Juttua tarvikejarruista
Juttua tarvikejarruista
Laitoin 2kk / 8tkm sitten 9-3.een uudet jarrulevyt ja palat. Jarrulevyt ostin tarvikeliikkeestä ( joku Foster merkkinen viritys ) , kuulemma yhtään ei ole tullut valituksia laadusta. Jarrupalat ostin motonetistä ( Remsa merkkiset).
- Ihmettelin jarrujen totaalista häipymistä märkänä. Pariin sekuntiin ei tapahdu mitään ! Tätä ilmiötä ei ollut alkuperäisillä loppuunkuluneilla osilla. Jarrupalat lienevät siis täyttä paskaa!
- Jarrut alkoivat ravistaa vimmatusti 2tkm vaihdon jälkeen. Olen ajanut vain normaalia maantie ajoa. Nyt toinen etulevy on halki ( Kiitos vaan yhdelle kaverille joka mainitsi tästä mahdollisuudesta ) ja toinen muistuttaa muodoltaan enemmän numeroa 8 .
Saakeli ! Köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa. Nyt sitten piti soitella PCS.ään ja pyytää ne laadukkaat osat, tai jos en pääse jyskälään niin sitten ostan tästä eteläsuomesta vaikka Brembon osat tms.... Kyllä se niin on että tyhmä ostaa ensin halvan ja sitten sen hyvän .
Kaide
- Ihmettelin jarrujen totaalista häipymistä märkänä. Pariin sekuntiin ei tapahdu mitään ! Tätä ilmiötä ei ollut alkuperäisillä loppuunkuluneilla osilla. Jarrupalat lienevät siis täyttä paskaa!
- Jarrut alkoivat ravistaa vimmatusti 2tkm vaihdon jälkeen. Olen ajanut vain normaalia maantie ajoa. Nyt toinen etulevy on halki ( Kiitos vaan yhdelle kaverille joka mainitsi tästä mahdollisuudesta ) ja toinen muistuttaa muodoltaan enemmän numeroa 8 .
Saakeli ! Köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa. Nyt sitten piti soitella PCS.ään ja pyytää ne laadukkaat osat, tai jos en pääse jyskälään niin sitten ostan tästä eteläsuomesta vaikka Brembon osat tms.... Kyllä se niin on että tyhmä ostaa ensin halvan ja sitten sen hyvän .
Kaide
Ikävä juttu. Ei nuo asentamasi osat kuitenkaan ilmaisia ole olleet, meni ns. rahat hukkaan.
Saas nähdä kuinka mulla käy kun kesällä laitettiin juuri tuon etujarrujen vemputtamisen takia Brembon ihan tavalliset levyt eteen (n. 100€) ja kierros orkkispaloja. Vielä ei vatkaa yhtään, vasta 10tkm ajettu. Bremboja saa ainakin kohtuuhintaan Hessumobiilista. Piheys kuitenkin iski ja ostin tuonne taakse Motonetin levyt... toivottavasti toimii.
Saas nähdä kuinka mulla käy kun kesällä laitettiin juuri tuon etujarrujen vemputtamisen takia Brembon ihan tavalliset levyt eteen (n. 100€) ja kierros orkkispaloja. Vielä ei vatkaa yhtään, vasta 10tkm ajettu. Bremboja saa ainakin kohtuuhintaan Hessumobiilista. Piheys kuitenkin iski ja ostin tuonne taakse Motonetin levyt... toivottavasti toimii.
Re: Juttua tarvikejarruista
Kyllä "halvoilla" levyilläkin on takuu/kuluttajan suoja , eli jos on kuitti tallella niin kauppaan vain takaisin sillä kyllä levyjen/palojen pitää kestää enemmän kuin 8 tkm/2kk vaikka ovatkin ei org. tavaraa.Kaide kirjoitti:Laitoin 2kk / 8tkm sitten 9-3.een uudet jarrulevyt ja palat. Jarrulevyt ostin tarvikeliikkeestä ( joku Foster merkkinen viritys ) , kuulemma yhtään ei ole tullut valituksia laadusta. Jarrupalat ostin motonetistä ( Remsa merkkiset).
- Ihmettelin jarrujen totaalista häipymistä märkänä. Pariin sekuntiin ei tapahdu mitään ! Tätä ilmiötä ei ollut alkuperäisillä loppuunkuluneilla osilla. Jarrupalat lienevät siis täyttä paskaa!
- Jarrut alkoivat ravistaa vimmatusti 2tkm vaihdon jälkeen. Olen ajanut vain normaalia maantie ajoa. Nyt toinen etulevy on halki ( Kiitos vaan yhdelle kaverille joka mainitsi tästä mahdollisuudesta ) ja toinen muistuttaa muodoltaan enemmän numeroa 8 .
