Saab 9-3 og vm.2000

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Avatar
Villesimila
"Ruisku"
Viestit: 132
Liittynyt: Ti Elo 06, 2013 20:06
Paikkakunta: Helsinki

Saab 9-3 og vm.2000

Viesti Kirjoittaja Villesimila »

Morjesta ! Mul ois tollanen 9-3 T7 185hp vm.2000 . Ostin auton oari viikkoa takaperin , auto lähti ihan hyvin tuolloin. Nut tuntuu siltä kun tehoit ois vähän kateissa ainakin pers tuntumalta. Turbo mittari nousee neljänneksen keltasen puolelle kun kiihdyttää ja koneesta kuuluu pieni "suhina" , mikä voisi olla vikana?

Kiitos jo etukäteen vastanneille.
Käyttis: Volvo S60 Classic -09
Harraste: Saab 9000i -87

EX: 900 -89, 9-5 -06, 900 GLs -84, NG9-5 -11, 9000 Aero -96, 9-5 Aero -00, 9-5 Aero -00, 9-5 Griffin -10, 9-5 Aero -04, 9-3 Aero Cabriolet -09, 9-3 Aero XWD -08, 9000 CDE 2,0t -97, 9-3 2.0T SE -01
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Saab 9-3 og vm.2000

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Painevuoto, tarkista ahtoputkisto ja varsinkin pienet letkut
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Avatar
Villesimila
"Ruisku"
Viestit: 132
Liittynyt: Ti Elo 06, 2013 20:06
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saab 9-3 og vm.2000

Viesti Kirjoittaja Villesimila »

Ok, tehdään niin! Perjantaina olis lastutus toivottavasti saisi kuntoon ennen sitä :/

Kiitoksia paljon! :)
Käyttis: Volvo S60 Classic -09
Harraste: Saab 9000i -87

EX: 900 -89, 9-5 -06, 900 GLs -84, NG9-5 -11, 9000 Aero -96, 9-5 Aero -00, 9-5 Aero -00, 9-5 Griffin -10, 9-5 Aero -04, 9-3 Aero Cabriolet -09, 9-3 Aero XWD -08, 9000 CDE 2,0t -97, 9-3 2.0T SE -01
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Saab 9-3 og vm.2000

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Olipa aika tyypillinen vikalista taas:
- alipaineletku murtunut läppäkotelosta
- imukobran O-rengas asennettu ruttuun
- evap-takaiskut jumissa

Ja lisäksi tietenkin ilmamassamittari näyttää ihan mitä sattuu. Mutta olihan se jo noiden tiivistystoimenpiteiden jälkeen parempi
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Avatar
Villesimila
"Ruisku"
Viestit: 132
Liittynyt: Ti Elo 06, 2013 20:06
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saab 9-3 og vm.2000

Viesti Kirjoittaja Villesimila »

Kiitos paljon Vesa! Öljypohjan puhdistaminen ja ilmamassamittarin vaihtamisesta saab takuu huolto veloittaa sen 900€..

Kallista hommaa tää tämmönen..
Käyttis: Volvo S60 Classic -09
Harraste: Saab 9000i -87

EX: 900 -89, 9-5 -06, 900 GLs -84, NG9-5 -11, 9000 Aero -96, 9-5 Aero -00, 9-5 Aero -00, 9-5 Griffin -10, 9-5 Aero -04, 9-3 Aero Cabriolet -09, 9-3 Aero XWD -08, 9000 CDE 2,0t -97, 9-3 2.0T SE -01
Koskimaa
"Aero"
Viestit: 360
Liittynyt: La Elo 18, 2012 19:18
Paikkakunta: Lahti

Re: Saab 9-3 og vm.2000

Viesti Kirjoittaja Koskimaa »

Etkai vaan ole viemässä saab-huoltoon..?
T7 vm. 2001 9-3
Avatar
Villesimila
"Ruisku"
Viestit: 132
Liittynyt: Ti Elo 06, 2013 20:06
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saab 9-3 og vm.2000

Viesti Kirjoittaja Villesimila »

Nyt alko kiinnostaa turbon vaihtamista mitsuun, onko iso homma ja paljonkohan siitö hyötyisi?
Käyttis: Volvo S60 Classic -09
Harraste: Saab 9000i -87

EX: 900 -89, 9-5 -06, 900 GLs -84, NG9-5 -11, 9000 Aero -96, 9-5 Aero -00, 9-5 Aero -00, 9-5 Griffin -10, 9-5 Aero -04, 9-3 Aero Cabriolet -09, 9-3 Aero XWD -08, 9000 CDE 2,0t -97, 9-3 2.0T SE -01
Avatar
ippe
"Hölösuu"
Viestit: 1468
Liittynyt: Pe Tammi 12, 2007 13:30
Paikkakunta: Hki 91

Re: Saab 9-3 og vm.2000

Viesti Kirjoittaja ippe »

Hyödystä en osaa sanoa, mutta turbon vaihto ei ole mikään mahdottoman iso projekti.

Garretista Mitsuun vaihdettaessa halpointa on ilmeisesti hommata putkisarja, oliko nyt vesiputket erilaiset.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3495
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Saab 9-3 og vm.2000

Viesti Kirjoittaja SS »

Valmis muutossarja 129e marmorilla:
http://www.saabparts.com/fi-fi/finland/ ... -campaign/
Mitsun suurin hyöty on parempi kestävyys.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Koskimaa
"Aero"
Viestit: 360
Liittynyt: La Elo 18, 2012 19:18
Paikkakunta: Lahti

Re: Saab 9-3 og vm.2000

Viesti Kirjoittaja Koskimaa »

Jos aiot pitää autosi mitsu stage 1:nä, eli muihin osiin ei kosketa kuin softaan niin saat etanolilla sen 240hp/380nm kun suuttimet loppuu kesken. Se on niin pieni ero garrettiin, että jos nykyinen ahdin on täysin kunnossa niin en lähtisi vaihtamaan. Bensalla kylläkin irtoaa vähän enemmän. Ja miinuksena selvästi hitaampi spoolaaminen käytännössä täysin viiveettömään garrettiin verrattuna. Jos taas aiot vähän enemmän viritellä (esim. suuttimet tai polttoaineen paineen nosto), niin sitten tietysti mitsuun laitettu raha antaa paljon enemmän vastinetta.
T7 vm. 2001 9-3
Avatar
Villesimila
"Ruisku"
Viestit: 132
Liittynyt: Ti Elo 06, 2013 20:06
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saab 9-3 og vm.2000

Viesti Kirjoittaja Villesimila »

Kiitos paljon avusta , eli harkitaan vielä! :) Sitten olisi vielä sellanen kysymys että mulla olisi 18x8 et35 vanteet lojumassa tallissa. Istuvatko koollisesti ja et:n mukaan siististi autoon, eli euvät ole liian sisässä ja raavk kaaria.


Kiitos paljon vielä kerran vastaajille!
Käyttis: Volvo S60 Classic -09
Harraste: Saab 9000i -87

EX: 900 -89, 9-5 -06, 900 GLs -84, NG9-5 -11, 9000 Aero -96, 9-5 Aero -00, 9-5 Aero -00, 9-5 Griffin -10, 9-5 Aero -04, 9-3 Aero Cabriolet -09, 9-3 Aero XWD -08, 9000 CDE 2,0t -97, 9-3 2.0T SE -01
Vastaa Viestiin