua vaihde oikein. Taas reilusti yli kolmen tonnin, ollaan jo liian korkeilla kierroksilla. Eli vaihteita saa kyllä hämmentää. Tuntuu tid-saab hiukan vaikealta ajaa viilatun ruisku-99:n jälkeen, jossa vääntöä riittää koko kierrosalueella. No, kulutuksissakin on hiuksenhieno ero9-3Tid kirjoitti: Vaihteisto voi ottaa siipeensä jos vedätät esim. 5:lla lämätiskissä 70km/h ylöspäin jatkuvasti. Kallis ja vaikea korjata.
hinnat noin yleensä
minkä hintasia ja ajettuja on tarjolla tid saabeista?
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Re: diesel kulutus
Veikkaanpa, että ajamassasi autossa ei ole ollut kaikki kunnossa. Ainakin mulla lähtee jo 1700 rpm vetämään tosi kivasti ( n. 250nm käytössä ). Tosin hirveästi yli 4000rpm ei kannata kierrättää. Onhan se tehoalue bensavehkeeseen verrattuna kapea. Jos konetta vertaa täälläkin paljon puhuttuihin VAG tdi vehkeisiin niin alakierrosvääntö on tuossa huomattavasti parempi. Ne sammahtaa heti viivalle. Miinusta on epätasainen ja äänekäs tyhjäkäynti.rr kirjoitti:Ei se kyllä jaksa 5:lla 70 km/h edes kulkea kunnolla minnekään. Ollaan liian kaukana 2000:n rajasta, josta vääntöalue alkaa. Meno alle kahden tonnin on niin puhditonta, että tulee aika tarkkaan valittua vaihde oikein. Taas reilusti yli kolmen tonnin, ollaan jo liian korkeilla kierroksilla. Eli vaihteita saa kyllä hämmentää. Tuntuu tid-saab hiukan vaikealta ajaa viilatun ruisku-99:n jälkeen, jossa vääntöä riittää koko kierrosalueella. No, kulutuksissakin on hiuksenhieno ero9-3Tid kirjoitti: Vaihteisto voi ottaa siipeensä jos vedätät esim. 5:lla lämätiskissä 70km/h ylöspäin jatkuvasti. Kallis ja vaikea korjata.
Tuskin siinä mitään vikaa on, mutta todellinen meno tapahtuu tuolla kapealla kierrosalueella. Kyllä se muuten kulkee ihan tehtaan ilmoittamiin lukemiin.
Vääntökäyrä on vanhaan bensaruiskuun verrattuna, kuin eri planeetalta.
Vääntökäyrä on vanhaan bensaruiskuun verrattuna, kuin eri planeetalta.
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Täytyy nyt myöntää että saabin tid 2.2 oli meille todellinen pettymys.2 vuotta jaksettiin sitä korjausten rumbaa ja paria matkalle jääntiä.....
Auto nyki ja moottori oli todella korjaushaluinen....
Nyt 9-3 aero vm.2002 ja todella tyytyväinen, seuraava autoni on toivottavasti 9-5 aero wagon, ai että on kaunis auto ja tilava.
Auto nyki ja moottori oli todella korjaushaluinen....
Nyt 9-3 aero vm.2002 ja todella tyytyväinen, seuraava autoni on toivottavasti 9-5 aero wagon, ai että on kaunis auto ja tilava.
9-3 SS Tid
On pelannut hyvin. Kulutus on n. 80 km/h ajolla 5.2 ltr/100 km ja 120 km/h kulutus nousee n 6 ltr/100 km. Pienillä teillä pakkaskelillä jatkuvaa kiihdyttelyä, jarruttelua ja käynnistyksiä kulutus on n 9.0 ltr/100 km.
Hyvin toimii ja kulutus on alhainen; samaa tasoa kuin muillakin uusilla diesel autoilla. Ajomukavuus onkin Saabissa omaa luokkaansa.
Hyvin toimii ja kulutus on alhainen; samaa tasoa kuin muillakin uusilla diesel autoilla. Ajomukavuus onkin Saabissa omaa luokkaansa.
Outoa, minusta moottori on ollut kovaa ääntä (pienillä vaihteilla) lukuun ottamatta mainio peli ja on pelannut hyvin aina -37 asteen pakkaseen saakka. Samaa mieltä oli edellinenkin omistaja ja lasissa autolla on jo 179tkm. Minusta 9-3:n parannettavaa vaativa ominaisuus on keskinkertainen suuntavakavuus sivutuulella ja kaltevilla teillä, mutta eipä ole ainoa auto, jolla parannettavaa tässä...vasseli kirjoitti:Täytyy nyt myöntää että saabin tid 2.2 oli meille todellinen pettymys.2 vuotta jaksettiin sitä korjausten rumbaa ja paria matkalle jääntiä.....
Auto nyki ja moottori oli todella korjaushaluinen....
Re: diesel kulutus
Hei olisiko sinulla antaa tarkempia ohjeita tämän homman tekoon? Ihan vaikka rautalangasta vääntäen ?9-3Tid kirjoitti:
Jos ostat käytetyn niin putsaa imusarjan kotelo ( jossa EGR:n kaasut sekoittuvat ). Löytyneestä öljy ja noki klöntistä voit muovailla ison pallon, jonka voi sitten heittää vaikka ilkeän naapurin seinään. Tukkeutuneen "sekoittimen" kuulee jo EGR:n rahinasta.