900 2.0tbo -97

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
pepper
"Tuplakaasari"
Viestit: 53
Liittynyt: La Loka 05, 2013 22:09
Paikkakunta: Tampere

900 2.0tbo -97

Viesti Kirjoittaja pepper »

Terve. Tuli hommattua tuommonen auto hajonneen c vectran tilalle. Ihan asiallisessa kunnossa,varusteilla, kohtuu kilsoilla ja tehoilla :P . Pari juttua tuossa on eli umpion lasi halki ja ravistus 70kmh jälkeen. Umpion lasin ilmeisesti saa vaihdettua erikseen mutta toi ravistus on vielä epäselvä, voi tulla kyllä renkaistakin(eturenkaat aivan loppu) mutta jos onkin vetonivelessä niin onko paha vaihtaa? Kalliita noi osat ei ainakaan c vectran jälkeen tunnu olevan :)
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4573
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: 900 2.0tbo -97

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Niinkuin sanoit voi olla syynä loppuunajetut renkaat mutta myös alatukivarren välykset. Vetarien ja perän holkkien välykset tuntuu yleensä vedätyksessä pahimmillaan aivan järkyttävän väpätyksenä.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
pepper
"Tuplakaasari"
Viestit: 53
Liittynyt: La Loka 05, 2013 22:09
Paikkakunta: Tampere

Re: 900 2.0tbo -97

Viesti Kirjoittaja pepper »

Pahenee tosiaan vedätyksessä, siksi rupesin tota vetaria epäilemään. Mitään naputuksia saati kolahduksia ei tunnu tulevan mistään suunnasta. No tarvii ens viikonloppuna katsoo kun vaihdan renkaat. Onkos noita koneita eri tyyppejä, eli kun tossa on 2l tbo niin onko niitä erimoisia?
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: 900 2.0tbo -97

Viesti Kirjoittaja nugge »

B204L

siinäpä vaihtoehdot :P
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
pepper
"Tuplakaasari"
Viestit: 53
Liittynyt: La Loka 05, 2013 22:09
Paikkakunta: Tampere

Re: 900 2.0tbo -97

Viesti Kirjoittaja pepper »

No niin, ei johtunut renkaista. Heiluttelin samalla renkaan vaihdon yhteydessä vetareita ja kuskin puolella tuntuu väljyyttä ja ilmeisesti sisemmässä nivelessä. Mikäs toi holkki homma on mistä täällä kirjoitellaan, kuinka sen erottaa onko vetari vai toi holkki homma?
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: 900 2.0tbo -97

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

Todennäköisesti juurikin se holkkihomma.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
pepper
"Tuplakaasari"
Viestit: 53
Liittynyt: La Loka 05, 2013 22:09
Paikkakunta: Tampere

Re: 900 2.0tbo -97

Viesti Kirjoittaja pepper »

Juu ja nyt sytty ce valo, vilkutti lämpötila-anturin koodin(3väläystä). Missäs toi sijaitsee,auto kyl toimii ihan normaalisti :-) Mistäs noita holkkeja kannattaa kysellä Tampereen suunnalta ja suositelkaa jotain halpaa ja hyvää jolta tuon holkin vaihto onnistuisi :)
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: 900 2.0tbo -97

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

IAT anturi vaihtoon, kaasuläpälle tulevassa ahtoputkessa.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
pepper
"Tuplakaasari"
Viestit: 53
Liittynyt: La Loka 05, 2013 22:09
Paikkakunta: Tampere

Re: 900 2.0tbo -97

Viesti Kirjoittaja pepper »

^Kiitoksia infosta, tarvii tsekata se anturi. Valo kyllä sammui mutta jos johdot on kunnossa niin taitaa olla menossa anturi "mykäksi".
pepper
"Tuplakaasari"
Viestit: 53
Liittynyt: La Loka 05, 2013 22:09
Paikkakunta: Tampere

Re: 900 2.0tbo -97

Viesti Kirjoittaja pepper »

