OG 9-3 Aeroa ostamassa CFU-595 (käyty katsomassa)

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2825
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: OG 9-3 Aeroa ostamassa CFU-595 (käyty katsomassa)

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Laakerit kuluneet, öljypumpun imusihti tukossa. Normaali paskakuntoinen T7 moottori :)
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: OG 9-3 Aeroa ostamassa CFU-595 (käyty katsomassa)

Viesti Kirjoittaja nugge »

Coltti kirjoitti:Laakerit kuluneet, öljypumpun imusihti tukossa. Normaalikuntoinen T7 moottori :)
Fixed.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Re: OG 9-3 Aeroa ostamassa CFU-595 (käyty katsomassa)

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

Ja silti haluan tommosen 8)
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: OG 9-3 Aeroa ostamassa CFU-595 (käyty katsomassa)

Viesti Kirjoittaja nugge »

Niin. Onhan mullakin yksi tollainen :D
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2825
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: OG 9-3 Aeroa ostamassa CFU-595 (käyty katsomassa)

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Kannattaa ostaa tollanen moottorivikasena tai että huono moottori näkyy hinnassa :)
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Avatar
torque
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: La Loka 01, 2005 10:30
Paikkakunta: Esbo

Re: OG 9-3 Aeroa ostamassa CFU-595 (käyty katsomassa)

Viesti Kirjoittaja torque »

Mitä täällä foorumilla seurannut T7 huohotusjuttuja niin Aeroissa keskimäärin
vähemmin ns karstakeissejä?
Ihan hyvä idea tarkistaa öljytasoa ihan konehuoneen puolelta ennen koeajoa kun
näitä T7 etsii. Itse myös havainnut yksilön jossa taso oli juuri alle minimin ja vinkkasin myyjälle. En koeajanut.
Jos taso on OK niin voihan se olla juuri lisätty joten siltä osin ei voi varmuudella tietää
onko moottori OK. :?
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Re: OG 9-3 Aeroa ostamassa CFU-595 (käyty katsomassa)

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

Öljyähän tuossa yksilössä oli....
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
morc
"Ruisku"
Viestit: 148
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 09:20
Paikkakunta: Kerava

Re: OG 9-3 Aeroa ostamassa CFU-595 (käyty katsomassa)

Viesti Kirjoittaja morc »

Vaimoni kävi tänä aamuna kaverinsa kanssa myös potkimassa kyseisen auton renkaita, auto on kuulemma tänään lähdössä käymään saab-huollossa saamaan tuomion.

Kuulemma hinta tippuu roimasti jos tuomiona moottori sökö.

Saabinsti: Mitä muuta epäkohtia löytyi, eivät antaneet koeajoon enää ?
9000 CSE 2.3T A -96
#2344
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Re: OG 9-3 Aeroa ostamassa CFU-595 (käyty katsomassa)

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

En vielä enempää luettele, odotan puhelua liikkeestä miten käy(päästäänkö vielä hieromaan kauppaa).
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
usvaa putkeen
"Turbo"
Viestit: 274
Liittynyt: La Syys 13, 2003 14:45
Paikkakunta: lohja

Re: OG 9-3 Aeroa ostamassa CFU-595 (käyty katsomassa)

Viesti Kirjoittaja usvaa putkeen »

Soiva peli, onhan toi aito AERO, eikä mikään Sarjula sport :D
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: OG 9-3 Aeroa ostamassa CFU-595 (käyty katsomassa)

Viesti Kirjoittaja nugge »

usvaa putkeen kirjoitti:Soiva peli, onhan toi aito AERO, eikä mikään Sarjula sport :D
Niii, on niitä vahvempia aero osia....
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
morc
"Ruisku"
Viestit: 148
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 09:20
Paikkakunta: Kerava

Re: OG 9-3 Aeroa ostamassa CFU-595 (käyty katsomassa)

Viesti Kirjoittaja morc »

Saabinsti kirjoitti:En vielä enempää luettele, odotan puhelua liikkeestä miten käy(päästäänkö vielä hieromaan kauppaa).
Paljonko jouduit maksamaan ja mikä oli koneen tuomio ?
9000 CSE 2.3T A -96
#2344
tikkis
"Viggen"
Viestit: 562
Liittynyt: La Heinä 01, 2006 07:36
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: OG 9-3 Aeroa ostamassa CFU-595 (käyty katsomassa)

Viesti Kirjoittaja tikkis »

"poikkeuksellisen hyvä huoltohistoria", tyypillistä trokarinilkin hehkutusta.

Maaliskuun lopussa autosta kaupoissa entisen omistajan kanssa jolle auto oli jäänyt ylimääräiseksi.

Eli tolla on ajettu, ja vain ajettu pelkällä öljynvaihtohuolloilla- joita tehty n. 20-25tkm välein/kerran vuoteen- pääkaupunkiseudun/Etelä- Suomen suolasumussa .

- kone täristi tyhjäkäynnillä
- huohotin letkut kaikki ihan finaalos
- vetari hölsky n. sentti puoltoista, eli ns. holkkivika
-> laatikko kuivana, mikä myös vienosti kuului rahinana
- alustan puslat finaalos
- pakoputki vaihtokunnossa
- alustan ruosteet
- hainevä halkeillut
- takalokasuojan kaaret ruosteessa
- kuskinpenkin sivumuovi kiinnikkeet revenneet
- tuulilasi vaihtokunnossa
Nämä nyt nopeasti tuli mieleen.
- erittäin huono perstuntuma koeajossa, eli auto sippi.

Auto meni lopulta jopparille hintaan 2500€.
Eli härskiä touhua laittaa täysin projektikuntoinen auto usean tonnin nousulla kehujen kera samantien myyntiin.
Vastaa Viestiin