Kannenpultin kiristys?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Leppis13
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: To Helmi 06, 2014 16:36

Kannenpultin kiristys?

Viesti Kirjoittaja Leppis13 »

Mihin momenttiin pitää kiristää kannenpultit? Kyseessä siis vm -96 2litran koneelle.
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4570
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Kannenpultin kiristys?

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

40Nm, 60Nm ja lopuksi 90 astetta
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Leppis13
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: To Helmi 06, 2014 16:36

Re: Kannenpultin kiristys?

Viesti Kirjoittaja Leppis13 »

Ei onnistu noilla, on aivan liian löysällä. :(
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Kannenpultin kiristys?

Viesti Kirjoittaja nugge »

miten tarkoitat että on aivan liian löysällä?
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
assa
"Aero"
Viestit: 365
Liittynyt: Su Loka 02, 2011 16:50

Re: Kannenpultin kiristys?

Viesti Kirjoittaja assa »

Leppis13 kirjoitti:Ei onnistu noilla, on aivan liian löysällä. :(
Jos jälkikiristys menossa niin vaihda uudet pultit, omassani ei kestänyt vanhoja kiristää, yksi meni poikki vaihdoin kaikki uusiin.
Leppis13
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: To Helmi 06, 2014 16:36

Re: Kannenpultin kiristys?

Viesti Kirjoittaja Leppis13 »

Kiristettiin 60Nm ja vielä se 90º päälle mutta jotenkin tuntui olevan niin löysällä että on vaikea uskoa momentin olevan oikea, mutta voinhan olla väärässäkin.
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: Kannenpultin kiristys?

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

On se oikea, riippuu varren pituudesta että miltä se momentti "tuntuu".
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Kannenpultin kiristys?

Viesti Kirjoittaja nugge »

Juu ei se puolen metrin varrella hirveen tiukalta tunuukaan vert. esim apurungon pultit.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Kannenpultin kiristys?

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

ilmeisesti ensimmäinen kansiremppa/kannen kiristys menossa jos momentit noin vierastaa..eihän niitä pultteja hampaat irvessä vedetä kuin vanhan valurautakannen kirraamisessa..joskus aikanaan ollut kaverina maansiirtokoneen kansirempassa ja ei naurattanut yhtään kun piti 24 pulttia vetää lähelle 500nm momenttiin..eli puolen metrin varrelle 100kg veto,saattoi kaks tai kolme hikipisaraa tulla. :wink:
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Leppis13
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: To Helmi 06, 2014 16:36

Re: Kannenpultin kiristys?

Viesti Kirjoittaja Leppis13 »

Joo kyllä nuo momentit olivat aivan oikeat joten kiitos niistä, kävi vain ilmi että momenttiavain ei pelittänyt ihan niinkuin pitäisi. :P
Koskimaa
"Aero"
Viestit: 360
Liittynyt: La Elo 18, 2012 19:18
Paikkakunta: Lahti

Re: Kannenpultin kiristys?

Viesti Kirjoittaja Koskimaa »

Itse ajattelin saman operaation tehdä. Onko miten yleistä tai todennäköistä, että joku kannen pulteista menee poikki? Sittenhän koko homma menee täysin pipariksi. T7 kone kyseessä.
T7 vm. 2001 9-3
assa
"Aero"
Viestit: 365
Liittynyt: Su Loka 02, 2011 16:50

Re: Kannenpultin kiristys?

Viesti Kirjoittaja assa »

"Sittenhän koko homma menee täysin pipariksi."

Ei mene, uudet pultit yksi kerrallaan 60nm+90astetta, tai momenttiin n.100nm kaikki.
Koskimaa
"Aero"
Viestit: 360
Liittynyt: La Elo 18, 2012 19:18
Paikkakunta: Lahti

Re: Kannenpultin kiristys?

Viesti Kirjoittaja Koskimaa »

Vaatii kuitenkin vastakierretapin saadakseen katkenneen pätkän pois? Mitenkäs sitten sen poraussilpun kanssa?
T7 vm. 2001 9-3
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: Kannenpultin kiristys?

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

Ei vaadi. Katkenneeseen pulttiin ei jää vetoa, pyörittää pois esim. Pehmeällä kupariputkella.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Koskimaa
"Aero"
Viestit: 360
Liittynyt: La Elo 18, 2012 19:18
Paikkakunta: Lahti

Re: Kannenpultin kiristys?

Viesti Kirjoittaja Koskimaa »

Miten käytännössä tapahtuu tuo kupariputkella irroitus jos kantaa ei ole jäljellä lainkaan? Kertotaa tyhmälle :lol:
T7 vm. 2001 9-3
Vastaa Viestiin