Ratin vaihto OG9-3:een

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
jolkkon
"Tuplakaasari"
Viestit: 85
Liittynyt: Pe Heinä 27, 2012 20:39
Paikkakunta: Joensuu DWL

Ratin vaihto OG9-3:een

Viesti Kirjoittaja jolkkon » Ti Huhti 15, 2014 10:08

Moro,

Ostin nahkaratin joka pitäisi vaihtaa muovin tilalle.
Haluaisin nyt kysyä vinkkiä siihen että ne vaan vahingoita airbägiä irroituksen tai asennuksen aikana. Eli siis mitä ja miten homma pitää tehdä että bägi ei räjähdä, ei jätä varoitusvaloa palamaan, mutta laukeaa tarvittaessa.

Kiitos vinkeistä ja mahdollisista linkeistä.

jani.p.olkkonen@gmail.com
EX: 9-3 2,0t '00 MY01 T7 E85 Stage 1 Mitsulla. Nyt: 9-5 2,0t '06 MY07 T7 Biopower Stage 1.

erska
"Ruisku"
Viestit: 111
Liittynyt: Su Helmi 23, 2014 20:25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ratin vaihto OG9-3:een

Viesti Kirjoittaja erska » Ti Huhti 15, 2014 22:31

Akku irti. Pari tuntia odottelet että virrat häviää järjestelmästä. Vaihdat ratin. Laitat akun kiinni kun kaikki on valmista ja sitten vaan kovaa ajoa. Jos käytät virrat päällä kun bägi on irti, niin saat vikavalon palamaan.

Lähetetty minun GT-I9105P laitteesta Tapatalkilla
Saab 9-5 2.3t Vector Wagon
Saab 900 2.0T NG
Opel Calibra 16v
ex:Saab 9-3 2.0t SE OG

upi
Matalapaineturbo
Viestit: 155
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 09:01

Re: Ratin vaihto OG9-3:een

Viesti Kirjoittaja upi » Ti Huhti 15, 2014 23:09

Eipä tarvitse irrotella akkua ja odotella, vaan laitetaan virta-avain OFF-asentoon ja menoksi.

Ohjauspyörä
Irrotus
Huomaa
Katso, että pyörät ovat suoraan eteenpäin -asennossa
ennen kuin irrotus aloitetaan.
1. Aseta virta-avain asentoon OFF.
2. Irrota turvatyyny ohjauspyörästä, 2 tulppaa ja ruuvia.
3. Nosta turvatyyny pois ja irrota liitinkappale.
Huomaa
Ohjauspyörä irtoaa usein nopeasti kartiosta,
tällöin on olemassa vaara, että kytkentäyksikkö
sekä johtimet juuttuvat ohjauspyörään ja
vaurioituvat.
4. Avaa ohjauspyörän mutteri, mutta anna sen olla paikallaan uloimmilla kierteillä,
ja vedä ohjauspyörä sinne.

Asennus
1. Tarkista, että pyörät ovat suoraan eteenpäin.
2. Aseta ohjauspyörä paikalleen.
3. Asenna ja kiristä ohjauspyörän mutteri.
4. Kytke liitinkappaleet ja asenna turvatyyny ohjauspyörään kahdella ruuvilla ja
tulpalla.
Kiristysmomentti: 38 Nm (28 lbf ft)

jolkkon
"Tuplakaasari"
Viestit: 85
Liittynyt: Pe Heinä 27, 2012 20:39
Paikkakunta: Joensuu DWL

Re: Ratin vaihto OG9-3:een

Viesti Kirjoittaja jolkkon » Ke Huhti 16, 2014 07:04

Kiitos. Näinpä teen!

upilla on kyllä kerrassaan selkeä ulosanti, ainakin näin kirjallisesti!
:D
jani.p.olkkonen@gmail.com
EX: 9-3 2,0t '00 MY01 T7 E85 Stage 1 Mitsulla. Nyt: 9-5 2,0t '06 MY07 T7 Biopower Stage 1.

upi
Matalapaineturbo
Viestit: 155
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 09:01

Re: Ratin vaihto OG9-3:een

Viesti Kirjoittaja upi » Ke Huhti 16, 2014 09:12

Kyllä täytyy tunnustaa, että vain ensimmäinen lause oli omaa ja loput Wis-viisautta!
Olen itse useamman kerran tuon ohjeen mukaan irroittanut ratin ja ohje on hyvä.
Taitaapi yleisesti olla suurin osa Wis-viisautta, joka täällä liikkuu ja ainahan kannattaa välttää virheitä tutustumalla etukäteen, jos tietoa on saatavilla.
Onhan kyllä aika paljon omakohtaistakin korjaus ja parannusjuttua tullut värkättyä OG9-3:ssa ja joitakin löytyy foorumiltakin, ettei tässä ihan "Wis-viisauden" varassa olla.
Malttia ja maalaisjärkeä suosittelen, eikä pyörää kannata uudelleen keksiä!

Vastaa Viestiin