Polttoainelinjan tyhjeneminen
Polttoainelinjan tyhjeneminen
Kolkkia on pitkään vaivannut pitkät aamustartit, joiden seurauksena painelinjan takaisku on vaihdettu ja alkuperäinen takaisku on havaittu toimivaksi. Lähtee toki käyntiin normaalisti, kun virtoja käyttää useamman kerran päällä ja starttaa vasta sitten. Polttoainepumppu on vuoden vanha DW300, ajossa ja täyskaasulla auto toimii täysin normaalisti. Ainoastaan ongelma ilmenee, kun auto on seissyt useita tunteja.
Vaihtoehdoksi mielestäni jää enää bensanpaineensäädin tai vuotavat suuttimet, kokemuksia vastaavasta?
Vaihtoehdoksi mielestäni jää enää bensanpaineensäädin tai vuotavat suuttimet, kokemuksia vastaavasta?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Polttoainelinjan tyhjeneminen
Muistaisin että T7'ssa on ajastettu se polttoainepumpun päälle kytkentä. Eli ekal kerral kun käännät virrat päälle niin se pyörii mutta sit joutuu odottaa 30min tjs ennenku pyörii uudestaa kun pelkät virrat pääl.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: Polttoainelinjan tyhjeneminen
T7:ssa pyörii joka kerta, kun käännät virrat päälle. Ei ole mitään viivettä.
Re: Polttoainelinjan tyhjeneminen
En tiedä toimiiko T7:ssa, mutta T5 tonnarissa vaivasivat myös pitkät startit ja välillä ei meinannut lähteä ollenkaan käymään useammallakaan startilla. Epäilykset kohdistuivat myös takaiskuihin ja käyntiin lähdettyä toimi normaalisti.
Täältä saadun vinkin perusteella otin akunkengän irti tunniksi ja vika katosi. Mikä lie bitti vinossa ecussa tms...
Täältä saadun vinkin perusteella otin akunkengän irti tunniksi ja vika katosi. Mikä lie bitti vinossa ecussa tms...
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
Re: Polttoainelinjan tyhjeneminen
T5 kanssa tuttu homma tuo akunkengän irroitus, ei valitettavasti koske tätä ongelmaa nyt mitenkään. Eli ongelma on, että miksi bensalinja tyhjenee vaikka on varmasti EHJÄ takaiskuventtiili bensalinjan paineputkessa!?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Polttoainelinjan tyhjeneminen
Painesäädin falskaa?
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: Polttoainelinjan tyhjeneminen
Mulla hajos DW300 noilla oireilla.
Alko tuleen pitkiä kylmäkäynnistyksiä, kunnes viimesellä toimivalla kerralla sai sahata oikein kunnolla(lämmin tila) ennenkuin lähti tulille ja ajon jälkeen ei enään koskaan käynnistynyt oli johdot sulanut mömmöksi pumpun liittimellä.
Alko tuleen pitkiä kylmäkäynnistyksiä, kunnes viimesellä toimivalla kerralla sai sahata oikein kunnolla(lämmin tila) ennenkuin lähti tulille ja ajon jälkeen ei enään koskaan käynnistynyt oli johdot sulanut mömmöksi pumpun liittimellä.
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Polttoainelinjan tyhjeneminen
Ei hirveen turvalliselta kuulosta että johdot sulaa siel bensan seas O_otesting1 kirjoitti:Mulla hajos DW300 noilla oireilla.
Alko tuleen pitkiä kylmäkäynnistyksiä, kunnes viimesellä toimivalla kerralla sai sahata oikein kunnolla(lämmin tila) ennenkuin lähti tulille ja ajon jälkeen ei enään koskaan käynnistynyt oli johdot sulanut mömmöksi pumpun liittimellä.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: Polttoainelinjan tyhjeneminen
Tätä on jatkunut jo yli 10 000km, sillä en ole viitsinyt tehdä asialle yhtään mitään, kerta lähtee käyntiin virtoja päällä käyttämällä. Tosiaankin polttoainelinja on varmuudella TYHJÄ seisonnan jälkeen, eikä ole mitään arvailua, tarkastettu bensatukin venttiilistä ja sieltä ei todellakaan tule mitään seisonnan jälkeen. Tähän ei pumpun kunto pitäisi vaikuttaa mitään, jos paine ja/tai tuotto ei riittäisi käynnistämiseen, ei se riittäisi todellakaan täyskaasulla.
Re: Polttoainelinjan tyhjeneminen
En huomannut itse ajossa mitään, vaikka oli todella hankala käynnistymään ns.viimeisenä aamuna, enkä ajanut kokoaikaa pintakaasulla.
Mutta näköjään zebellä eri ongelma kyseessä.
Jonnekin ne polttoaineet vuotavat, jos kerran takaiskukin todettu ehjäksi.
Mutta näköjään zebellä eri ongelma kyseessä.
Jonnekin ne polttoaineet vuotavat, jos kerran takaiskukin todettu ehjäksi.
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
Re: Polttoainelinjan tyhjeneminen
Takaiskuventtiilihän voi olla viallinen myös niin, että jumittuu seisonnan aikana kiinni-asentoon. Eikä heti avaudu myötäsuuntaan normaalilla pumpun tuottamalla paineella.
Kytkemällä bensanpainemittarin sinne kiskoon ja seuraamalla paineidem säilymistä/laskemista ajon jälkeen ja nousemista/nousemattomuutta virrat kytkemällä saattaisi saada ratkaisevaa lisäinformaatiota.
Kytkemällä bensanpainemittarin sinne kiskoon ja seuraamalla paineidem säilymistä/laskemista ajon jälkeen ja nousemista/nousemattomuutta virrat kytkemällä saattaisi saada ratkaisevaa lisäinformaatiota.
Re: Polttoainelinjan tyhjeneminen
Ei kai tuossa montaa vaihtoehtoa ole, jos linjat kerran on seisonnan jälkeen varmasti tyhjät ja tankin takaisku saletisti toimiva. Järjestelmää en ole koskaan purkanut, mutta mitä niistä pääosista tietää, niin joko bensat vuotaa jonnekin auton alle, tai sitten moottorin päästä jonnekin, esim. paluulinjaan tai moottoriin.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Polttoainelinjan tyhjeneminen
Sanoisin että bensabumppu särkiZebe kirjoitti:Kolkkia on pitkään vaivannut pitkät aamustartit, joiden seurauksena painelinjan takaisku on vaihdettu ja alkuperäinen takaisku on havaittu toimivaksi. Lähtee toki käyntiin normaalisti, kun virtoja käyttää useamman kerran päällä ja starttaa vasta sitten. Polttoainepumppu on vuoden vanha DW300, ajossa ja täyskaasulla auto toimii täysin normaalisti. Ainoastaan ongelma ilmenee, kun auto on seissyt useita tunteja.
Vaihtoehdoksi mielestäni jää enää bensanpaineensäädin tai vuotavat suuttimet, kokemuksia vastaavasta?