Pisti blocketista silmään. Upee vehje
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Hintaki on iha järkevä, mitähän mahtaa verot olla?
Jos auto swedussa maksaa 49 000sek niin miten sait tuon yleisen myyntihinnan 1600 ecuksi.?TommyW kirjoitti:Tullin laskurin mukaan OG9-3 136kw, käyttöönotto 5.5.1998, mittarilukema 130tkm, jollainen tämä auto loppuviimein kuitenkin siis on:
yleinen myyntihinta n. 1600€, jonka mukaa autovero n. 600€ (olettaen, että veroprosentti n. 40% - en jaksa kaivaa taulukosta)
Piti ihan käydä testaamaasa, pyyntihinnaksi antoi n. 2300e ja yleinen myyntihinta n. 1600ekarg kirjoitti:Tullin arviot on välillä jopa ihan hyviä. Oon tuonu pari kpl erittäin hyvin varusteltua 9-3 SS Aeroa maahan, jotka tulli on arvostanut n. 5000€ arvoisiksi. Todellisella ulkomaisella ostohinnalla ei tosiaan ole mitään merkitystä. Tolla hinnalla ei kyllä ole vastaavia Aeroja näkynyt toistaiseksi yhtään kappaletta myynnissä Suomen puolella.
Tullin MAHTI-systeemistä noita voi arvioida. Siinä systeemissä näyttää vaikuttavan eniten ajokilometrien määrä. Tuskinpa sieltä löytyy mitään vastaavaa pokeri-kolkkia eikä toisaalta siitä rättikatosta kannata edes tullille mainita mitään siinä vaiheessa kun verottaa autoa. Tietty jos asustelee lähellä autoveropistettä, niin voi joutua näyttämään autoa. Täältä Hämeenlinnasta saakka ei ainaskaan enää tarvii tehdä muuta kun toimittaa tarvittavat paperit johonkin autoverotusta tekevään tulliin.
Tulli on näyttänyt viime aikoina tekevän veropäätökset ton MAHTI-systeemin mukaan. On menny arvaukset veron määrästä ainaskin suht kohdilleen.RiikkaK kirjoitti: Piti ihan käydä testaamaasa, pyyntihinnaksi antoi n. 2300e ja yleinen myyntihinta n. 1600e
Mutta eihän nua ole muuta ku osviittaa!
Koodi: Valitse kaikki
Registreringsnummer: ARB112
Fabrikat: SAAB 9-3 SE 5D 2,0T
Färg: MBLÅ Fordonsslag: PB
Fordonsår: 1998 Fordonsslagsklass: I
Identifieringsnummer: DF35N3W2054923
Typgodkännandenummer: e4*95/54*0012*04
Typgodkännandedatum: 1997-12-18
Senaste EU-regbevis del 1: 2011-10-25
Senaste EU-regbevis del 2: 2011-10-25
Omalla kohdalla jo 2009:kin meni eurolleen Mahdin mukaan, vaikka kaikki (suomi-autoista puuttuvat) varusteetkin oli ruksattu rehellisesti.karg kirjoitti:Tulli on näyttänyt viime aikoina tekevän veropäätökset ton MAHTI-systeemin mukaan. On menny arvaukset veron määrästä ainaskin suht kohdilleen.
?RiikkaK kirjoitti:Eli jos kilsat enemmän määrittelee, niin veikkaisin että verotusarvo menisi likemmäksi sitä kahta tonnia?!