SAAB 9-3 -01 LAAKERIVIKA

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
221077
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Pe Marras 15, 2013 12:41
Paikkakunta: oulu

SAAB 9-3 -01 LAAKERIVIKA

Viesti Kirjoittaja 221077 »

juu eli meni alakerrasta runkolaakerit vaihtoon niin olis semmonen kysymys että voiko ne vaihtaa kohtuu helposti alakautta ja mistä ne kannattaa hommata tuossa aineella tuskin on halvimmastapäästä :D
Mikko Väärälä #6224
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: SAAB 9-3 -01 LAAKERIVIKA

Viesti Kirjoittaja Hook »

Vaihto onnistuu öljypohjan avauksen jälkeen vaihtamalla yksitellen ujuttamalla ylempi laakeriliuska paikalleen. Millin joutuu hiomaan vaihdelaatikon ja lohkon välistä päätylaippaa, jotta saa 5. pukin puotettua irti.

Mistä tiedät, että laakerit meni vaihtoon?.. - ja ainostaan laakerit? Useasti kampura kiero ja lohkokin entinen, jos päässyt laakerit korkkaa.
Runkolaakerisarja maksaa jotain 50..60 euron nurkilla, kun valmistaja glyco.
Samalla sitten jos laakereita lähtee "hennon kuluman" vuoksi vaihtamaan, niin vaihtaa samalla kiertokangen laakerit sekä päittäis liuskat, eli koko setti sitten 120..140e.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2834
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: SAAB 9-3 -01 LAAKERIVIKA

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Älä suotta hio sitä päätykoppaa.
Kampuran päittäislaakerin keskipukista poistamalla, kampuraa saa siirrettyä sen verran sivuun, että saa sen vitoslaakeripukinkin irti.

Mutta tosiaan ensin syy selville, miksi laakerit on vaihtokunnossa...
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
221077
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Pe Marras 15, 2013 12:41
Paikkakunta: oulu

Re: SAAB 9-3 -01 LAAKERIVIKA

Viesti Kirjoittaja 221077 »

no joo...otin veivit auki niin kappas vain 2 pyöriny mukana ja sillä selvä koko paska ja oli niin väljä että en ihmettelis vaikka kannessaki sanomista..jännä kun ne on numeroitu ne pukit niin nro 3 oli 2 kappaletta liekkö joskus auottu??kone onneksi löytyy vesa67 kohtuu hintaan jos vain ei lähempää löydy?tietääkö kukaan kun tuo b205e levis että käykö sinne b204l hilut sisään eli kampura veivit ja männät? kun olis varaosina semmonen auto missä kyseinen kone?
Mikko Väärälä #6224
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: SAAB 9-3 -01 LAAKERIVIKA

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

kyllä jokainen pukki on eri numerolla, eli joskus aiemminkin porsinu.

käy B204:set sinne tilalle.

ja tuskin on mäntä kanteen ottanu kiinni jos sitä pelkäät.

niitä B204 (T5) sisuskalujahan noihin just vaihdetaan kun halutaan enemmän tehoa kestävä moottori tehdä. T7 moottorihan on aikalailla kipurajoilla jo stage3 tehoilla.
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
221077
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Pe Marras 15, 2013 12:41
Paikkakunta: oulu

Re: SAAB 9-3 -01 LAAKERIVIKA

Viesti Kirjoittaja 221077 »

no niin..tämähän helpotti oloa paljonkin :) ei muuta kuin purkamaan moottori irti varaosa vehkeestä ja sunnittelemaan...täytyy tutkia minkä takia on nuo laakerit sitte alunperin mennyt?imusihdin putsailin 3tkm sitten ja oli ihan tukossa kuin kauan lienee sitten ollut kun autolla en ole ajanu kuin n 5tkm..etanolilla 4tkm. ja on siitä 1 turboki menny :D
Mikko Väärälä #6224
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2993
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: SAAB 9-3 -01 LAAKERIVIKA

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Uutta myllyä vaan suoraan, ei varmaan kannata tuota vanhaa alkaa enää fiksaamaan
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
221077
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Pe Marras 15, 2013 12:41
Paikkakunta: oulu

Re: SAAB 9-3 -01 LAAKERIVIKA

Viesti Kirjoittaja 221077 »

jep..tulossa on kunhan valmistuu :)
Mikko Väärälä #6224
221077
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Pe Marras 15, 2013 12:41
Paikkakunta: oulu

Re: SAAB 9-3 -01 LAAKERIVIKA

Viesti Kirjoittaja 221077 »

no niin nyt on kone haettu..matkassa tosin oli mutkia ihan riittävästi...paljon kiitoksia vesa67 avusta että päästiin kuitenkin autolla sieltä poiskin ja mystinen häiriö selvisi :) nyt vain odotellaan että asentaja ehtii moottorin vaihtamaan meinas että viikko ainakin menee että ehtii toinen projekti alta pois :)
Mikko Väärälä #6224
221077
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Pe Marras 15, 2013 12:41
Paikkakunta: oulu

Re: SAAB 9-3 -01 LAAKERIVIKA

Viesti Kirjoittaja 221077 »

no niin nyt on savut otettu saabista..rempattukone käy tosi nätisti vaikka onkin isot suuttimet paikallaan..ja parinpäivän ajelun tuloksena laitoin tilaukseen viggen rescue kitin kopion speed partsilta.aivan järkyttävä ajettava 225/40-18 renkailla..ja kiitokset viel vesa67 moottorista ja ohjelmasta ja penalle joka teki moottorinvaihdon ja samalla korjas kaikkea muuta leviämispisteessä olevaa :)
Mikko Väärälä #6224
Vastaa Viestiin