Tasapainoakselin ketjun irroitus?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
ysisatku GM
"Koeajolla"
Viestit: 1
Liittynyt: Ke Tammi 01, 2014 17:59

Tasapainoakselin ketjun irroitus?

Viesti Kirjoittaja ysisatku GM »

Pitääkö tasapainoakselin ketjun lisäksi poistaa jotain rattaita yms? Vai riittääkö pelkkä ketjun poisto?
Saab 900 s -94
Avatar
ippe
"Hölösuu"
Viestit: 1458
Liittynyt: Pe Tammi 12, 2007 13:30
Paikkakunta: Hki 91

Re: Tasapainoakselin ketjun irroitus?

Viesti Kirjoittaja ippe »

Eiköhän ne rattaat mahdu asumaan siellä jakopäänkopan sisällä ihan hyvin kun ketjun ottaa pois.

NG900:sten B206i-moottorit ovat ilman ylipainoakseleita, eli alkupään vapareista löytyy tasapainoakselittomia lohkoja.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
PyryR
Matalapaineturbo
Viestit: 196
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 23:35
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Tasapainoakselin ketjun irroitus?

Viesti Kirjoittaja PyryR »

Moi!
Jos itsellä tulee -96 ng 900:ssa jakopääremppa eteen, ajattelin jättää mahdollisesti tasapainoakselin ketjun pois. Koneena B204, jossa tehoa 131 hv. Alkuään vapaasti hengittävissä B202 -moottoreissa valmistaja ilmotti tehoksi 140 hv. Vaikuttaako nuo tuotasapainoakselit noin paljon huipputehoon, vai onko muitakin tekijöitä?

Oletteko huomanneet eroa kulutuksessa tai moottorin käyttäytymisessä tasapainoakselien ketjun poiston jälkeen? Lisääntyvätkö värinät minkä verran käytännössä?

Ilmeisesti öljynpaineet katoavat, jos akselit vetää pois. Pitääkö paikkansa?

Kiitti näkemyksistä!
-84 99 GL, -96 ng 900 s, Opel Ampera -12. Edellieset: Fiat Brava s -96, Opel Kadett 2d Sedan -71, -85 og 900i 2d sedan, -89 og 900 16i Combi #6347
Vastaa Viestiin