Peruutusvalojen kytkin/NG900 aut.

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Tasapainoakseli
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Ti Tammi 04, 2005 09:30
Paikkakunta: Häme

Peruutusvalojen kytkin/NG900 aut.

Viesti Kirjoittaja Tasapainoakseli » Ti Tammi 04, 2005 11:26

Ongelmana vuoden 1995 automaatti-ysisatasessa on pakkivalojen ajoittainen toimimattomuus. Valot menevät päälle vähän sen mukaan, onko vaihteenvalitsin R-asennon etuosassa, keskellä vai takaosassa. Siispä syynä lienee huono kontakti jossakin kytkimessä vaihteenvalitsimen juuressa???

Onko asialle itse tehtävissä jotakin kohtuullisella vaivalla? Ainakin virtalukon pohjan vaihdon vuoksi piti kuulemma penkki irrottaa... mitenkähän tämä vaihteenvalitsin-juttu? Tuleeko paikkoja avattaessa jotakin (jousia tms.) silmille? Onko jotakin paikkaa syytä erityisesti varoa?

Auto tekee ajoittain myös sellaista, että käynnistäessä naksuvat vain releet mittariston takana ja varoitusvalot välähtelevät. Startti ei pyöritä. Tilanne korjautuu, kun liikuttaa vaihdekeppiä aavistuken verran, katkaisee virran ja käynnistää uudelleen. Joku kosketushäiriö lienee syynä myös tähän?

Alanko itse purkamaan/kasaamaan vai onko syytä turvautua korjaamon palveluihin? Itselläkään ei peukalo aivan keskellä kämmentä ole, mutta kun ei tyhmyyksissään viitsisi mitään ainakaan enempää rikkoa...
900 S aut. -95

kape1001
"Kaasari"
Viestit: 36
Liittynyt: Ma Joulu 29, 2003 14:03

automaatin vaihdekepistä ja virtalukonpohjasta

Viesti Kirjoittaja kape1001 » Ma Tammi 10, 2005 11:44

Katkaisimesta en tiedä mutta pari viikkoa sitten vaihdoin virtalukonpohjan omaani.
Vaihdekeppi systeemin irrotus onnistuu ilman penkin irroitustakin. Ainakin itse onnistuin. Haynesin manuaalissa on ihan hyvät ohjeet. Vinkkejä: jos meinaa irrottaa virtalukkoa tai sen pohjaa niin kannattaa varata torx sarja jossa on irtopäät ja jatkovarsi sekä hylsysarja jossa jatkovarsi ( vaihdekeppi kehikon lattiamutterit ahtaassa paikassa).
Keskikonsolin ylimmät muoviset kiinnitys nupukat ilmastointikonsolin yläreunasta lähtee ehjänä niiden keskeltä " laajentavaa lukitus tappia" sisäänpäin painamalla.

Yleisenä vinkkinä että kasaaminen samassa järjsetyksessä kun irroittikin. heh. Itse sain kaikki ehjänä takaisin kiinni ja lopputulos oli parempi kuin hyvä, vaikka välillä kävin ostamassa hylsysarjan ja vittuunnuin torx sarjaani joka on semmosia lyhyitä L- mallin tikkuja. Homma sujuisi joutuisasti akkuruuvinvääntimellä, sopivilla kärjillä ja jatkokappaleilla. Lämmin tila olisi kiva.

Parin tunnin homma jos osaa. Itselläni meni kaikkiaan 6 h, kun välillä kävin kaupoilla ja sulattelin näppejäni.

Laitan tähän vielä oireet mitä virtalukonpohjallani oli jos jollain on sama vika.
Sammui liikenteessä itsestään mitään varoittamatta tilanteesta riippumatta.
Sytytytti varoitusvaloja abs, check gearbox, varoitus kolmio
Lähti kuitenkin aina käyntiin kun starttasi uudestaan.
ng900S 2.3 aut -94

Tasapainoakseli
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Ti Tammi 04, 2005 09:30
Paikkakunta: Häme

Virtalukon pohjasta

Viesti Kirjoittaja Tasapainoakseli » Ma Tammi 10, 2005 11:59

Yritän suoriutua pakkivalo-ongelmasta... Onneksi on lämmin talli!

Sen verran vielä jatkoa viallisen virtalukon pohjan aiheuttamiin ongelmiin, että välttämättä ei sammu kesken ajon, mutta melkein... Siis varoitusvalot ehtivät vilahtaa, mutta matka jatkuukin pienen nykäisyn ja releiden naksumisen jälkeen. Käynnistämisessä voi joutua odottamaan hetken avaimen vääntämisestä, ennenkuin merkkivalot syttyvät ja startti alkaa pyörittää. Sitä mukaa kun vika pahenee, tuo hetken viivekin pitenee. Todennäköisesti jossakin vaiheessa lakkaa toimimasta kokonaan?!? Juuri näin sanoivat kaksi virtalukon pohjaa työsopimuksensa irti... Eikä väliä ollut kuin reilu vuosi! Osan takuu oli mennyt jo umpeen, mutta onneksi maahantuoja tuli hienosti vastaan! Nyt uudella pohjalla on ikää puolitoista vuotta, joten hajoamista odotellessa...
900 S aut. -95

Vastaa Viestiin