OG 9-3 Aeroa ostamassa CFU-595 (käyty katsomassa)

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

OG 9-3 Aeroa ostamassa CFU-595 (käyty katsomassa)

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

Tietääkö kukaan tästä autosta http://www.nettiauto.com/saab/9-3/6374532
Onko ruosteeton ja yyber siisti niinkuin väitetään?
Huomenna pitäisi ehkä lähteä katsomaan, vai kannattaako jättää lähtemättä?

EDIT. Tilailin tuossa historia tiedot, eikä omistajaa finderi löydä....harmillista. Jos edellinen omistaja luuraa täällä, olisi mukava, jos ilmottautuisit. :)
Viimeksi muokannut Saabinsti, La Huhti 26, 2014 19:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2825
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: OG 9-3 Aeroa ostamassa apuja CFU-595

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Noinkohan on ajettu auton alkuikä pitkillä n. 15-20tkm huoltoväleillä.
Kallishan se on, kun moottori siinä on kuitenkin enemmän tai vähemmän paskaa, kuten T7 koneet tuppaa olemaan :)
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Re: OG 9-3 Aeroa ostamassa apuja CFU-595

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

Onko ne tosissaan niin huonoja, että ne ei kestä muutamaa 20tkm öljynvaihtoväliä :lol:
Kallishan se on, mutta liikkeen ilmaahan tuossa on...
EDIT. Eikös noissa ole vielä ne lisäleimausruudut takana?
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
jolkkon
"Tuplakaasari"
Viestit: 85
Liittynyt: Pe Heinä 27, 2012 20:39
Paikkakunta: Joensuu DWL

Re: OG 9-3 Aeroa ostamassa apuja CFU-595

Viesti Kirjoittaja jolkkon »

Hyvältä näyttää. Ei se hinta ole paha jos rahaa on. Älä välitä muista ja osta pois.
EX: 9-3 2,0t '00 MY01 T7 E85 Stage 1 Mitsulla. Nyt: 9-5 2,0t '06 MY07 T7 Biopower Stage 1.
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2825
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: OG 9-3 Aeroa ostamassa apuja CFU-595

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Käy kattomassa, ei noissa kuvissa ees kaikkia leimoja näkyny. Mutta jos on 20tkm vaihtovälillä menty yli 100tonnia ni ei se koneen kunnon kannalta hyvä asia ainakaan ole...

Ja eihän se T7 koneesta tee huonoa, jos se ei tykkää 20tkm vaihtoväleistä, valmistaja vaan on määritellyt huoltovälin päin pers*ttä, joten vaihtovälien noudattamisella T7 koneista vasta tulee huonoja...
10tkm huoltovälillä ei samanlaisia ongelmia vastaavilla kilsamäärillä vielä tule.

Käy vaan rohkeesti kattomassa sitä, ei se kunto pelkästään netissä selviä :).
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Re: OG 9-3 Aeroa ostamassa apuja CFU-595

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

Joo huomenna on lähtö Espoosseen katsomaan, saas nähdä minkälainen on...
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2825
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: OG 9-3 Aeroa ostamassa apuja CFU-595

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Jos mahdollista ni kurkkaus venakopan alle, niin näkee koneen karstatilanteen.
Ei kuulu näyttää tältä: http://i53.tinypic.com/31613li.jpg

Vaan pikemminkin tältä: http://img.photobucket.com/albums/v200/ ... C_0300.jpg

Tai jos edes ketjunkiristimen käyttäisi pihalla, niin näkisi ulkoneman.
Terve ulkonema jotain 13-15mm luokkaa.
19mm on maksimi ja kaikki varsinkin yli 15mm ei ole hyvästä.

Toivottavasti näät päivän ensimmäisen kylmäkäynnistyksen ja sillon ei päästä sinistä pöllähdystä putkesta. Kielii tyypillisesti jumittavista männänrenkaista.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Re: OG 9-3 Aeroa ostamassa apuja CFU-595

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

EDIT------Käyty katsomassa jo.
Viimeksi muokannut Saabinsti, La Huhti 26, 2014 19:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3490
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: OG 9-3 Aeroa ostamassa apuja CFU-595

Viesti Kirjoittaja SS »

Mutta jos on 20tkm vaihtovälillä menty yli 100tonnia ni ei se koneen kunnon kannalta hyvä asia ainakaan ole...
Itse ajoin tuollaisella vaihtovälillä ekat vuodet (maantieajoa) johonkin 120tkm asti ja 160tkm paikkeilla kävi venakoppa irti. Hyvältä näytti, oli lähes puhdas. En olisi huolissani 20tkm vaihtovälistä etenkään jos ajaa pidempää pätkää. 180tkm takana, öljyä ei ole koskaan tarvinnut lisätä eikä pölläyttele.

