apuva mysteereitä pukkaa
-
- "Kaasari"
- Viestit: 11
- Liittynyt: Ti Joulu 24, 2013 01:39
apuva mysteereitä pukkaa
Eka omituinen mysteri on et kun auto on kiinni lohkolämppärissä yön ni aamulla alla kutakuinkin vlaatikon kohalla on märkä läikkä/lammikko . Tohon on viggenin kytkin paketti äskettäin vaihdettu ja samalla 9-3lodju . Nii auto on ng 900coupe 2.0t vm95 . En oo päässy tarkemmin auton alle kattoon et mistä toi öljy tulee vai onko se edes öljyä kun on melko hajutonta ja kirkasta mut öljymäistä . Eniten ihmetyttää toi lohkolämppärin vaikutus vuotoon...joten gurut onko ehdotuksia ? Ja mistäpäin lodjua kandes tota vuotoa suuremmalla tod näkösyydellä alkaan ettiin ,tarkotan et missä heikot kohat ? Onkos tässä laatikossa noi siirtäjä akselin stefat heikkokohta ja mistäs niitä stexoja saa jos ne on porsinu , en löytäny sruuvatin listalta enkä motonetista moisia enkä muitakaan v laatikon tiivisteitä/stefoja tai varaosia. Toinen mysteri on toi ilmastoinnin puhalluspuolen letkusto.mistä sinne pääsee käsiks kun on nähtävästi roskia/roska kun välillä sopivassa vastatuulessa tai kovemmassa nopeudessa alkaa jumalaton rapina joka vaihtaa kuulumiispaikkaa kuskin ja hanttarin välissä ja välillä ei kuulu ollenkaan. Ideoita mistä tota roskaa vois yrittää saada esim imurilla ulos ja paljonko joutuu purkaan et noihin putkiin pääsee käsiks ?
Kulkine 9-3 vm98 t5 turbo
Re: apuva mysteereitä pukkaa
Selvitä nyt ensin mitä ainetta se vuoto on. Pakkasnestekin tuntuu sormiin liukkaalta! Maistuu makealta!(Kasta sormenpää läikkään ja maista. Ei siihen kuole vaikka olis mitä.) Veikkaan sitä kun liittyy lämmittämiseen. Ettei vaan lohkolämmitin vuoda. Tuntuisi loogiselta.
Saabisti vuodesta-76
-
- "Kaasari"
- Viestit: 11
- Liittynyt: Ti Joulu 24, 2013 01:39
Re: apuva mysteereitä pukkaa
juu paremmin tutkittuna vuoto on pakkasnestettä mutta ei tuu lohkolämppärin puolelta vaan vaihdelaatikon yläpuolelta koneen kuskinpuolen nurkasta jostain . kunhan pakkanen helpottaa puran ahtoputket veks ja kattelen mistä tarkalleen otttaen . mut eikö termari oo siellä kohdin jossain päin mikäli oikeen muistelen ? voisko termarikotelon tiiviste tehä tota ? mut miks vaan lohkolämppäri päällä ni se menee multa yli koska tippaakaan ei tule kun kone käy ja vesi kiertää normisti vaik käyttäsin paikalla kuin kauan . meen viikolla ti halliin purkaan osia edestä ni kait tiän paremmin sitten ...käyn to kotelon tiivisteen hakees kuitenki valmiiks ja jäähynesteet 
nii olikos kellään tohon ilmastointi/lämppärin putkien roskan poisto ongelmaan ideoita /tietoa mistä kautta pääsis niihin putkiin käsiks mahd pienellä purkamisella?

