Saab 9-3 og Aero

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Hietalahti
"Viggen"
Viestit: 683
Liittynyt: Pe Tammi 09, 2004 07:44
Paikkakunta: Vaasa

Saab 9-3 og Aero

Viesti Kirjoittaja Hietalahti »

:?: Auton keulasta kuuluu ihmeellistä vaimeaa kolinaa / klapinaa, ihan kuin joku olisi irti jostain, tämän huomaa parhaiten kun ajaa mukulakivikatua ykkösellä, kun jarrua painaa veto päällä, niin ääni loppuu! Maantiellä ajaessa kuuluu vaimeaa klapinaa koko ajan. Autossa on uudet koiranluut, tukivarsissa uretaanit, renkaanlaakerit ok. Vasemman puolen alatukivarsi vaihdettiin vuosi sitten, Motonet- laatua, uretaanipuslia ei vaihdettu tuolloin. Ajettu 205 tkm.

Ratissa ei tunnut mitään klappia. Kaikki jarrut levyineen ja paloineen uusittu! Auto on juuri katsastettu huomautuksitta. Keula ei narise eikä pauku mistään.

Käsittämätön ongelma, jota on helppo selvitellä täällä :wink:

18- vuotta Saabistina, en vaihda merkkiä :lol:
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saab 9-3 og Aero

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

ootkos ihan varma ettei tule takaa se ääni?

onko takajarrupalojen välissä se metallinen risti? jos ei, nii palat kolisevat! (ei vaikuta toimintaan mitenkään)

kaippa se on mahdollista että ne etupalatkin vois kolista mut sit pitäs olla jo melkeen joku tehdas mokaus niis paloissa. tai sitten edestä ois lentäny ne rautalangat käkeen sieltä satuloista.
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Saab 9-3 og Aero

Viesti Kirjoittaja nugge »

Tai ne rautalangat on asennettu väärin...

Yläpääntukilaakerit jos 205tkm ajetut niin ovat varmastikin aika muussia.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Samuli.k
Matalapaineturbo
Viestit: 156
Liittynyt: Su Marras 11, 2012 15:16
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saab 9-3 og Aero

Viesti Kirjoittaja Samuli.k »

Mulla kolisee just tolla tavalla ja konepelti auki kun painelet keulaa alas päin niin tuntuu iskarin yläpäistä ihan selvä kolahdus / väljyys
Ng900 2.0t Talladega -98 Nappe Stage 1 Re85 + 3" Catback
Saabismi on sairautta, Turbo saabismi mieli sairautta
Autojen pesu & Puhdistus palvelut, Pinnoitteet ym. Yv! #5911
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3490
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Saab 9-3 og Aero

Viesti Kirjoittaja SS »

Iskaritolppa poikki? Kurkkaa iskarin suojahaitarin alle tai nosta keula ilmaan.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Viggenisti
"Turbo"
Viestit: 220
Liittynyt: Su Maalis 15, 2009 17:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Saab 9-3 og Aero

Viesti Kirjoittaja Viggenisti »

Onko iskarin mutteri kunnolla kiinni? Mulla kolisi kun se mutteri oli löysällä -> iskari pääsi liikkumaan ylös-alas...
XC70 D5 -11
Hietalahti
"Viggen"
Viestit: 683
Liittynyt: Pe Tammi 09, 2004 07:44
Paikkakunta: Vaasa

Re: Saab 9-3 og Aero

Viesti Kirjoittaja Hietalahti »

Kiitoksia tipseistä. Tässä yhteydessä voisi vaihtaa iskarit eteen ja iskarin yläpään laakeroinnin. Minkälaisia iskareita suosittelette eteen? Minulle riittäisi tavalliset Aeron iskarit, äkäsemmille ei ole tarvetta.
Onko iskareiden ja sen yläpään laakerinvaihdon työmenetelmässä jotain erikoista?
Samalle projektinumerolle vaihtuisi myös takaiskarit, mitä sinne suosittelette?
Hietalahti
"Viggen"
Viestit: 683
Liittynyt: Pe Tammi 09, 2004 07:44
Paikkakunta: Vaasa

Re: Saab 9-3 og Aero

Viesti Kirjoittaja Hietalahti »

Tarkistin etuiskareiden yläpään pultit, kireällä oli, joten iskari ei ole poikki. Kun keulaa painaa alas, niin konehuoneessa iskareiden yläpäät liikkuvat n. 5mm ylös alas. Ajossa kolina ja klapina voimistuu koko ajan... ennemmin tai myöhemmin ongelmapaikka ilmiantaa itsensä. :!:
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Saab 9-3 og Aero

Viesti Kirjoittaja nugge »

Siis voihan se tolppa olla poikki vaikka ne pultit olisikin kireellä.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Samuli.k
Matalapaineturbo
Viestit: 156
Liittynyt: Su Marras 11, 2012 15:16
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saab 9-3 og Aero

Viesti Kirjoittaja Samuli.k »

Hietalahti kirjoitti:Tarkistin etuiskareiden yläpään pultit, kireällä oli, joten iskari ei ole poikki. Kun keulaa painaa alas, niin konehuoneessa iskareiden yläpäät liikkuvat n. 5mm ylös alas. Ajossa kolina ja klapina voimistuu koko ajan... ennemmin tai myöhemmin ongelmapaikka ilmiantaa itsensä. :!:
Mulla täysin sama homma. Yläpäät ne varmasti klotaa mut en oo viel jaksanu tehä asialle mitään.
Ng900 2.0t Talladega -98 Nappe Stage 1 Re85 + 3" Catback
Saabismi on sairautta, Turbo saabismi mieli sairautta
Autojen pesu & Puhdistus palvelut, Pinnoitteet ym. Yv! #5911
Hietalahti
"Viggen"
Viestit: 683
Liittynyt: Pe Tammi 09, 2004 07:44
Paikkakunta: Vaasa

Re: Saab 9-3 og Aero

Viesti Kirjoittaja Hietalahti »

:D raidetangon päät ne siellä klapajaa!! Katsastuksessa ei tullut moitteita pari kuukautta sitten :roll:
Vastaa Viestiin