9-3 Hatchback 2.0T vm2000 vaihteistovikaHatchback 2.0T vm2

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
comanch
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Ke Maalis 11, 2009 17:30

9-3 Hatchback 2.0T vm2000 vaihteistovikaHatchback 2.0T vm2

Viesti Kirjoittaja comanch »

Morientes!

Heiii.... onkos teillä saab mestareilla tullut vastaan tapausta,että tasauspyörästön alias perän LAUTASPYÖRÄN ruuvit olisi löystyneet/ irronneet ????
Itse oon törmännyt 99 malliin, tuolla -70.. 80 lukujen taitteessa .Siinä autossa oli kaikki pultit jo irronneet / koko perä jumissa. Onneksi kilahti pihassa etana vauhdissa..
Tuli liikenteestä pitkältä reissulta. perä oli huutanu.. vaan toimi onneks isoissa nopeuksissa.
Niin kun tuo mun verme pitää niin ihme meteliä.. juurikin edelleen tuon "pyörien" pyörimis nopeuden tahdissa.
Mikään ei lonksu eikä kolise.. vaan "vouvaa"
tuo kapistus ollu jo 2 vuotta pihassa. ajamatta. Taidan repiä vaihde askin irti ja katsoa mitä on syönyt.
assa
"Aero"
Viestit: 365
Liittynyt: Su Loka 02, 2011 16:50

Re: 9-3 Hatchback 2.0T vm2000 vaihteistovikaHatchback 2.0T vm2

Viesti Kirjoittaja assa »

"Mikään ei lonksu eikä kolise.. vaan "vouvaa"
tuo kapistus ollu jo 2 vuotta pihassa. ajamatta."

Nosta auto ensin ylös, jos selviät pyörän/akselinlaakerin vaihdolla ;)
comanch
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Ke Maalis 11, 2009 17:30

Re: 9-3 Hatchback 2.0T vm2000 vaihteistovikaHatchback 2.0T vm2

Viesti Kirjoittaja comanch »

Moro!
Kiitos vastauksesta....
molemmat pyöränlaakerit on uudet , vetoakselien nivelissä ei välyksiä . vetoakselin ns. vetarin holkki vaihdettu ja myös veto-akselin tukilaakeri vaihdettu.
Edelleen VOUVAA.. juurikin pyörän pyörimisnopeuden mukaan... "vou,vou,vou, " alka erottumaan n.40km/h lähtien.
alajpa
"Turbo"
Viestit: 217
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 17:11
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: 9-3 Hatchback 2.0T vm2000 vaihteistovikaHatchback 2.0T vm2

Viesti Kirjoittaja alajpa »

Ihan samanlainen ääni on kuulunut meikäläisen kolkista jo vuosia, kylläkin hyvin vaimeasti.
Uutta sileää asfalttitietä ajaessa äänen välillä huomaa, semmoinen ajonopeuden mukaan vaihteleva vouvaus. Tiet on kyllä suurimmaksi osaksi niin karkeita pinnaltaan, että ei paljon sivuäänet kuulu.

Olen vaihtanut vetonivelet, vetarin holkit molemmille puolille ja pyörän laakerin kuskin puolelle. Vetoakselin tukilaakeria en vaihtanut, koska se vaikutti ihan moitteettomalta. En ole enää sen vouvauksen antanut häiritä, jos ääni alkaa voimistua, niin sitten täytyy alkaa selvitellä syytä.
#2163
9-5 2.3T -07
900i 16 2.1 -92
90 -87
Vastaa Viestiin