Startin laiskuus

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
terassi
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ti Marras 09, 2010 00:07

Startin laiskuus

Viesti Kirjoittaja terassi »

Terve!
Kovista pakkasista johtuen on taas tullut aiheelliseksi starttimoottorin ja akun kunto... Koneessa 0W-öljyt, akku on uusi ja pirssi roikan nokassa pari tuntia mutta silti pyörittää moottoria vaivaalloisesti, lähes yhtä kurjasti myös lauhemmillakin keleillä... Muutamilla muillakin kohtalotovereilla samankaltaista ongelmaa. Eli onko 900 saappaan startti yleisesti tosiaan noin voimaton, vai onko starttien vaihto vaikuttanut asiaan? Jos on niin minkälaista starttia suosittelisitte?
Kiitos ja anteeksi....
NG900 -97 2.0T Stage3
assa
"Aero"
Viestit: 365
Liittynyt: Su Loka 02, 2011 16:50

Re: Startin laiskuus

Viesti Kirjoittaja assa »

"akku on uusi ja pirssi roikan nokassa pari tuntia mutta silti pyörittää moottoria vaivaalloisesti, lähes yhtä kurjasti myös lauhemmillakin keleillä..."

Entäs lataus, sen myös tarkistat n.14v pitää ladata käynistyksen jälkeen.
Omaani vaihdoin startin puslan väljyyden vuoksi (rääkäisi kun käynistyi) muuten hyvin pyöritti/käynisti koneen.
terassi
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ti Marras 09, 2010 00:07

Re: Startin laiskuus

Viesti Kirjoittaja terassi »

Juu, hyvin lataa jne.., laturikin tuli vaihdettua viime vuonna. Eli oikein toimiessaan pitäisi pyöräyttää konetta aivan reippaasti, pitää varmaan sitten suunnata starttimoottorikauppaan... Boschin starteilla ei tee vissiin mitään?
NG900 -97 2.0T Stage3
Avatar
torque
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: La Loka 01, 2005 10:30
Paikkakunta: Esbo

Re: Startin laiskuus

Viesti Kirjoittaja torque »

Koneessa 0W-öljyt, akku on uusi ja pirssi roikan nokassa pari tuntia mutta silti pyörittää moottoria vaivaalloisesti, lähes yhtä kurjasti myös lauhemmillakin keleillä...
Tarkistiktko toimiiko lohkolämmitin? Oli tapaus jossa vastuksen johto irronut liittimestä lohkon vieressä.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3496
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Startin laiskuus

Viesti Kirjoittaja SS »

Oletko verrannut toiseen samanlaiseen? Saabin startti kuulostaa moneen muuhun merkkiin verrattuna laiskalta, lienee ominaisuus. Käyntiin tuo lähtee hyvinkin hitaalla pyöräytyksellä. Voimaa on muttei nopeutta ;)
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Avatar
ippe
"Hölösuu"
Viestit: 1468
Liittynyt: Pe Tammi 12, 2007 13:30
Paikkakunta: Hki 91

Re: Startin laiskuus

Viesti Kirjoittaja ippe »

Ihan ensimmäisenä tulee mieleen startti, en tiedä monellako käämillä Saabin startti pelaa, mutta yhden pimentyminen aiheuttaa laiskaa pyörittämistä, tälläinen oireilu voi johtua jumittavista tai kuluneista hiilistä tai sitten siellä on isompaa vikaa.

Tuoremmat NG900:set ovat jo 16-vuotiaita, eli startti voi olla ihan hyvin tiensä päässä...
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
terassi
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ti Marras 09, 2010 00:07

Re: Startin laiskuus

Viesti Kirjoittaja terassi »

Jahas, kiitoksia vinkeistä! Pitääpä napata startti kouraan ja katsoa että mikä häntä vaivaa... :)
NG900 -97 2.0T Stage3
KKB1
"Tuplakaasari"
Viestit: 62
Liittynyt: Pe Touko 24, 2013 13:18
Paikkakunta: Espoo

Re: Startin laiskuus

Viesti Kirjoittaja KKB1 »

Tässä taloudessa 2 og 9-3:sta ja yksi aiemmpikin ollut ja kaikki käynnistyneet yhtä laiskasti. Akut kunnossa kuten myös lataus. Oli lämppärissä tai ei niin aina aika vaivalloinen pyöritys. Aluksi ihmetytti mutta sittemmin vuosien jälkeen tottunut moiseen. En siis tee stressiä kun ei ole koskaan yksikään jättänyt käynnistymättä.
Samuli.k
Matalapaineturbo
Viestit: 156
Liittynyt: Su Marras 11, 2012 15:16
Paikkakunta: Vantaa

Re: Startin laiskuus

Viesti Kirjoittaja Samuli.k »

KKB1 kirjoitti:Tässä taloudessa 2 og 9-3:sta ja yksi aiemmpikin ollut ja kaikki käynnistyneet yhtä laiskasti. Akut kunnossa kuten myös lataus. Oli lämppärissä tai ei niin aina aika vaivalloinen pyöritys. Aluksi ihmetytti mutta sittemmin vuosien jälkeen tottunut moiseen. En siis tee stressiä kun ei ole koskaan yksikään jättänyt käynnistymättä.
sama täällä allekirjotuksen satkun kanssa. aina ollu yhtä ''laiska'' mut silti vajaa -30 pakkasta ja lähtee tulille :saab:
Ng900 2.0t Talladega -98 Nappe Stage 1 Re85 + 3" Catback
Saabismi on sairautta, Turbo saabismi mieli sairautta
Autojen pesu & Puhdistus palvelut, Pinnoitteet ym. Yv! #5911
Vastaa Viestiin