Osta pois vaan jos muuten näyttää hyvältä.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
karihai
"Aero"
Viestit: 493
Liittynyt: Ti Marras 23, 2010 14:13
Paikkakunta: Oulu

Re: OG 9-3 Aeroa ostamassa apuja CFU-595

Viesti Kirjoittaja karihai »

Harvemmin se ensimmäinen omistaja kuitenkaan taitaa olla vannoutunut harrastaja ja Saab-klubin jäsen, joka pitää autoaan kuin silmäteräänsä ja vaihtaa öljyt kympitonnin välein ( joka suoraan sanottuna ei ole ihan tavallista nykypäivän autoista puhuttaessa ). Tuossakin tapauksessa, kun myyjänä on autoliike, on vaikea kuvitella, että suostuisivat kovin helpolla pyyntöön, että saisi alkaa purkaa moottoria, jotta näkisi missä kunnossa kone on. Kokonaisuus kuitenkin ratkaisee, eli kyllä sen monesti huomaa monista eri seikoista miten autoa on pidetty. Itsellä ainakin on ollut tapana, kun olen yleensä täältä Pohjois-Suomesta lähtenyt Helsingin seudulta autoa etsimään, niin olen valinnut useamman vaihtoehdon joita olen käynyt katsomassa ja valinnut sitten niistä sen parhaan. Aina olen ollut tyytyväinen lopputulokseen. Usein se lopullinen ostos ei ole ollut se, jota olen lähtenyt varsinaisesti katsomaan. Hinta on ollut käteiskaupalla huomattavasti halvempi kuin täällä pohjoisessa ja yllätyksiä ei ole ainakaan vielä tullut. Eli malttia mukaan autokaupoissa ja muistakaa tingata, aina niissä hinnoissa on vähän ilmaa, eli niin kuin huutokauppakeisari Aki Palsanmäki sanoo, että: "Eihän se hullu ole, joka paljon pyytää, vaan se joka maksaa".
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Re: OG 9-3 Aeroa ostamassa apuja CFU-595

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

Käyty kopistelemassa, autossa toimi ainakin öljynpainevalo.....sinne jäi(myyjä tietää nyt).

Etsinnät jatkuu....
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: OG 9-3 Aeroa ostamassa CFU-595 (käyty katsomassa)

Viesti Kirjoittaja nugge »

Öljypainevalo jäi siis palaamaan? sammuiko edes kierroksilla?
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Re: OG 9-3 Aeroa ostamassa CFU-595 (käyty katsomassa)

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

Ilmoitti olemassa olostaan ajossa........
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
RiikkaK
"Hirsch"
Viestit: 948
Liittynyt: Su Elo 11, 2013 08:47
Paikkakunta: Joroinen

Re: OG 9-3 Aeroa ostamassa CFU-595 (käyty katsomassa)

Viesti Kirjoittaja RiikkaK »

Saabinsti kirjoitti:Käyty kopistelemassa, autossa toimi ainakin öljynpainevalo.....sinne jäi(myyjä tietää nyt).

Etsinnät jatkuu....
Eli "pientä laittoa leimalle" myyjä :lol:
Nro 6180
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Re: OG 9-3 Aeroa ostamassa CFU-595 (käyty katsomassa)

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

Joo olihan siinä muutakin pientä, mutta tuo sitten vei lopullisesti ostohalut.

Veikkaisin, että palanut ennenkin...tajuaa kuvion kun tutkii 2 viimeistä öljynvaihtoa. Väliä noilla 200km, jonka jälkeen laitettu jäykät 10w60 öljyt. Sen jälkeen tullut autoliikkeeseen vaihtoon.
No tämähän on vain veikkailua, en syytä ketään julkisesti, kunhan arvon vain.
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
Vastaa Viestiin