0g93 rengastus/vanteistus
0g93 rengastus/vanteistus
Meneekös vm.-99 0g9-3 7.5x17 et 38 ja rengas olisi 225/50/17. Mahtuukohan pyöriin? Kysyn siksi kun olen ostamassa, niin ei pääse sovittaan vielä..
Re: 0g93 rengastus/vanteistus
Itsellä myös 17" 7,5" et38 vanteet 225/45/17 kumeilla ja vielä -30mm alustasarjalla ja hienosti pyörii. Ei ota edes töysyissä mihinkään kiinni ja varaa on reilusti. Eturenkaan ja lokasuojan välissä vielä reilusti tilaa kun kääntää ohjauksen ihan tappiin Veikkaan että 225/50/17 pitäis sopia aika hyvin.
tässä muutama kuva vielä
tässä muutama kuva vielä
Saab 9-5 Vector -03
Re: 0g93 rengastus/vanteistus
Luulisi sitten menevän! Voihan sitä matalemmat kumitkin siis laittaa, mutta olisi tuossa vaan sopivasti tarjolla tuon kokoiset renkaat.. Mites kun sulla on sama et, niin tuleeko ulospäin kivasti kaarien tasoon ettei ole niin pirun syvällä?
Re: 0g93 rengastus/vanteistus
Edessä ois aika lailla kaarien kohalla, mutta taakse olen tilanut vähän pidemmät pyöränpultit ja 10mm spacerit nii rupee olee jo aika nätisti kaarien kohtalla Ilman spacereitaki näyttää ihan hyvältä...maku asia. Noo laitat pyörät alle niin jos ei kelpaa niin spacerit väliin Oho nättiä ruostekukkaa tuolla kaaressa
Tältä näyttää nyt edessä ka takana
Tältä näyttää nyt edessä ka takana
Saab 9-5 Vector -03
Re: 0g93 rengastus/vanteistus
Mitäs mieltä raati on: kannattaako pitäytyä vain valmistajan alkuperäisessä rengaskoossa 215/45-17 vai onko aivan sama jos käyttää 225/45-17?
Mahtaako suuremmasta koosta olla jotain erityistä haittaa? Itse en ole keksinyt mitään, vaikka olen kesän ajanut avolla 225:lla, jossa se on tuntunut hyvin pehmeältä verrattuna tuohon peltikattoisen 215:een. Paineet suunnilleen samat edessä 2,5 takana 2,3. Tuo 215 tuntuu pikemminkin kiusallisen kovalta varsinkin takana, mutta voi tietysti johtua renkaan (Champiro tjs) rungosta - avossa Micheliinit. Yllättävää kyllä 225:n ilmatilavuus on noin 10% isompi, joten sillä lienee vaikutusta myös.
Nopeusmittarin saa äkkiä Techillä kohdalleen ja ulkonäköä voi pohtia erikseen, mutta nyt on kyse vain ajettavuudesta (ilmeisesti vetely samansuuruista ja pusliston kunto dominoi tätä) ja teknisestä sopivuudesta (mahtuu ilmiselvästi ja kokeillusti).
Tuonne 225:n suuntaan vetää puhtaasti logistiikka eli olisi kaikki kolme kesärengassarjaa samaa kokoa, muutoin olen olen vähän sitä koulukuntaa, että käytetään alkuperäistä.
Mahtaako suuremmasta koosta olla jotain erityistä haittaa? Itse en ole keksinyt mitään, vaikka olen kesän ajanut avolla 225:lla, jossa se on tuntunut hyvin pehmeältä verrattuna tuohon peltikattoisen 215:een. Paineet suunnilleen samat edessä 2,5 takana 2,3. Tuo 215 tuntuu pikemminkin kiusallisen kovalta varsinkin takana, mutta voi tietysti johtua renkaan (Champiro tjs) rungosta - avossa Micheliinit. Yllättävää kyllä 225:n ilmatilavuus on noin 10% isompi, joten sillä lienee vaikutusta myös.
Nopeusmittarin saa äkkiä Techillä kohdalleen ja ulkonäköä voi pohtia erikseen, mutta nyt on kyse vain ajettavuudesta (ilmeisesti vetely samansuuruista ja pusliston kunto dominoi tätä) ja teknisestä sopivuudesta (mahtuu ilmiselvästi ja kokeillusti).
Tuonne 225:n suuntaan vetää puhtaasti logistiikka eli olisi kaikki kolme kesärengassarjaa samaa kokoa, muutoin olen olen vähän sitä koulukuntaa, että käytetään alkuperäistä.
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
-
- "Aero"
- Viestit: 391
- Liittynyt: Pe Syys 21, 2012 21:25
- Paikkakunta: Epsoo
Re: 0g93 rengastus/vanteistus
Mulla cabessa 215 Bridgestonet. Ei ole vaihtotarvetta niin en ole leveempääkään harkinnut.
Auton mukana tuli eurokitkat. Rek.otteessa on M+S vain 15". Mitähän talveksi alle, jos sattuu olemaan ainoa autoni tuolloin?
Auton mukana tuli eurokitkat. Rek.otteessa on M+S vain 15". Mitähän talveksi alle, jos sattuu olemaan ainoa autoni tuolloin?
