Juttua tarvikejarruista

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Juttua tarvikejarruista

Viesti Kirjoittaja Kaide »

Laitoin 2kk / 8tkm sitten 9-3.een uudet jarrulevyt ja palat. Jarrulevyt ostin tarvikeliikkeestä ( joku Foster merkkinen viritys ) , kuulemma yhtään ei ole tullut valituksia laadusta. Jarrupalat ostin motonetistä ( Remsa merkkiset).

- Ihmettelin jarrujen totaalista häipymistä märkänä. Pariin sekuntiin ei tapahdu mitään ! Tätä ilmiötä ei ollut alkuperäisillä loppuunkuluneilla osilla. Jarrupalat lienevät siis täyttä paskaa!

- Jarrut alkoivat ravistaa vimmatusti 2tkm vaihdon jälkeen. Olen ajanut vain normaalia maantie ajoa. Nyt toinen etulevy on halki ( Kiitos vaan yhdelle kaverille joka mainitsi tästä mahdollisuudesta ) ja toinen muistuttaa muodoltaan enemmän numeroa 8 .

Saakeli ! Köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa. Nyt sitten piti soitella PCS.ään ja pyytää ne laadukkaat osat, tai jos en pääse jyskälään niin sitten ostan tästä eteläsuomesta vaikka Brembon osat tms.... Kyllä se niin on että tyhmä ostaa ensin halvan ja sitten sen hyvän .


Kaide
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Ikävä juttu. Ei nuo asentamasi osat kuitenkaan ilmaisia ole olleet, meni ns. rahat hukkaan.
Saas nähdä kuinka mulla käy kun kesällä laitettiin juuri tuon etujarrujen vemputtamisen takia Brembon ihan tavalliset levyt eteen (n. 100€) ja kierros orkkispaloja. Vielä ei vatkaa yhtään, vasta 10tkm ajettu. Bremboja saa ainakin kohtuuhintaan Hessumobiilista. Piheys kuitenkin iski ja ostin tuonne taakse Motonetin levyt... toivottavasti toimii.
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2021
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Re: Juttua tarvikejarruista

Viesti Kirjoittaja valtteri »

Kaide kirjoitti:Laitoin 2kk / 8tkm sitten 9-3.een uudet jarrulevyt ja palat. Jarrulevyt ostin tarvikeliikkeestä ( joku Foster merkkinen viritys ) , kuulemma yhtään ei ole tullut valituksia laadusta. Jarrupalat ostin motonetistä ( Remsa merkkiset).

- Ihmettelin jarrujen totaalista häipymistä märkänä. Pariin sekuntiin ei tapahdu mitään ! Tätä ilmiötä ei ollut alkuperäisillä loppuunkuluneilla osilla. Jarrupalat lienevät siis täyttä paskaa!

- Jarrut alkoivat ravistaa vimmatusti 2tkm vaihdon jälkeen. Olen ajanut vain normaalia maantie ajoa. Nyt toinen etulevy on halki ( Kiitos vaan yhdelle kaverille joka mainitsi tästä mahdollisuudesta ) ja toinen muistuttaa muodoltaan enemmän numeroa 8 .

Saakeli ! Köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa. Nyt sitten piti soitella PCS.ään ja pyytää ne laadukkaat osat, tai jos en pääse jyskälään niin sitten ostan tästä eteläsuomesta vaikka Brembon osat tms.... Kyllä se niin on että tyhmä ostaa ensin halvan ja sitten sen hyvän .


Kaide
Kyllä "halvoilla" levyilläkin on takuu/kuluttajan suoja , eli jos on kuitti tallella niin kauppaan vain takaisin sillä kyllä levyjen/palojen pitää kestää enemmän kuin 8 tkm/2kk vaikka ovatkin ei org. tavaraa.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kaide »

9-5T kirjoitti:Ostin joskus motonetistä levyt ja palat, takapalat vikisi sillä niistä puuttui vaimennusmateriaali mutta etulevyistä tuli kierot viikossa. Olisin huolinut toisen merkkiset vaihdossa mutta eivät pystyneet tarjoamaan joten maksoivat työn ja otin muuta tavaraa levyjen arvosta.

Yep . Takapaloihin piti munkin itse laittaa se vaimennusmateriaali En kyllä saakeli soikoon osta enää IKINÄ mitään halpaa autoon ! Oisko noi Brembon peruslevyt ja Ferodon palat ok yhdistelmä ? Tarkoitus olis saada jarrut autoon myös sillon kun ajetaan sateella, eli pitäis olla mahdollisimman pehmeät palat , kestosta viis ! Helppo vaihtaa vaikka kerran kuussa !

Kaide
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Kaide kirjoitti:Oisko noi Brembon peruslevyt ja Ferodon palat ok yhdistelmä ? Tarkoitus olis saada jarrut autoon myös sillon kun ajetaan sateella, eli pitäis olla mahdollisimman pehmeät palat , kestosta viis ! Helppo vaihtaa vaikka kerran kuussa !