nii olikos kellään tohon ilmastointi/lämppärin putkien roskan poisto ongelmaan ideoita /tietoa mistä kautta pääsis niihin putkiin käsiks mahd pienellä purkamisella?
Kulkine 9-3 vm98 t5 turbo
Re: apuva mysteereitä pukkaa
veikkaanpa että ylävesi letku vuotaa
taikka se letku mikä menee auton tulipeltiin ja siitä lämppärin kennolle
taikka se letku mikä menee auton tulipeltiin ja siitä lämppärin kennolle
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
-
- "Kaasari"
- Viestit: 11
- Liittynyt: Ti Joulu 24, 2013 01:39
Re: apuva mysteereitä pukkaa
Jusa olit oikeessa ....pitkän tutkimisen ja ettimisen jälkeen vika löyty . Juurikin tuo letku joka menee kennoille tulipellissä . God knows miks se vuotaa ainoastaan lohkolämppäri päällä mut näin ainakin on. Syy taitaa olla entisen omistajan korjaus ja liian lyhyt letku..kun kone elää kiihdytyksessä ja kone jarrulla niin se letku pääsee kantamaan ja tulee vedettyä taaksepäin liitokselta et ei enää oo tiivis . Oisko kellään tietoa mistä tota termarikotelolta tulipeltiin kennoille tulevaa letkua kandee hakea kun siinä lienee taitos joten vaan suora letku ei käy....ja onko noita letkuja sarjana et suurimmanosan tai kaikki letkut sais samas paketis kun näyttää kaikki olevan vähemmän ja enemmän epävarmoja mitoiltaan ja kunnoltaan. Sit tos pakkasten lopuks ohjaustehostimen pumpulta eteen tuleva ensin kumi ja auton edessä metallinen putki näyttäs vuotavan ....ja se aiheuttaa nyt tehostin pumpussa pahankuulosta ääntelyä kun yön aikana pumpun voitelut katoaa vaikka ainetta kyllä on säiliössä ja oon sitä sinne lisänny mut vuoto täytyy olla sellases paikassa et pumpun sisältä öljy tulee vuodontakia pihalle . Paljon se ei silti öljyä syö . Desi on menny about 4jässä päivässä .ei kellään oo vaikka viallista/ jo puhki olevaa sitä linjaa jäljellä notkumassa autotallissa ? Kun olis mulla ehkä mahollisuus teettää toi koko pitkä etu linja mikä edessä pumpulta menee vahvemmasta tavarasta ja tota vakio spiraalia siinä hyväks käyttäen .et oisko jollain kyseistä linjaa lahjotella testi malliks....huom en pyydä nyt ehjää
ois hyöty rahallisesti meille kaikille saabisteille jos saisin tän toimiin ns varaosana kun noita porsii aika useasti. Eikä oo ostettuna varaosaliikeistä kovin halpoja etes . Jos tän saan toimiin ni kustannuksia tulee ehkä 30-50e koko etu linjalle ja samalla aukee mahollisuus muunkin linjaston tekeminen näin. Mutta olisin mielusti se joka tän kokeilee omassani koska uusiminen on jokatapaukses pakko . Ja asiaa helpottais irrottaa omasta linja vasta kun ois korvaava tehty .ja sihen tarviin sen mallin ja mallista sen spiraalin sisältä . Pistäkää yv viestiä jos joku teistä on kinnostunu auttaan likeltä pk seutua .

Kulkine 9-3 vm98 t5 turbo
-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: apuva mysteereitä pukkaa
http://www.do88.se/fi/artiklar/saab-900 ... etkut.html
letkut saa tuolta...myös kaikki muut letkut. omaani otin tuolta.
sekä ic:n...jos ei motonetin/kiinamalli kelpaa...
http://shop.speedparts.se/en/prod/900-9 ... 57185.html
tää on varmaan se letku/putki mitä tehostajaan tarviit?
n.100€ uusi, eli kannattaako alkaa ranettamaan viidelläkympillä vanhaa? mätänevät puhki sieltä jäähdyttäjän alta yleensä...
Speden kamat saat tilattua suomesta tän putkan kautta: http://www.pro-carservice.com/
soittoo vaan Rikulle ni rupee osat liikkumaan...
letkut saa tuolta...myös kaikki muut letkut. omaani otin tuolta.
sekä ic:n...jos ei motonetin/kiinamalli kelpaa...
http://shop.speedparts.se/en/prod/900-9 ... 57185.html
tää on varmaan se letku/putki mitä tehostajaan tarviit?
n.100€ uusi, eli kannattaako alkaa ranettamaan viidelläkympillä vanhaa? mätänevät puhki sieltä jäähdyttäjän alta yleensä...
Speden kamat saat tilattua suomesta tän putkan kautta: http://www.pro-carservice.com/
soittoo vaan Rikulle ni rupee osat liikkumaan...
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 11
- Liittynyt: Ti Joulu 24, 2013 01:39
Re: apuva mysteereitä pukkaa
Pointti onkin et sen max 50e jälkeen herkee mätänemästä . Kori mätänee päältä ennen ku toi putki .
Kulkine 9-3 vm98 t5 turbo
-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: apuva mysteereitä pukkaa
juu varmasti herkee.
samaa kelailin itsekkin kunnes sit vaan päädyin laittamaan uuden orkkiksen, istuu 100%:sti. ja jos edellinen orkkis kesti sen reilu 300tkm/15v niin harva saapas näkee toista samanlaista puhki ruostuvan....

samaa kelailin itsekkin kunnes sit vaan päädyin laittamaan uuden orkkiksen, istuu 100%:sti. ja jos edellinen orkkis kesti sen reilu 300tkm/15v niin harva saapas näkee toista samanlaista puhki ruostuvan....

900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.