Viimeksi muokannut Saabium196, Ma Elo 17, 2015 09:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Oben ohne - Aero-ilmaa Ukista 2002 avo
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03
Re: 0g93 rengastus/vanteistus
Samat säännöt kuin kesärenkailla, mutta poikkeuksena nopeusluokkaa ei tarvitse noudattaa ja renkaassa M+S.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: 0g93 rengastus/vanteistus
Ngsatkussa 245/40-17 ainakin tällä rengaistuksella tuli sellanen ärsyttävä tyhjä keskikohta rattituntumaan. Samaa ei kapeammilla ole esiintynyt.
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Re: 0g93 rengastus/vanteistus
Edellisenä kahtena kesänä alla oli 215/45-17 ja nyt vaihtuivat samanlaisiin 225/45-17. Erona on juurikin pehmeys, edelliset olivat alusta asti todella pintakovat ajoltaan. Nykyiset sopivat taas kuin nyrkki silmään: sopivan jämäkät että ei ole lullamainen, mutta pintakovuus tiessään. Paineita pidän reilusti, kummassakin sarjassa 2,7-2,8bar välillä. Omaan persaukseen nuo paineet tuntuvat sopivan parhaiten, testattu on kaikkea 2-3bar väliltä.
Saab 9³ SC 1.9TiDS A -08 | Saab 9⁵ 4D 2.0t -99
Ex - Saab 9⁵ 2.3tA -08 | Saab 9³ 2.3t SE -00 | Saab 9³ 2.2TiD SE -o1 | #6173
Ex - Saab 9⁵ 2.3tA -08 | Saab 9³ 2.3t SE -00 | Saab 9³ 2.2TiD SE -o1 | #6173
Re: 0g93 rengastus/vanteistus
Kiitokset ValPe. Juurikin uskonvahvistusta hain tuolle 215 -> 225 siirtymälle, kun en ollut varma, johtuuko tuo kovuus renkaasta ja jos johtuu, auttaako isompi koko mitään (vai johtuuko vain rengasmerkistä). Joku 205/55-16 olisi tietysti miellyttävämpi ajossa (ajoin yhden kesän), mutta Aeron Three-spoke-doubleista on pidettävä kiinni kun ne kerran on tallella. Femmassa on paineina ollut juuri tuo 2,8 bar, mutta tuossa kolkissa on 215 koolla tosiaan pitänyt takana laskea aika pieneksi paineet, ennenkuin hakkaus on riittävän pientä - puslia/iskareitakin on tullut epäiltyä - erityisesti mukulakivipäällyste on ollut myrkkyä.
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
-
- "Aero"
- Viestit: 391
- Liittynyt: Pe Syys 21, 2012 21:25
- Paikkakunta: Epsoo
Re: 0g93 rengastus/vanteistus
Mitä aurausta olette asettaneet kun on 17", 1,3mm taitaa olla ohje 2002 Viggenille (mulla vain Aero)?
Ja jos on pätevä korjaamo pks länsipuolella tiedossa?
Ja jos on pätevä korjaamo pks länsipuolella tiedossa?
Oben ohne - Aero-ilmaa Ukista 2002 avo
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03
Re: 0g93 rengastus/vanteistus
Selvisi tuo takapään hakkauskin renkaanvaihdon jälkeen: nyt on Champirot edessä ja Michelin Primacyt takana (koko on siis 215/45-17 ja paineet samat johon ne jo laskin viime kesänä eli takana 2,3 ja edessä 2,5) - ennen oli toisin päin. Lieveni 205/55-16 Hakkapeliittojen tasolle takapään paukuttelu eli oikeastaan hävisi. Champirossa on siis oleellisesti jäykempi runko (sivu?).HEV kirjoitti:Kiitokset ValPe. Juurikin uskonvahvistusta hain tuolle 215 -> 225 siirtymälle, kun en ollut varma, johtuuko tuo kovuus renkaasta ja jos johtuu, auttaako isompi koko mitään (vai johtuuko vain rengasmerkistä). Joku 205/55-16 olisi tietysti miellyttävämpi ajossa (ajoin yhden kesän), mutta Aeron Three-spoke-doubleista on pidettävä kiinni kun ne kerran on tallella. Femmassa on paineina ollut juuri tuo 2,8 bar, mutta tuossa kolkissa on 215 koolla tosiaan pitänyt takana laskea aika pieneksi paineet, ennenkuin hakkaus on riittävän pientä - puslia/iskareitakin on tullut epäiltyä - erityisesti mukulakivipäällyste on ollut myrkkyä.
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
Re: 0g93 rengastus/vanteistus
Ainaki takapään ravistus aiheutuu yleensä kierovanne / epätasapainossa / runkovikane rengas / soviterengas puuttuu jne tai joskus jopa ollut, että vääränlaiset pultit
Saab 9-5 Vector -03
Re: 0g93 rengastus/vanteistus
Tämänvuotinen kokeilu kesärenkaassa osoittautui menestykseksi. Vaihdoin 195/65/15 koosta 205/60/15 -kokoon. Erot rengasmallissa ja merkissä toki tekee paljon, mutta väitän tähän saakka olleista eri 15" kooista parhaaksi alla olleista renkaista. Aikaisemmin on ollut useampaakin merkkiä kokoina 185/65/15, 195/60/15 ja 195/65/15. Vanne on muistaakseni 7,5" leveä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01