Oireena on tärinä n.90km/h vauhdissa,ja pelkäämpä että vikana on sisempi vetonivel,koska tuntuu väljältä.Muuta väljyyttä ei havaittuna.
Kesä-ja talvirenkailla sama juttu,pitäis olla tasapainossakin.
Olen käsittänyt että sisempi vetonivel olisi erikseen vaihdettavissa,tai siis se ristikko.
Eipä noita näy heti haulla helposti löytyvän,vm on 99 ja perus 9-3:nen.
Onko rakenne sellainen että nivelristikko menee vaihtoon,vai meneekö muutakin?
Mistäs osia sais "sopivaan hintaan".
Ekana ei romikselta haluis kysyä,niistä kun ei tiedä
Edit:
Kyseessä on kuskin puolen eli vasen vetolaitteisto.
Mistä sisempi vetonivel 9-3:seen?
Mistä sisempi vetonivel 9-3:seen?
Viimeksi muokannut Suabikas, Pe Touko 02, 2014 09:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Mistä sisempi vetonivel 9-3:seen?
ettei olisi se kuuluisa holkki?
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Re: Mistä sisempi vetonivel 9-3:seen?
Tuo 90 nopeus sopisi hyvin kuvaan. Omasta aikoinaan meni juuri sisempi nivel kun suojakumi oli päässyt irti. Meni silloin takuun piikkiin. Tuskin riittää pelkkä ristikko. Se holkkiosa luultavasti on myös kulunut. Selviää kun aukaisee. Vuosoa myöhemmin ostin koko akselin liki 400 000 ajetusta. Olisin tarvinnut vain vasemman puolen tukilaakerin. Toimii hyvin, joten en pelkäisi käytettyä jos kumit kunnossaeikä välyksiä tunnu. Saattaahan se holkkikin sieltä tasauspyörästöstä olla kulunut. En tunne sen oireita.
Saabisti vuodesta-76
Re: Mistä sisempi vetonivel 9-3:seen?
Ng900:seen hommasin koko vetarin akseleineen käytettynä juurikin saman ongelman vuoksi... Ja mulla oli kulunut se kuppikin ihan montulle kun oli rasvat päässyt pihalle. Helpoimmalla varmasti pääset kun hommaat jostakin purkuautosta akseleineen
Re: Mistä sisempi vetonivel 9-3:seen?
...juu,hinnat tahtoo olla purkaamoilla luvalla sanoen suolaiset,mutta tosiaan että onhan meitä :saab:isteja tässä,että josko joltakin tuon hommailis
Onkohan ng900 ja og 9-3 samanlaiset vetosysteemit kuskin puolella?
Mahtaako turboissa ja vaparissa olla samanlinen vetari?
Lähteekös laatikon puolelta ihan vaan nätisti kampeemalla tuo vetarin pää irti?
Onkohan ng900 ja og 9-3 samanlaiset vetosysteemit kuskin puolella?
Mahtaako turboissa ja vaparissa olla samanlinen vetari?
Lähteekös laatikon puolelta ihan vaan nätisti kampeemalla tuo vetarin pää irti?
Re: Mistä sisempi vetonivel 9-3:seen?
Kuskin puolelle vaihdoin ja on helppo homma, lähtee askista ihan vetämällä(vähän avitin rengasraudalla), samalla kannattaa vaihtaa laatikon öljyt. Aikaa tais mennä tämmöseltä tumpelolta pari tuntia . Jos en väärin muista niin vaparissa on eri nivel sisempänä... Ja tän foorumin kautta omanikin ostin
Re: Mistä sisempi vetonivel 9-3:seen?
Tästä on puhuttu,ja nyt itekkin luettulike_a_glove kirjoitti:ettei olisi se kuuluisa holkki?
Eipä auta muu kuin purkaa ja katsoa,kun sopiva hetki koittaa,tai sit vie korjaamolle tai "kotikorjaamolle" kun ei välttämättä löydy iteltä työkaluja siihen holkin poistoon,ja samalla menis pyöränlaakerikin vaihtaen...