Kaide
Mulla tosiaan nuo Brembot ja orkkispalat, jotka kesällä laitettiin. Toimii myös märkänä. Oli oikein totuteltava, ettei ensin polkaise jarruja kuivaksi ennen risteystä.
saabt8
"Ruisku"
Viestit: 121
Liittynyt: La Elo 23, 2003 19:31
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja saabt8 »

Laitettu myös syksyllä ab. 5tkm sitten koko kierros uusia M-net levyjä ja paloja. Toistaiseksi kaikki hyvin. Ongelma oli asennuksessa,,, ei mahtunut uudet levyt ja palat samaan aikaan eteen, vaan piti laittaa millin ohuemmat palat aluksi???. Lyvyjen vahvuus oli 23.5mm elikkä ihan ok joten oliko palat ylipaksut??
Männät olivat ihan pohjassa, joten ei siitä johtunut. Takapään jarrut jyräyttelee aika ilkeästi, varsinkin peruuttaessa kun painaa jarrua varovasti. Tosin toi ääntely kertoo siitä, että ne takapäänkin jarrut toimii eikä ole jumissa. Tosin ei ole ollutkaan jumissa kun jarruttelen "kässärillä" useinkin ihan normaali ajossa.
Saabismi on sairaus,,, mutta yx parhaimmista taudeista mitä olen kärsinyt.
liki
"Tuplakaasari"
Viestit: 73
Liittynyt: Ma Touko 24, 2004 10:51
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja liki »

Jahas.... Kaksi kertaa olen itse meinannut paukauttaa tuollaisen käsijarrulla jarruttelijan perään. Käsijarrulla jarruttaessa eivät jarruvalot syty ja perässä ei välttämättä havahduta ajoissa. (Muistetaan se riittävä turvaväli :)) Ottaakohan laki asiaan mitään kantaa?
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

liki kirjoitti:Jahas.... Kaksi kertaa olen itse meinannut paukauttaa tuollaisen käsijarrulla jarruttelijan perään. Käsijarrulla jarruttaessa eivät jarruvalot syty ja perässä ei välttämättä havahduta ajoissa.
Hiukan offtopikkia: Justiinsa männä viikonloppuna meinas joutua tosissaan jarruttelemaan, kun joku A-mallin Vectra meni edellä. Ilmeisesti oli jarruvalopolttimot molemmat pimeänä, kun ei jarruvalot syttynyt missään vaiheessa. Oli aika ikävä ajella sen perässä, onneksi ei ollut kun parit liikennevalon välit edessä, ja onneksi ei ajeltu esim. suolamöhnäisellä moottoritiellä, jossa opelikuski olisi joutunut tekemään äkkijarrutuksen...
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

saabt8 kirjoitti:Tosin ei ole ollutkaan jumissa kun jarruttelen "kässärillä" useinkin ihan normaali ajossa.
9-3: ssa tuo ei juurikaan autuaaksi tee :)
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kaide »

Laitoin eteen Brembon levyt ja Ferodon palat . HOPLAA ! Autoon tuli jarrut takaisin myös märkänä ja vatkaus loppui. Opetus : Jos olet köyhä, osta kerralla hyvää !
legro
Matalapaineturbo
Viestit: 172
Liittynyt: Ti Helmi 22, 2005 15:48
Paikkakunta: Seinäjoki - Tre

Viesti Kirjoittaja legro »

Minkäverran Brembon levyt ja Ferodon palat maksoivat 9-3?

Itsellänikin on luultavasi vaihto edessä lähiaikoina, 9-3 mittarissa 74 000.
9-3Tid
"Hirsch"
Viestit: 800
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 10:04
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja 9-3Tid »

legro kirjoitti: Itsellänikin on luultavasi vaihto edessä lähiaikoina, 9-3 mittarissa 74 000.
Kovasti jarruttelet, jos noilla ajomäärillä vaihtokunnossa!
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Kysäisempä tähän väliin:

Mitäs ne EBC green stuffit maksaa 9-3:seen

Eteen:
Taakse:
Mistä olette ostaneet?
9-3.1972
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kaide »

legro kirjoitti:Minkäverran Brembon levyt ja Ferodon palat maksoivat 9-3?

Itsellänikin on luultavasi vaihto edessä lähiaikoina, 9-3 mittarissa 74 000.
Brembon levyt 50e / kpl eteen
Ferodo Target palat eteen 27 eur / satsi


Noi Ferodon palat oli itseasiassa halvimmat mitä oli tarjolla, IHME !
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Kaide kirjoitti:
legro kirjoitti:Minkäverran Brembon levyt ja Ferodon palat maksoivat 9-3?

Itsellänikin on luultavasi vaihto edessä lähiaikoina, 9-3 mittarissa 74 000.
Brembon levyt 50e / kpl eteen
Ferodo Target palat eteen 27 eur / satsi


Noi Ferodon palat oli itseasiassa halvimmat mitä oli tarjolla, IHME !
Mulla on toi setti ihan ok normaaliin käyttöön, ei ole vielä lämminyt niin että olisi pito hävinnyt ja levytkin on pysynyt suorana :lol:
Hinta laatusuhde OK :!: Nyt ajettu 15Tkm
9-3.1972
Vastaa Viestiin