og 9-3 viritystä?
og 9-3 viritystä?
Morjens!
Elikkä lähtötillanne ja auto olisi vm.01 og 9-3 cabbe, jonka olen tuonut ruotsista 2 vuotta sitten. Autoon laitettu ruotsissa etanoli ohjelma ja autossa olisi hepoja (myyjän mukaan) ~250hv. Nyt tilanne olisi se, että hepot tuntuvat pikku poneilta joten tarvittaisiin lisää potkua pellin alle. Siispä mitä toimenpiteitä tarvittaisiin ja mitä tulisi kustantamaan että saataisiin autosta se ~280-300hv? Ja tietysti kiinnostaisi ketä olisi innostunut tekemään tarvittavat toimenpiteet autooni?
Elikkä lähtötillanne ja auto olisi vm.01 og 9-3 cabbe, jonka olen tuonut ruotsista 2 vuotta sitten. Autoon laitettu ruotsissa etanoli ohjelma ja autossa olisi hepoja (myyjän mukaan) ~250hv. Nyt tilanne olisi se, että hepot tuntuvat pikku poneilta joten tarvittaisiin lisää potkua pellin alle. Siispä mitä toimenpiteitä tarvittaisiin ja mitä tulisi kustantamaan että saataisiin autosta se ~280-300hv? Ja tietysti kiinnostaisi ketä olisi innostunut tekemään tarvittavat toimenpiteet autooni?
MB E280 CDI -07 & 9-3 Aero Cabriolet -01
Ex 9000 2.3 Turbo -93 (280hv)
Ex 9-5 Aero -00
Ex 900 Turbo -87
Ex 9000 2.3 Turbo -93 (280hv)
Ex 9-5 Aero -00
Ex 900 Turbo -87
-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: og 9-3 viritystä?
jos edes pikkasen viettäis aikaa foorumia selaillen olisit löytänyt tiedot n. viidessä minuutissa.
19t mitsu, suuttimet, putki ja ic.
kytkin jumppa.
koneremppa.
19t mitsu, suuttimet, putki ja ic.
kytkin jumppa.
koneremppa.
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Re: og 9-3 viritystä?
Sen 19T mitsun sijasta jos viitsii muutaman satasen enempi panostaa niin huomattavasti paremman ahtimen saa Garrettilta, n. 300 tehotavoitteeseen sopiva on GT2860RS 0.64 eli "pottu".
Isommat suuttimet, pa-pumppu, putkisto, cooleri, kytkin (vaikka viggen-paketti). Mäntien vaihto ei täysin pakollista mutta kannattavaa, wössnerit tai T5.
T5 nokat tai pitkälohko b234 nokat on myös hyvä ja edullinen lisä.
Tosin jos alakanttia katsotaan niin budjettivirityksellä saa sen n. 280 ulos etanolilla kun vaan vaihtaa suuttimet, pumpun ja putkiston. Bensalla syytä olisi vaihtaa myös cooleri. Nokat on myös hyödyksi, T5 nokat ei maksa paljoakaan.
Isommat suuttimet, pa-pumppu, putkisto, cooleri, kytkin (vaikka viggen-paketti). Mäntien vaihto ei täysin pakollista mutta kannattavaa, wössnerit tai T5.
T5 nokat tai pitkälohko b234 nokat on myös hyvä ja edullinen lisä.
Tosin jos alakanttia katsotaan niin budjettivirityksellä saa sen n. 280 ulos etanolilla kun vaan vaihtaa suuttimet, pumpun ja putkiston. Bensalla syytä olisi vaihtaa myös cooleri. Nokat on myös hyödyksi, T5 nokat ei maksa paljoakaan.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Viggen"
- Viestit: 587
- Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
- Paikkakunta: Vantaa
Re: og 9-3 viritystä?
Potun kanssa ei taida orkkis imukobra mennä? Siinä kans oma hommansa varmaankin veistellä uutta imukoobraa jotta immun saa paikalleen. Jos ei immua ois, niin hommahan ois helpppo.jcarlson kirjoitti:Sen 19T mitsun sijasta jos viitsii muutaman satasen enempi panostaa niin huomattavasti paremman ahtimen saa Garrettilta, n. 300 tehotavoitteeseen sopiva on GT2860RS 0.64 eli "pottu".