Saakeli ! Köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa. Nyt sitten piti soitella PCS.ään ja pyytää ne laadukkaat osat, tai jos en pääse jyskälään niin sitten ostan tästä eteläsuomesta vaikka Brembon osat tms.... Kyllä se niin on että tyhmä ostaa ensin halvan ja sitten sen hyvän .
Kaide
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
9-5T kirjoitti:Ostin joskus motonetistä levyt ja palat, takapalat vikisi sillä niistä puuttui vaimennusmateriaali mutta etulevyistä tuli kierot viikossa. Olisin huolinut toisen merkkiset vaihdossa mutta eivät pystyneet tarjoamaan joten maksoivat työn ja otin muuta tavaraa levyjen arvosta.
Yep . Takapaloihin piti munkin itse laittaa se vaimennusmateriaali En kyllä saakeli soikoon osta enää IKINÄ mitään halpaa autoon ! Oisko noi Brembon peruslevyt ja Ferodon palat ok yhdistelmä ? Tarkoitus olis saada jarrut autoon myös sillon kun ajetaan sateella, eli pitäis olla mahdollisimman pehmeät palat , kestosta viis ! Helppo vaihtaa vaikka kerran kuussa !
Kaide
Mulla tosiaan nuo Brembot ja orkkispalat, jotka kesällä laitettiin. Toimii myös märkänä. Oli oikein totuteltava, ettei ensin polkaise jarruja kuivaksi ennen risteystä.Kaide kirjoitti:Oisko noi Brembon peruslevyt ja Ferodon palat ok yhdistelmä ? Tarkoitus olis saada jarrut autoon myös sillon kun ajetaan sateella, eli pitäis olla mahdollisimman pehmeät palat , kestosta viis ! Helppo vaihtaa vaikka kerran kuussa !
Kaide
Laitettu myös syksyllä ab. 5tkm sitten koko kierros uusia M-net levyjä ja paloja. Toistaiseksi kaikki hyvin. Ongelma oli asennuksessa,,, ei mahtunut uudet levyt ja palat samaan aikaan eteen, vaan piti laittaa millin ohuemmat palat aluksi???. Lyvyjen vahvuus oli 23.5mm elikkä ihan ok joten oliko palat ylipaksut??
Männät olivat ihan pohjassa, joten ei siitä johtunut. Takapään jarrut jyräyttelee aika ilkeästi, varsinkin peruuttaessa kun painaa jarrua varovasti. Tosin toi ääntely kertoo siitä, että ne takapäänkin jarrut toimii eikä ole jumissa. Tosin ei ole ollutkaan jumissa kun jarruttelen "kässärillä" useinkin ihan normaali ajossa.
Männät olivat ihan pohjassa, joten ei siitä johtunut. Takapään jarrut jyräyttelee aika ilkeästi, varsinkin peruuttaessa kun painaa jarrua varovasti. Tosin toi ääntely kertoo siitä, että ne takapäänkin jarrut toimii eikä ole jumissa. Tosin ei ole ollutkaan jumissa kun jarruttelen "kässärillä" useinkin ihan normaali ajossa.
Saabismi on sairaus,,, mutta yx parhaimmista taudeista mitä olen kärsinyt.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Hiukan offtopikkia: Justiinsa männä viikonloppuna meinas joutua tosissaan jarruttelemaan, kun joku A-mallin Vectra meni edellä. Ilmeisesti oli jarruvalopolttimot molemmat pimeänä, kun ei jarruvalot syttynyt missään vaiheessa. Oli aika ikävä ajella sen perässä, onneksi ei ollut kun parit liikennevalon välit edessä, ja onneksi ei ajeltu esim. suolamöhnäisellä moottoritiellä, jossa opelikuski olisi joutunut tekemään äkkijarrutuksen...liki kirjoitti:Jahas.... Kaksi kertaa olen itse meinannut paukauttaa tuollaisen käsijarrulla jarruttelijan perään. Käsijarrulla jarruttaessa eivät jarruvalot syty ja perässä ei välttämättä havahduta ajoissa.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Mulla on toi setti ihan ok normaaliin käyttöön, ei ole vielä lämminyt niin että olisi pito hävinnyt ja levytkin on pysynyt suoranaKaide kirjoitti:Brembon levyt 50e / kpl eteenlegro kirjoitti:Minkäverran Brembon levyt ja Ferodon palat maksoivat 9-3?
Itsellänikin on luultavasi vaihto edessä lähiaikoina, 9-3 mittarissa 74 000.
Ferodo Target palat eteen 27 eur / satsi
Noi Ferodon palat oli itseasiassa halvimmat mitä oli tarjolla, IHME !
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Hinta laatusuhde OK
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
9-3.1972