B8 iskari lyö pohjaan

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
hilunga
"Tuplakaasari"
Viestit: 73
Liittynyt: Pe Tammi 09, 2009 20:26
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

B8 iskari lyö pohjaan

Viesti Kirjoittaja hilunga »

Hei. Laitettiin uudet iskarit mallia Bilstein B8 Sprint ja Eibachin jousisarja autooni 9-3 Aero, 2000. Nyt kun B8-etuiskarissa on paljon paksumpi männänvarsi, niin ei saatu vaimennuskumeja päälle ja jäivät ilman kumeja. Olen pari kertaa ajanut semmoiseen töyssyyn että pamaus on kuulunut edestä. Onko jollain neuvoa tuohon asiaan? Kiitän etukäteen.
9-3 2,0T -01, Espoo Finland
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: B8 iskari lyö pohjaan

Viesti Kirjoittaja nugge »

Saat kyl ajaa melkoiseen kuoppaan ja melko prkleen kovaa että löis B8 pohjaan.
B8 iskari on kova ja kyllä itelläkin on pamahtanut melko kovaa mutta en kyllä usko että pohjaan lyövät.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7683
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: B8 iskari lyö pohjaan

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Vedä nippuside varren ympäri niin näet kuinka syväl on käyny.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
hilunga
"Tuplakaasari"
Viestit: 73
Liittynyt: Pe Tammi 09, 2009 20:26
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: B8 iskari lyö pohjaan

Viesti Kirjoittaja hilunga »

Hei. Kiitti vastauksista. Tuo nippuside on hyvä idea. Täytyy muistaa laittaa kun vaihdan kesärenkaat. Ei kai sinne olekaan mitään kumiholkkia yms. tarkoitettukaan.
9-3 2,0T -01, Espoo Finland
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: B8 iskari lyö pohjaan

Viesti Kirjoittaja Hook »

Miten mulla on sellainen mielikuva, että noissa b8:ssa olisi pohjaanlyöntikumi integroitu sisälle..?
Se kolaus tulee todennäköisimmin, kun iskarin yläpään kumi elää yli rajojoen, eli antaa niiin paljon periksi, että iskarin varren alepi prikka osuu iskarin yläpäähän nopeassa iskarin liikkeessä. - eritoten jäykillä iskareilla.
Kun yläpään kumi hajoaa kokonaan, niin kolahduksia tulee harvakseltaan kuopissa rauhallisemminkin ajaen.. kun ylempi ja alempi prikka vuorotellen kolahtelevat kumia ympäröivän pesän reunoihin.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: B8 iskari lyö pohjaan

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

Jep, pohjaanlyöntikumi löytyy iskarin sisältä
hilunga
"Tuplakaasari"
Viestit: 73
Liittynyt: Pe Tammi 09, 2009 20:26
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: B8 iskari lyö pohjaan

Viesti Kirjoittaja hilunga »

OK. Enpä tullut ajatelleeksi että se loppuvaimennin on sisällä. Hyvä tietää, kiitti vaan.
9-3 2,0T -01, Espoo Finland
Vastaa Viestiin