NG 900 ostoa harkitsemassa; pari ongelmakohtaa

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1647
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

NG 900 ostoa harkitsemassa; pari ongelmakohtaa

Viesti Kirjoittaja Saabatti »

Kävin katsomassa tuossa verrattain vähän ajettua vuoden 1997 ysisatasta (185 hv malli). Auto vaikutti muuten hyväkuntoiselta ja lukuisat lisävarusteetkin tuntuivat pelaavan, lukuunottamatta muutamaa juttua:

-Pakki joko meni päälle tai sitten välillä ei mennyt. Meni, kun autoa nytkäytti ykkösellä hieman eteenpäin ensin. Oon muistaakseni lukenut täältä, että kuluneet moottorin tukikumit vois tehdä tommosta. Onko kokemuksia kuinka kallis remppa ois laittaa kuntoon?

-Takaistuimen keskipenkin alla oli jälkeenpäin leikatun oloinen reikä pellissä. Siellä reiässä näkyi musta muovitötterö/kuori jossa oli luki vaan Saabin logo ja PVC. Mikähän tämä on? En omasta kolkista ole moista huomannut. Onko tuo leikkely joku merkki bensapumpun vaihdosta, vai mitä sinne oikein on tehty?

-Automaattinen ilmastointi puhalsi kylmää käsisäädöllä oikein mainiosti, mutta ei automaattisäädöllä ollessaan, vaikka aurinko porotti. Voiko johtua sen kojelaudassa olevan "haistelijan" likaisuudesta vai mikähän tuossa vois olla?

Kiitos vastauksista jo etukäteen.
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
anv
"Hölösuu"
Viestit: 2197
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 09:45
Paikkakunta: Oulu

Re: NG 900 ostoa harkitsemassa; pari ongelmakohtaa

Viesti Kirjoittaja anv »

Moro,

Eikö pakki mene päälle jos laittaa vapaalle, käyttää kytkintä ylhäällä, kytkin pohjaan ja vaikka kolmosen kautta pakki päälle? Noin olen oppinut laittamaan kaikissa erimerkkisissä autoissa. Yleisempi murhe pakin suhteen näissä vissiin on että pakki ei pysy päällä.

Joo, sitä reikää on suurennettu pensapumpun vaihtamiseksi. Täältä löytyy paljon juttuja asiasta.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1647
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

Re: NG 900 ostoa harkitsemassa; pari ongelmakohtaa

Viesti Kirjoittaja Saabatti »

No kokeilin kolmosen kautta kyllä kun silleen tulee kolkissakin se pakki pistettyä päälle, mutta enpä ajatellut kyllä että nousiko kytkin välillä. Perkules. Päällä se kyllä pysyi ne pari kertaa kun peruutin siinä koeajolla.

Sehän on vaan plussaa sitten se reikä siellä penkin alla, ei välttämättä tule niin pian vastaan se pumpun vaihto.

Onko tuohon ilmastointijuttuun hajua? Ja saa pakkiasiaankin vielä kommentoida.
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
TTH
"Hirsch"
Viestit: 850
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 22:58
Paikkakunta: Maailma.

Re: NG 900 ostoa harkitsemassa; pari ongelmakohtaa

Viesti Kirjoittaja TTH »

Ilmastoinnin haistelija saattaa olla paskassa, puhdistus ja ACC-kalibrointi auttaa aika monesti asiaan..

Tolle ACC:lle saattaa olla säädetty myös lämpötila offsettia, esim. itsellä 16-asteessa puhaltaa vasta oikeasti kylmää kesäpäivänä vaikka on juuri täytetty systeemi ja muutenkin tikissään.. Pitäis Techillä tarkastaa ja ehkäpä vähän säätää..

NG-satkussa on vaijerikytkin, taitaa juurikin pakki ensimmäisenä oireilla jos on vaijeri löysällä tai kytkin kulunut..
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1647
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

Re: NG 900 ostoa harkitsemassa; pari ongelmakohtaa

Viesti Kirjoittaja Saabatti »

TTH kirjoitti:NG-satkussa on vaijerikytkin, taitaa juurikin pakki ensimmäisenä oireilla jos on vaijeri löysällä tai kytkin kulunut..
Joops. Onko se vaijerin kiristäminen kuinka iso homma teettää?
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Georges27
"Hirsch"
Viestit: 873
Liittynyt: Ma Huhti 20, 2009 11:27
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: NG 900 ostoa harkitsemassa; pari ongelmakohtaa

Viesti Kirjoittaja Georges27 »

Eikös 96 alkaen ole nestekytkin?
ng900T 3d SE -94 (kr), ng9-3 sedan 1.8t A Linear -07 (vaimon), Jumpy l2h1 2.0Hdi -07 (vaihdetaan leveämpään pakuun)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
jusa_71
"Hölösuu"
Viestit: 1631
Liittynyt: La Kesä 25, 2005 20:50
Paikkakunta: lahti

Re: NG 900 ostoa harkitsemassa; pari ongelmakohtaa

Viesti Kirjoittaja jusa_71 »

ei. ellei auto ole sensonic vaihteistolla ollut malli
vaihda vaijeri uuteen ihan suosiolla.
onkohan autoon tehty jossain vaiheessa kytkin remontti. ite koittaisin ainakin ekana vaihdevivuston uudelleen keskittämisellä.
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1647
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

Re: NG 900 ostoa harkitsemassa; pari ongelmakohtaa

Viesti Kirjoittaja Saabatti »

Georges27 kirjoitti:Eikös 96 alkaen ole nestekytkin?
Haku-toiminnolla vaikuttais siltä, että tuli vasta -98?
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: NG 900 ostoa harkitsemassa; pari ongelmakohtaa

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

ja motonetista saa kahta eri vaijeria...toinen automaatti säätö ja toinen manuaali säätö...suosittelen vahvasti manuaali säätöä. automaatti säätö paskoo ittensä suht nopeesti. :saab: :mrgreen:
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
assa
"Aero"
Viestit: 365
Liittynyt: Su Loka 02, 2011 16:50

Re: NG 900 ostoa harkitsemassa; pari ongelmakohtaa

Viesti Kirjoittaja assa »

[quote="Saabatti"]Kävin katsomassa tuossa verrattain vähän ajettua vuoden 1997 ysisatasta (185 hv malli). Auto vaikutti muuten hyväkuntoiselta ja lukuisat lisävarusteetkin tuntuivat pelaavan, lukuunottamatta muutamaa juttua:

-Pakki joko meni päälle tai sitten välillä ei mennyt. Meni, kun autoa nytkäytti ykkösellä hieman eteenpäin ensin. Oon muistaakseni lukenut täältä, että kuluneet moottorin tukikumit vois tehdä tommosta. Onko kokemuksia kuinka kallis remppa ois laittaa kuntoon?"


Joko ostit/maksoit, pahin kun rattaat on sorvattu laatikosta tuon säätämättömyyden takia ja joudut remppaamaan laatikon tai vaihtamaan, korjaamolla lähes tonni maksaa työ ja osat.
Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1647
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

Re: NG 900 ostoa harkitsemassa; pari ongelmakohtaa

Viesti Kirjoittaja Saabatti »

En ostanut. Enkä taida ostaakkaan jos noin iso homma tarjolla. Kiitos vinkeistä!
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Vastaa Viestiin