Arvailkaas tärinän syytä
Arvailkaas tärinän syytä
OG9-3 biopower-softatussa Aerossa (-00) on kytkin luistanut jo vuoden päivät, kun on E85:lla kunnolla vedättänyt. Vaihtaminen on ihan laiskuudesta johtuen jäänyt, mutta eilen iski uudet kujeet luiston yhteydessä.
Nimittäin. Kytkimen luistaessa ja kierrosten noustessa alkaa myös tärinä, joka myös näkyy jos sattuu vilkaisemaan vaihdekeppiä. SID infosta koitin katsella, enkä nähnyt mitään erikoista, joka olisi viitannut sytty-/polttoainepuolen vikaan (mifi, miss nakut). Muutenkin kone tuntui vetävän entiseen malliin, eikä mitään tärinää kovemmilla kierroksilla esiintynyt (ohuemmalla väännöllä kytkinkään ei luista?).
Taitaa nyt tuo kytkin olla sitten lopullisesti finaalissa? Vai olisiko jotain muuta vielä lisäksi kuitenkin lauennut?
Sanoin vaimolle, että lähiympäristössä voi ajella, jotta jos laukeaa lopullisesti, niin on ainakin lyhyt matka hinata kotiin. Nyt vaan sitä kadonnutta motivaatiota metsästämään, että saisi Viggenin paketin hommattua ja vaihdettua.
Nimittäin. Kytkimen luistaessa ja kierrosten noustessa alkaa myös tärinä, joka myös näkyy jos sattuu vilkaisemaan vaihdekeppiä. SID infosta koitin katsella, enkä nähnyt mitään erikoista, joka olisi viitannut sytty-/polttoainepuolen vikaan (mifi, miss nakut). Muutenkin kone tuntui vetävän entiseen malliin, eikä mitään tärinää kovemmilla kierroksilla esiintynyt (ohuemmalla väännöllä kytkinkään ei luista?).
Taitaa nyt tuo kytkin olla sitten lopullisesti finaalissa? Vai olisiko jotain muuta vielä lisäksi kuitenkin lauennut?
Sanoin vaimolle, että lähiympäristössä voi ajella, jotta jos laukeaa lopullisesti, niin on ainakin lyhyt matka hinata kotiin. Nyt vaan sitä kadonnutta motivaatiota metsästämään, että saisi Viggenin paketin hommattua ja vaihdettua.
// Harrastekäyttöautoileva nörtti
# OG 9-3 Aero -00 & "seittemä väärämmerkkistä"
# OG 9-3 Aero -00 & "seittemä väärämmerkkistä"
Re: Arvailkaas tärinän syytä
Vaihdatko itse vai maksatko vaihdosta ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Viimeksi muokannut vesa67, Pe Syys 20, 2013 16:53. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Arvailkaas tärinän syytä
Kai maar mä itte vaihdan ja sitten maksan korjauksestavesa67 kirjoitti:Vaihdatko itse vai maksatko vaihdosta
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
// Harrastekäyttöautoileva nörtti
# OG 9-3 Aero -00 & "seittemä väärämmerkkistä"
# OG 9-3 Aero -00 & "seittemä väärämmerkkistä"
Re: Arvailkaas tärinän syytä
Mää änkeen ja tunkeen tähän kans, ku puhe kytkyttimestä
Onko niissä jotain säätömahista vai onko kytkin lopuillaan, kun mulla ottaa todella alhaalla kiinni? Siille alle puolen välin jo...Ja jos ei polje ihan lattiaan kii, niin saattaa rutasta lootasta...![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Onko niissä jotain säätömahista vai onko kytkin lopuillaan, kun mulla ottaa todella alhaalla kiinni? Siille alle puolen välin jo...Ja jos ei polje ihan lattiaan kii, niin saattaa rutasta lootasta...
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Nro 6180
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
Re: Arvailkaas tärinän syytä
on säätö mahista. ostat kukkia ja viet baariin
auton pajalle ja polkaset akkaa pohjaan asti
(ja kohta luistaa jälleen )![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
auton pajalle ja polkaset akkaa pohjaan asti
(ja kohta luistaa jälleen )
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Re: Arvailkaas tärinän syytä
Uuden hydraulikytkimen ominaisuuksiin ainakin kuuluu että se ottaa melko pohjalta kiinni.
Kulunut taas ottaa vasta ylhäällä.
Huonosti ilmattu taas ei irrota kunnolla ja poljinliike on yläpäästä vasteeton pitkän matkaa.
Kulunut taas ottaa vasta ylhäällä.
Huonosti ilmattu taas ei irrota kunnolla ja poljinliike on yläpäästä vasteeton pitkän matkaa.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Arvailkaas tärinän syytä
Kyl tos ihan selvästi on kohta jossa ottaa kii, et siitä ei ole vaivaa...Oisko sit uusi, en tiä...
Onko sillä jotain väliä mihin baariin ne kukat vie?![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Onko sillä jotain väliä mihin baariin ne kukat vie?
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Nro 6180
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 197
- Liittynyt: To Elo 20, 2009 18:04
- Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Re: Arvailkaas tärinän syytä
kokeile vaikka siikajoen huitsin nevadaaRiikkaK kirjoitti:Kyl tos ihan selvästi on kohta jossa ottaa kii, et siitä ei ole vaivaa...Oisko sit uusi, en tiä...![]()
Onko sillä jotain väliä mihin baariin ne kukat vie?
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Re: Arvailkaas tärinän syytä
No voi helvata, ei sit yhtään lähempää löydy sopivaa??dollarihymy kirjoitti:kokeile vaikka siikajoen huitsin nevadaaRiikkaK kirjoitti:Kyl tos ihan selvästi on kohta jossa ottaa kii, et siitä ei ole vaivaa...Oisko sit uusi, en tiä...![]()
Onko sillä jotain väliä mihin baariin ne kukat vie?
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Nro 6180
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
Re: Arvailkaas tärinän syytä
Riikan oireet viittaa pääsylinterivikaan. Onko polkimen yläasennossa paljon kuollutta aluetta? Jos on, niin ilmaus ja jos ei auta, niin pääsylkyn vaihto.
Klappia saa olla sentti...pari.
Klappia saa olla sentti...pari.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.