No niin, vihdoista pääsi halliin ja vaihdoin kuskinpuolen vetoakseli nivelineen(kiitos ja kumarrus coltille jolta tarvittavat osat löytyi :) ) ja tärinät loppui. Olipahan ajettu sisempi vetari loppuun, malja ihan valmis. Syttyi kuitenkin abs:n valo joka johtunee siittä kun en putsannut sitä hammaskehää(on ihan tukossa noi välit), unohtu kun rupesin taistelemaan moottorin ölyproppua auki, sen oli joku kehonrakentaja ilmeisesti suutuksissaan kiristänyt. Mutta onhan se anturikin voinut siinä tohinassa liikahtaa, eli kuinka kaukana anturin pitää olla siittä kehästä ja nollaantuuko valo vian korjattua vai jollain muulla konstin?
Avatar
Schippy
"Turbo"
Viestit: 280
Liittynyt: Pe Joulu 12, 2008 20:49
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

Re: 900 2.0tbo -97

Viesti Kirjoittaja Schippy »

Kysyn tähän samaan keskusteluun (vaikka mulla ei turboa olekaan, -99 diesel), että voiko tuo hokkiväpätys olla noin satasen nopeudessa sellaista aaltoilevaa? Tasasella nopeudella motarilla, ehkä vähän veto päällä, ravistaa noin kahden sekunnin sykleissä voimistuen ja aimentuen. Toinen oire on mahdoton kaartohinku vasempaan, vaikka aiemmin pysyi suunnassa hyvin. Ei puhettakaan, että päästäis ratista irti.
On tuossa huonot renkaatkin, mutta ilmeisesti holkkiremppaa, kun jo syksyllä oli väljä vetarin sisäpäästä. (Joku olis jo korjannu...)
Derigo Saab ergo sum.
exät 3D 900i vm. 93, 9-3 TiD vm. 99, combi 900i vm. 90
pepper
"Tuplakaasari"
Viestit: 53
Liittynyt: La Loka 05, 2013 22:09
Paikkakunta: Tampere

Re: 900 2.0tbo -97

Viesti Kirjoittaja pepper »

Toi vetäminen jompaan kumpaan suuntaan on enemmänkin vaikka raidetankoon tai tukivarren pusliin viittaava oire ja ravistuskin voi johtua noista edellämainituista tekijöistä...
Avatar
Schippy
"Turbo"
Viestit: 280
Liittynyt: Pe Joulu 12, 2008 20:49
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

Re: 900 2.0tbo -97

Viesti Kirjoittaja Schippy »

Voishan se olla muutakin joo... Myös satunnaisesti kolahtelee epätasaisuuksilla. Ei kuitenkaan yhtä paljon kun sillon jos koiranluu on irti.

Palasin just Helsingistä ja värinä tuntuu vedossa ja loppuu, kun nostaa kaasujalkaa. Ensin värisee tasasesti ja muuttuu sitten aaltomaiseksi. Eli olisko jo kovinkin kulunut. Väpättää rattia myös hitaassa ajossa, mut tietty hitaammin. Esim. 30 km/h.

Kyselin olla O/M-osiossa korjaajaa tai vinkkiä, minne viedä. Vaikka kai se paikallinen korjaamokin on toimiva ratkasu.

(Pysy, pysy, pysy kasassa vielä tovi...!)
Derigo Saab ergo sum.
exät 3D 900i vm. 93, 9-3 TiD vm. 99, combi 900i vm. 90
Fred Scuttle
"Viggen"
Viestit: 571
Liittynyt: La Touko 27, 2006 10:38

Re: 900 2.0tbo -97

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

9-3 diesel v.1999, aj. 380tkm. Kuskin puolen pyörän seutuvilta kuuluu hitaassa vauhdissa joskus ja kääntäessä aina kahinaa. Laakerit tuntuu olevan kunnossa, samoin jarrupuoli, ja kovemmassa vauhdissa ei ongelmia. Vetoakselin sisäpäässä sivusuuntaista väljyyttä. Mikä noista yleensä hajoaa, nivelmalja väljä, vai laatikkoon menevän tumpin laakerointi? Mille aletaan? :?:
pepper
"Tuplakaasari"
Viestit: 53
Liittynyt: La Loka 05, 2013 22:09
Paikkakunta: Tampere

Re: 900 2.0tbo -97

Viesti Kirjoittaja pepper »

Omasta oli kulunut se sisemmän nivelen kuppi kuopille ja tuntui ravistuksena, ei pitänyt mitään ääntä. Ne holkit on varmaan se yleisin syy mut ei nekään käsittääkseni mitään ääntä päästä vaan täristää.
Vastaa Viestiin