OG9-3 aero spec2+ kytkin/asetelma

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Mikgo
Matalapaineturbo
Viestit: 170
Liittynyt: Su Heinä 31, 2011 21:45
Paikkakunta: Riihimäki

OG9-3 aero spec2+ kytkin/asetelma

Viesti Kirjoittaja Mikgo »

Ongelmana että asetelma raapii kytkinkoteloon, eikä irrota levyä.
Kellään täälä kyseistä settiä autossaan kiinni/ollut käytössä? Onko vauhtipyörää tarvinnut koneistaa ?
http://db.tt/QIgj57sG
http://db.tt/coiSNRNu

Lippujen ja lappujen mukaan on tullut oikea setti, asetelmasta ja levystä ei kylläkään löydy minkäänsortin stanssauksia/sarjanumeroa.

Levyn kokonaispaksuus 0,9mm ja asetelman paksuus vauhtipyörän pinnasta ulkokuoreen n.37mm
Mitkäs on esim viggen setin mitat?

Osat oli kiristetty wissin momenttien mukaan ja levy keskitetty. Tähän hätään tilasin jo uuden painelaakerin millä saattais tuo levyn riittämätön irroitus korjaantua. Toi asetelma tässä lähinnä häiritsee.
OG9-3 5d Aero -01
Opel A-Omega 3.0 24V -93
#5427
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2826
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: OG9-3 aero spec2+ kytkin/asetelma

Viesti Kirjoittaja Coltti »

ei toi voi millään olla oikea setti sun autoos. myyjään yhteys ja oikeat osat tilalle.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Mikgo
Matalapaineturbo
Viestit: 170
Liittynyt: Su Heinä 31, 2011 21:45
Paikkakunta: Riihimäki

Re: OG9-3 aero spec2+ kytkin/asetelma

Viesti Kirjoittaja Mikgo »

Jep, osat vaan sattuu olemaan jo vuoden vanhoja + maptunin herrat ei muutenkaan vastaile koskaan maileihin. Vääntöä siis luvassa :evil:

Projekti tosiaan edistyny hitaasti viimekesästä tälle kesälle, ensimmäiset testiyritykset tapahtu tänä kesänä, kytkin pohjassa kyllä luistaa mutta ei irroita. Muutama hassu 10km lenkkiä olen ajanut vaihdetta vasten käyntiin ja kierrosten mukaan vaihteita vaihtaen.
OG9-3 5d Aero -01
Opel A-Omega 3.0 24V -93
#5427
Mikgo
Matalapaineturbo
Viestit: 170
Liittynyt: Su Heinä 31, 2011 21:45
Paikkakunta: Riihimäki

Re: OG9-3 aero spec2+ kytkin/asetelma

Viesti Kirjoittaja Mikgo »

Tännekin kuuluu uutta jopa... eikä mennytkään kuin 6kk taistellessa. Specin romu oli viallinen, kahdesta eri tilauksesta n. 5/20 asetelma/levy setissä ollu erilaista vikaa. Näistä suurin osa vielä suomeen toimitettu.
Jos joku on varma... niin se on aivan varma että ei tarvitse tulevaisuudessa edes kusta specin suuntaan :)
OG9-3 5d Aero -01
Opel A-Omega 3.0 24V -93
#5427
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Re: OG9-3 aero spec2+ kytkin/asetelma

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Mulla kesti toi kyseinen kytkin OG93:ssa n.90tkm kunnes meni parin varoittavan takkuamisen jälkeen hinaushommiksi.
Vaihtohommissa sitten tuosta kytkinpaketista löytyi n 1cm mittainen palanen metallia joka oli peräisin levystä yhden jousen ympäriltä (tuo toinen puoli, joka pitää jousta pesässä)

Kuva

Ihan ajoi asiansa niin kauan kuin sitä kesti, sen n.6v. Tuntuma alkuperäistä vastaava ja miellyttävä ajaa. Moottorijarrutuksella kytkin pitää helisevää ääntä, ilmeisesti jouset resonoi. Tätä kuulemma muillakin speceillä.
Kulutuspinnat olivat jo ihan finaalissa, että vaihto olisi ollut jok tap edessä lähiaikoina.
Vähän jäi huono maku specin laadusta kun pääsi näin käymään.
Maailmalta löytyi ainakin yksi vastaava tapaus kuvan kanssa, mutta en löydä sitä nyt tähän.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
JiiVee
"Hölösuu"
Viestit: 1102
Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki

Re: OG9-3 aero spec2+ kytkin/asetelma

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Mulla kesti specin levy muutaman tuhat kilsaa. Aikaa meni niin pitkään että takuu ei enää ollut voimassa kun jouset lenteli pitkin kytkinkoppaa. 200 € sain maksaa uudesta levystä.

viikonloppuna laitoin Aeron kytkinlevyn ja nyt auto soveltuu taas kadulle.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61.
Mikgo
Matalapaineturbo
Viestit: 170
Liittynyt: Su Heinä 31, 2011 21:45
Paikkakunta: Riihimäki

Re: OG9-3 aero spec2+ kytkin/asetelma

Viesti Kirjoittaja Mikgo »

Tossahan ois kannattanu vaan kuluttajasuojan kautta lähteä hakemaan hyvitystä. Ei sillä ajalla ole väliä jos kilometrejä ei ton enempää tullut.
OG9-3 5d Aero -01
Opel A-Omega 3.0 24V -93
#5427
JiiVee
"Hölösuu"
Viestit: 1102
Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki

Re: OG9-3 aero spec2+ kytkin/asetelma

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Mikgo kirjoitti:Tossahan ois kannattanu vaan kuluttajasuojan kautta lähteä hakemaan hyvitystä. Ei sillä ajalla ole väliä jos kilometrejä ei ton enempää tullut.
kyllä siitä paha maku jäi, mutta jäi valitus tekemättä. Piti vain saada auto äkkiä tien päälle.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61.
Vastaa Viestiin