P0101 vikakoodista
P0101 vikakoodista
Elikkä kauan aikaa olen yrittäny metsästää mikä aiheuttaa tätä P0101 vikakoodia. Ilmamassamittari ainaki on ihan uus ja ilmavuotojakaan ei ole löytynyt.
Ihmeellistä on, että aina kun on yli -15 pakkasta niin vikavalo sammuu ja SIDstä myös vika lähtee pois ja taas pienemmillä pakkasilla tulee takaisin. Ilmamassamittarista lähtevät sähköjohdot olen tutkinut myös mutta ihan ehjät ja muitaki johtoja.
Auto kuitenki toimii aivan normaalisti.
Voiko ollla että jossain on joku huono juotos että se jotenki kutistuu pakkasella ja vika häipyy ?
Ihmeellistä on, että aina kun on yli -15 pakkasta niin vikavalo sammuu ja SIDstä myös vika lähtee pois ja taas pienemmillä pakkasilla tulee takaisin. Ilmamassamittarista lähtevät sähköjohdot olen tutkinut myös mutta ihan ehjät ja muitaki johtoja.
Auto kuitenki toimii aivan normaalisti.
Voiko ollla että jossain on joku huono juotos että se jotenki kutistuu pakkasella ja vika häipyy ?
Saab 9-5 Vector -03
- sabatti 96
- "Hölösuu"
- Viestit: 1092
- Liittynyt: Ma Helmi 25, 2008 16:28
- Paikkakunta: Knummi
Re: P0101 vikakoodista
Ilmaantuko vika ilmamassamittarin vaihdon jälkeen?
Onhan sulla orkkis ilmanputsari käytössä?
Sitte varmaan kannattaa vielä yrittää kattoo letkujen kuntoa.
Edittiä: oletko tutkinu cooleria? Kuulemma ne sen muovipäädyt voi ruveta vuotamaan
Onhan sulla orkkis ilmanputsari käytössä?
Sitte varmaan kannattaa vielä yrittää kattoo letkujen kuntoa.
Edittiä: oletko tutkinu cooleria? Kuulemma ne sen muovipäädyt voi ruveta vuotamaan
SAAB 9-3 T7 -99/00 HOT SE Ei tällä vielä kuuhun mennä
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten
Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten
Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta
Re: P0101 vikakoodista
Joo vika tulee edelleen ilmamassamittarin vaihdon jälkeen. Ostin auto-astromilta ihan uuden. Letkut kyllä on katsottu 1000 kertaa myös cooleri ruuvattu irti ja paineistettu eikä ollut vuotoja. Pitää varmaa seuraavaks ruveta kattoo letkuja suurennuslasilla Tai sitten ku laittaa kaikki uusiks...
Kuvassa näkyy ilmanputsari mikä autossa nyt on.
windows screenshot
Kuvassa näkyy ilmanputsari mikä autossa nyt on.
windows screenshot
Saab 9-5 Vector -03
- sabatti 96
- "Hölösuu"
- Viestit: 1092
- Liittynyt: Ma Helmi 25, 2008 16:28
- Paikkakunta: Knummi
Re: P0101 vikakoodista
Jos siellä on tollanen pestävä sport ilmansuodatin niin vaihtaisin sen paperiseen putsariin. Se sport suotimen öljy menee siihen massamittariin. Joten putsaisin sen massamittarin myös.
Ootko kattonu kaikki alipaineletkut. Mulla on kerran irronnu ajossa alipaineletku. En kyl muista että tuliko sillon mitään vikakoodeja....
Ootko kattonu kaikki alipaineletkut. Mulla on kerran irronnu ajossa alipaineletku. En kyl muista että tuliko sillon mitään vikakoodeja....
SAAB 9-3 T7 -99/00 HOT SE Ei tällä vielä kuuhun mennä
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten
Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten
Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta
Re: P0101 vikakoodista
Ilmansuodatin on myös ostettu tuolta autoastromilta samalla kun ostin tuon massamittarin. Pitää kattellaa ja kokeilla nyt taas. Löytyis vaan aikaa:D
Kiitos!
Kiitos!
Saab 9-5 Vector -03
Re: P0101 vikakoodista
Mietin, että voiko vika olla bybass venttiilissä? Katoin niin se ei ole ainakaan alkuperäinen. Ainakin alkuperäisen näköinen ja kyljessä lukee " Forge " ja tuntuu et se on tehty jostain metallista.
Onko se alipaine ohjattu eli kun imasee niin paine pitäisi pysyä ?
Onko se alipaine ohjattu eli kun imasee niin paine pitäisi pysyä ?
Saab 9-5 Vector -03
Re: P0101 vikakoodista
forgen alumiinisen voit purkaa ja puhdistaa, mutta ei se kyllä rikki mene.
on alipaineohjattu.
on alipaineohjattu.
Re: P0101 vikakoodista
Joo tuli kokeiltu imeä tuolta pikku reijästä niin kyllä se ehjä on.
Iha ihme homma ton vikakoodin kanssa ku ei millään meinaa löytyä mikä aiheuttaa sitä. Kaikkea on kokeiltu ..
Iha ihme homma ton vikakoodin kanssa ku ei millään meinaa löytyä mikä aiheuttaa sitä. Kaikkea on kokeiltu ..
Saab 9-5 Vector -03
Re: P0101 vikakoodista
Joskus löydetty imuvuoto kun on ruiskuteltu starttikaasua vuoronperään eri letku ja muihinkin liitoksiin ja jos jostain löytyy vuoto niin kierrokset muuttuvat, huom! vain kevyitä ruiskauksia, ei kaasupilviä.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: P0101 vikakoodista
Merkkivalo täälläkin pillahtelee ja kuntoutuu joksikin viikoksi, kun käyttää akunmaajohdon irti.
En ole vielä luetuttanut vikakoodia.
Katsastuksesta meni läpi huomautuksetta... merkkivalo ei kylläkään juuri silloin palanut.
Mutta onko merkkivalo linkitetty myös moottoriöljymäärään?
Öljyt oli päässyt solahtamaan... kostui enää hieman tikunpää.
En ole vielä luetuttanut vikakoodia.
Katsastuksesta meni läpi huomautuksetta... merkkivalo ei kylläkään juuri silloin palanut.
Mutta onko merkkivalo linkitetty myös moottoriöljymäärään?
Öljyt oli päässyt solahtamaan... kostui enää hieman tikunpää.
9-3 2,0t (185hv) 5D jubilee vm.2002
Re: P0101 vikakoodista
Veikkaan että ei se alhaisesta öljymäärästä sytytä vikakoodia mutta öljykannu mittaristossa sitte siitä viime minuutissa varoittaa.
Löysin vian vihdoin mikä aiheutti p0101 koodia ja vaihtamalla muoviletku härveli alipainepumpulta jarrutehostimelle. Jotenki oli päässyt hiertämään johonki kuumaan paikkaan ja sulanu pikku reikä siihen. Yks takaisku oli myös rikki. Sen jälkeen ei ole enää vikavaloa sytyttänyt...3päivää ajellut rauhassa
Löysin vian vihdoin mikä aiheutti p0101 koodia ja vaihtamalla muoviletku härveli alipainepumpulta jarrutehostimelle. Jotenki oli päässyt hiertämään johonki kuumaan paikkaan ja sulanu pikku reikä siihen. Yks takaisku oli myös rikki. Sen jälkeen ei ole enää vikavaloa sytyttänyt...3päivää ajellut rauhassa
Saab 9-5 Vector -03