Huomasin tossa juuri että saapistani on kuskin puolelta etupään kallistuksen vakaajan ja alatukivarren välinen kiinnityspalikka mennyt rikki (pultti joka kiinnittää palikan alatukivarteen poikki).
Onko kellään em. palikan vaihtamisesta kokemusta? Onko vaikeakin operaatio? Haynesin perusteella ei pitäs olla paha homma...onko jotain erityistä mitä pitäisi osata huomioida?
Ajatuksena oli siis vain vaihtaa em. "välikappale" irrottelematta kallistuksen vakaajia sen enempää...
Ng900 etupään kallistuksen vakaajasta
Ng900 etupään kallistuksen vakaajasta
-9-3 -99 2.0 lpt
-2. polven saabisti-
-2. polven saabisti-
9-3:ssa oli ainakin suht helppo vaihtaa. Rengas pois ja alatukivarren alle toinen tunkki tueksi, jonka jälkeen nivelestä pultit irti ja uusi tilalle tunkkia apuna käyttämällä.
Kumien kiristysmomentti on vain 10 nm, älä kiristä liikaa kumit halkeaa helposti.
Elektronisen osaluettelon mukaan näkyy tulevan yläpuolelle ensin kumi ja sitten aluslevy (tukivartta vasten), alapuolelle taas ensin kumi ja sitten aluslevy?
Onks toi yläpuolen järjestys tosiaankin noin?
Kumien kiristysmomentti on vain 10 nm, älä kiristä liikaa kumit halkeaa helposti.
Elektronisen osaluettelon mukaan näkyy tulevan yläpuolelle ensin kumi ja sitten aluslevy (tukivartta vasten), alapuolelle taas ensin kumi ja sitten aluslevy?
Onks toi yläpuolen järjestys tosiaankin noin?
Auton alta juuri ryömineenä voin todeta että ainakin alkupään ng900:ssa rakenne on erilainen...kallistuksen vakaaja ei ole pultilla kiinni "välikappaleessa" vaan vakaajan pää on pujotettu kumimuhvin läpi joka on "metallisangan" sisällä ja em. "sanka" on pultattu reaktiotankoon? tms. ei siis ainakan alatukivarteen...
Täytynee seuraavaks alkaa selvitellä voiko em. toisen mallisen välikappaleen vaihtaa vai pitääkö vaihtaa koko vakaaja
Täytynee seuraavaks alkaa selvitellä voiko em. toisen mallisen välikappaleen vaihtaa vai pitääkö vaihtaa koko vakaaja
-9-3 -99 2.0 lpt
-2. polven saabisti-
-2. polven saabisti-