OG9-3 aero spec2+ kytkin/asetelma
OG9-3 aero spec2+ kytkin/asetelma
Ongelmana että asetelma raapii kytkinkoteloon, eikä irrota levyä.
Kellään täälä kyseistä settiä autossaan kiinni/ollut käytössä? Onko vauhtipyörää tarvinnut koneistaa ?
http://db.tt/QIgj57sG
http://db.tt/coiSNRNu
Lippujen ja lappujen mukaan on tullut oikea setti, asetelmasta ja levystä ei kylläkään löydy minkäänsortin stanssauksia/sarjanumeroa.
Levyn kokonaispaksuus 0,9mm ja asetelman paksuus vauhtipyörän pinnasta ulkokuoreen n.37mm
Mitkäs on esim viggen setin mitat?
Osat oli kiristetty wissin momenttien mukaan ja levy keskitetty. Tähän hätään tilasin jo uuden painelaakerin millä saattais tuo levyn riittämätön irroitus korjaantua. Toi asetelma tässä lähinnä häiritsee.
Kellään täälä kyseistä settiä autossaan kiinni/ollut käytössä? Onko vauhtipyörää tarvinnut koneistaa ?
http://db.tt/QIgj57sG
http://db.tt/coiSNRNu
Lippujen ja lappujen mukaan on tullut oikea setti, asetelmasta ja levystä ei kylläkään löydy minkäänsortin stanssauksia/sarjanumeroa.
Levyn kokonaispaksuus 0,9mm ja asetelman paksuus vauhtipyörän pinnasta ulkokuoreen n.37mm
Mitkäs on esim viggen setin mitat?
Osat oli kiristetty wissin momenttien mukaan ja levy keskitetty. Tähän hätään tilasin jo uuden painelaakerin millä saattais tuo levyn riittämätön irroitus korjaantua. Toi asetelma tässä lähinnä häiritsee.
OG9-3 5d Aero -01
Opel A-Omega 3.0 24V -93
#5427
Opel A-Omega 3.0 24V -93
#5427
Re: OG9-3 aero spec2+ kytkin/asetelma
ei toi voi millään olla oikea setti sun autoos. myyjään yhteys ja oikeat osat tilalle.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: OG9-3 aero spec2+ kytkin/asetelma
Jep, osat vaan sattuu olemaan jo vuoden vanhoja + maptunin herrat ei muutenkaan vastaile koskaan maileihin. Vääntöä siis luvassa
Projekti tosiaan edistyny hitaasti viimekesästä tälle kesälle, ensimmäiset testiyritykset tapahtu tänä kesänä, kytkin pohjassa kyllä luistaa mutta ei irroita. Muutama hassu 10km lenkkiä olen ajanut vaihdetta vasten käyntiin ja kierrosten mukaan vaihteita vaihtaen.
Projekti tosiaan edistyny hitaasti viimekesästä tälle kesälle, ensimmäiset testiyritykset tapahtu tänä kesänä, kytkin pohjassa kyllä luistaa mutta ei irroita. Muutama hassu 10km lenkkiä olen ajanut vaihdetta vasten käyntiin ja kierrosten mukaan vaihteita vaihtaen.
OG9-3 5d Aero -01
Opel A-Omega 3.0 24V -93
#5427
Opel A-Omega 3.0 24V -93
#5427
Re: OG9-3 aero spec2+ kytkin/asetelma
Tännekin kuuluu uutta jopa... eikä mennytkään kuin 6kk taistellessa. Specin romu oli viallinen, kahdesta eri tilauksesta n. 5/20 asetelma/levy setissä ollu erilaista vikaa. Näistä suurin osa vielä suomeen toimitettu.
Jos joku on varma... niin se on aivan varma että ei tarvitse tulevaisuudessa edes kusta specin suuntaan
Jos joku on varma... niin se on aivan varma että ei tarvitse tulevaisuudessa edes kusta specin suuntaan
OG9-3 5d Aero -01
Opel A-Omega 3.0 24V -93
#5427
Opel A-Omega 3.0 24V -93
#5427
Re: OG9-3 aero spec2+ kytkin/asetelma
Mulla kesti toi kyseinen kytkin OG93:ssa n.90tkm kunnes meni parin varoittavan takkuamisen jälkeen hinaushommiksi.
Vaihtohommissa sitten tuosta kytkinpaketista löytyi n 1cm mittainen palanen metallia joka oli peräisin levystä yhden jousen ympäriltä (tuo toinen puoli, joka pitää jousta pesässä)
Ihan ajoi asiansa niin kauan kuin sitä kesti, sen n.6v. Tuntuma alkuperäistä vastaava ja miellyttävä ajaa. Moottorijarrutuksella kytkin pitää helisevää ääntä, ilmeisesti jouset resonoi. Tätä kuulemma muillakin speceillä.
Kulutuspinnat olivat jo ihan finaalissa, että vaihto olisi ollut jok tap edessä lähiaikoina.
Vähän jäi huono maku specin laadusta kun pääsi näin käymään.
Maailmalta löytyi ainakin yksi vastaava tapaus kuvan kanssa, mutta en löydä sitä nyt tähän.
Vaihtohommissa sitten tuosta kytkinpaketista löytyi n 1cm mittainen palanen metallia joka oli peräisin levystä yhden jousen ympäriltä (tuo toinen puoli, joka pitää jousta pesässä)
Ihan ajoi asiansa niin kauan kuin sitä kesti, sen n.6v. Tuntuma alkuperäistä vastaava ja miellyttävä ajaa. Moottorijarrutuksella kytkin pitää helisevää ääntä, ilmeisesti jouset resonoi. Tätä kuulemma muillakin speceillä.
Kulutuspinnat olivat jo ihan finaalissa, että vaihto olisi ollut jok tap edessä lähiaikoina.
Vähän jäi huono maku specin laadusta kun pääsi näin käymään.
Maailmalta löytyi ainakin yksi vastaava tapaus kuvan kanssa, mutta en löydä sitä nyt tähän.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1102
- Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
- Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki
Re: OG9-3 aero spec2+ kytkin/asetelma
Mulla kesti specin levy muutaman tuhat kilsaa. Aikaa meni niin pitkään että takuu ei enää ollut voimassa kun jouset lenteli pitkin kytkinkoppaa. 200 € sain maksaa uudesta levystä.
viikonloppuna laitoin Aeron kytkinlevyn ja nyt auto soveltuu taas kadulle.
viikonloppuna laitoin Aeron kytkinlevyn ja nyt auto soveltuu taas kadulle.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61.
Re: OG9-3 aero spec2+ kytkin/asetelma
Tossahan ois kannattanu vaan kuluttajasuojan kautta lähteä hakemaan hyvitystä. Ei sillä ajalla ole väliä jos kilometrejä ei ton enempää tullut.
OG9-3 5d Aero -01
Opel A-Omega 3.0 24V -93
#5427
Opel A-Omega 3.0 24V -93
#5427
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1102
- Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
- Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki
Re: OG9-3 aero spec2+ kytkin/asetelma
kyllä siitä paha maku jäi, mutta jäi valitus tekemättä. Piti vain saada auto äkkiä tien päälle.Mikgo kirjoitti:Tossahan ois kannattanu vaan kuluttajasuojan kautta lähteä hakemaan hyvitystä. Ei sillä ajalla ole väliä jos kilometrejä ei ton enempää tullut.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61.