Isommat suuttimet, pa-pumppu, putkisto, cooleri, kytkin (vaikka viggen-paketti). Mäntien vaihto ei täysin pakollista mutta kannattavaa, wössnerit tai T5.
T5 nokat tai pitkälohko b234 nokat on myös hyvä ja edullinen lisä.
Tosin jos alakanttia katsotaan niin budjettivirityksellä saa sen n. 280 ulos etanolilla kun vaan vaihtaa suuttimet, pumpun ja putkiston. Bensalla syytä olisi vaihtaa myös cooleri. Nokat on myös hyödyksi, T5 nokat ei maksa paljoakaan.
Re: og 9-3 viritystä?
Ei mene orkkis imukobra heittämällä, vaan massamittarihan on haitariletkulla kobrassa kiinni joten sinänsä se ei asiaa olennaisesti vaikeuta.
Onhan se 19T hieman helpompi asentaa liitoksien osalta, mutta GT-sarjan ahtimet vaan on laadukkaampia (ja ei nyt vedetä sitä italialaista GT17 tapausta tähän mukaan).
Onhan se 19T hieman helpompi asentaa liitoksien osalta, mutta GT-sarjan ahtimet vaan on laadukkaampia (ja ei nyt vedetä sitä italialaista GT17 tapausta tähän mukaan).
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: og 9-3 viritystä?
Enkä muuten ole nähnyt saabin vakiomallin DP:n laipalla noita pottuloita ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
-
- "Viggen"
- Viestit: 587
- Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
- Paikkakunta: Vantaa
Re: og 9-3 viritystä?
Tarkotinki että jos immua ei olisi ollenkaan, voisi homman hoitaa näin yksinkertaisesti: http://www.turbo-bike.com/images/Hayabu ... filter.jpgjcarlson kirjoitti:Ei mene orkkis imukobra heittämällä, vaan massamittarihan on haitariletkulla kobrassa kiinni joten sinänsä se ei asiaa olennaisesti vaikeuta.
Onhan se 19T hieman helpompi asentaa liitoksien osalta, mutta GT-sarjan ahtimet vaan on laadukkaampia (ja ei nyt vedetä sitä italialaista GT17 tapausta tähän mukaan).
Re: og 9-3 viritystä?
Joo niin voisi mutta noi ratkaisut on surkeita tilankäyttöä lukuunottamatta. Huonompi suodatusteho, alttiimpi kastumiselle ja imevät kuumempaa ilmaa kuin snorkkelilla ohjattu ilmanotto.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: og 9-3 viritystä?
Elikkä jos vinkeistä tekee yhteenvedon niin kustannukset pysyisivät n.280hv asti kohtuu alhaisina? 2,5" putkisto autossa jo onkin. Sen lisäksi autoon tarvitsisi siis laittaa: suuttimet, pumppu ja cooleri?? sen verran unohtu tohon alkusepustukseen laittaa eli kyseessä on siis Aero mallinen cabbe.
MB E280 CDI -07 & 9-3 Aero Cabriolet -01
Ex 9000 2.3 Turbo -93 (280hv)
Ex 9-5 Aero -00
Ex 900 Turbo -87
Ex 9000 2.3 Turbo -93 (280hv)
Ex 9-5 Aero -00
Ex 900 Turbo -87
Re: og 9-3 viritystä?
Kytkin viggenin malliseksi, ei vakiolla enää pärjää 280-300 tehoissa...
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Re: og 9-3 viritystä?
Alkuputki 3", se jos loppupää on 2,5" ei paljoa lämmitä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: og 9-3 viritystä?
Selkis! Mistä kyseiset osat olisi hyvä tilata/ostaa? Speedpartsista vaiko muualta?
MB E280 CDI -07 & 9-3 Aero Cabriolet -01
Ex 9000 2.3 Turbo -93 (280hv)
Ex 9-5 Aero -00
Ex 900 Turbo -87
Ex 9000 2.3 Turbo -93 (280hv)
Ex 9-5 Aero -00
Ex 900 Turbo -87
Re: og 9-3 viritystä?
Katso myös noi mossemiehen kimppatilausputkitopicit ...
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit