Tuo oli semmoinen metafora-letkautusAZP kirjoitti:Ei tarvi alla käydä. Yläpuolelta on helpompi ja mukavampi...
OG 9-3 pölläyttää startatessa - miten vika paikallistetaan?
Re: OG 9-3 pölläyttää startatessa - miten vika paikallistetaan?
Re: OG 9-3 pölläyttää startatessa - miten vika paikallistetaan?
Auto myyty, joten ongelmien selvittely on siirretty toisaalle. Huomioitiin hinnassa tottakai! Nyt ei ole Saabia pihassa, joten päätän lähetykset täältä tähän. Kiitokset avusta foorumilaisille. Täältä saa hyviä neuvoja!
Kerrottakoon vielä, että tilalle tuli vuoden 98 Corolla HB. Auto ei ominaisuuksiltaan ole samaa luokkaa, mutta edullista kehonsiirrintä hain, joten katsellaan miten käy.
Kerrottakoon vielä, että tilalle tuli vuoden 98 Corolla HB. Auto ei ominaisuuksiltaan ole samaa luokkaa, mutta edullista kehonsiirrintä hain, joten katsellaan miten käy.
Re: OG 9-3 pölläyttää startatessa - miten vika paikallistetaan?
Ongelmatapaus siis siirtynyt meikäläisen omistukseen. Välillä kylmänä startatessa garretti pölläyttää aamuset savut pihalle. Tarkkaillaan tilannetta ja katsotaan josko vaihdetaan sitten mitsu tilalle. Pitääkö paikkansa että mitsuun saisi sopimaan nuo garretin putket?
9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
Re: OG 9-3 pölläyttää startatessa - miten vika paikallistetaan?
Juu, vähän pitää väännellä, mutta putket sopii. Banjopultit on erikokoiset, eli sellaiset ja uudet tiivisteprikat on pakolliset hankinnat. Itse en satasta hukannut "muutossarjaan", vaan vanhoilla putkilla menmään.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: OG 9-3 pölläyttää startatessa - miten vika paikallistetaan?
Melkein arvasin, että täällä kuullaan! Toivotan sujuvia kilometrejä! Pikkuisen tuntuu Corolla köppöselle Saabin jälkeen...Tonnari88 kirjoitti:Ongelmatapaus siis siirtynyt meikäläisen omistukseen. Välillä kylmänä startatessa garretti pölläyttää aamuset savut pihalle. Tarkkaillaan tilannetta ja katsotaan josko vaihdetaan sitten mitsu tilalle. Pitääkö paikkansa että mitsuun saisi sopimaan nuo garretin putket?
Re: OG 9-3 pölläyttää startatessa - miten vika paikallistetaan?
Niin, aina voi valita ostaakko Saabiin uusi turbo vai ostaakko Corolla? Omalta kohdalta olen valinnut jo parikin kertaa oikein.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: OG 9-3 pölläyttää startatessa - miten vika paikallistetaan?
No joo, en oikeasti valita tässä kohtaa. Tavoitteena on matalat kakkosauton kustannukset. Uskon, että Corolla on toimiva resepti tässä kohtaa. Ysikolkissa on kyllä hintaansa nähden kovat ominaisuudet, mutta pitää valita näitä autoja käyttötilanteen mukaan. Eniten, näin takavetomiehenä, harmitti Saabissa se, että se kyllä veteli ihan riittävästi, kun antoi kunnolla kenkää. Ilmeisesti tuon olisi kuitenkin saanut kuriin vähän alustaa laittelemalla. Mutta vakiona aika heikko tuosta kohtaa.Mertmi kirjoitti:Niin, aina voi valita ostaakko Saabiin uusi turbo vai ostaakko Corolla? Omalta kohdalta olen valinnut jo parikin kertaa oikein.
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7555
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: OG 9-3 pölläyttää startatessa - miten vika paikallistetaan?
Vm 2001 og kolkki.
Ajettu n.204tkm.
Aamu pölläytykset alkoivat taas.
Autoon on vaihdettu huohotin päivitys, tehdas uusi mitsu olisko nyt puoli vuotta vanha.
No any way, lueskelin että öljyrenkaat tai venttiilivarren kumit voisivat tehdä tällaista.
Olen ajanut kojo ajan RE85:lla. Ja viimeisestä öljyn vaihdosta oli tullut kilometrejä 4150km, ja öljyä oli kulunut ehkä 1L. No kaadoin moottoriin TB Super HPD 10W30 öljyä yhden litran, ajoin n.50km lenkin, ( olin jostain lukenut tuosta diesel öljyn puhdistus ominaisuuksista ) Hain motox moottorin sisäpesuainetta, annoin käydä tyhjäkäyntiä n.puoli tuntia.Motoxit koneessa. Vanhat öljyt pois, kyllä muuten oli sellaista tumman ruskeaa tavaraa mitä sieltä tuli ulos. No uudet öljyt sisään 5W40 ja baanalle, vähän jännitti tuo seuraava aamustartti. Ja kuinka ollakkaan, eipä pölläyttänyt sinistä savua, vaan tuttu harmahtava hussakka tuli jonkin ajan kuluttua putkesta. No katsotaan nyt kun tuo viiden tuhannen kohta lähenee, miten alkaa taas pölläyttelemään. Tuntuu tuo öljy menevän aika liruksi noilla kilometreillä. Ja katsotaan tuota männänrengas venttiilivarren kumi remppaa ensi kesänä.
Ajettu n.204tkm.
Aamu pölläytykset alkoivat taas.
Autoon on vaihdettu huohotin päivitys, tehdas uusi mitsu olisko nyt puoli vuotta vanha.
No any way, lueskelin että öljyrenkaat tai venttiilivarren kumit voisivat tehdä tällaista.
Olen ajanut kojo ajan RE85:lla. Ja viimeisestä öljyn vaihdosta oli tullut kilometrejä 4150km, ja öljyä oli kulunut ehkä 1L. No kaadoin moottoriin TB Super HPD 10W30 öljyä yhden litran, ajoin n.50km lenkin, ( olin jostain lukenut tuosta diesel öljyn puhdistus ominaisuuksista ) Hain motox moottorin sisäpesuainetta, annoin käydä tyhjäkäyntiä n.puoli tuntia.Motoxit koneessa. Vanhat öljyt pois, kyllä muuten oli sellaista tumman ruskeaa tavaraa mitä sieltä tuli ulos. No uudet öljyt sisään 5W40 ja baanalle, vähän jännitti tuo seuraava aamustartti. Ja kuinka ollakkaan, eipä pölläyttänyt sinistä savua, vaan tuttu harmahtava hussakka tuli jonkin ajan kuluttua putkesta. No katsotaan nyt kun tuo viiden tuhannen kohta lähenee, miten alkaa taas pölläyttelemään. Tuntuu tuo öljy menevän aika liruksi noilla kilometreillä. Ja katsotaan tuota männänrengas venttiilivarren kumi remppaa ensi kesänä.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: OG 9-3 pölläyttää startatessa - miten vika paikallistetaan?
Samoin kävi mulla. Puolitoista vuotta sitten ostaessa tuo kolkki teki kanssa tuota aina päivän ekassa startissa. En tiedä mitä öljyä ennen oli käytetty, itse laittelin tuohon GM 5W30. Nyt keväällä sattu olemaan GM:n hintakin noussut mutta sattui silmiin aika pilkkahinnalla Belcon 5W40 täyssynteettinen. Kappas, loppui pölläyttelyt ja jotenkin jopa koneen ääni on pehmeämpi kuin GM:n omalla
'01 9-3 2.0 turbo
Re: OG 9-3 pölläyttää startatessa - miten vika paikallistetaan?
Päivitteles tänne tosta belcosta sitten miten tykkää t7. Gm hinta on tosiaan täysin törkeä vrt mitä öljy on, 20e tuosta maksoi ilolla. Belco taitaa olla halvin kannu ja taitaa just riittää tuo 4l t7:lle?shamrock kirjoitti: ↑Ke Loka 19, 2022 15:52Samoin kävi mulla. Puolitoista vuotta sitten ostaessa tuo kolkki teki kanssa tuota aina päivän ekassa startissa. En tiedä mitä öljyä ennen oli käytetty, itse laittelin tuohon GM 5W30. Nyt keväällä sattu olemaan GM:n hintakin noussut mutta sattui silmiin aika pilkkahinnalla Belcon 5W40 täyssynteettinen. Kappas, loppui pölläyttelyt ja jotenkin jopa koneen ääni on pehmeämpi kuin GM:n omalla
Itse heitin femmaan Valvolinen all climatet 5w40, ainakin käy hyvin. Gm ei maistunut niin ei kai tuokaan mihinkään häviä. Väärämerkkiksissä on tullut tota halpaa Valvoa käytettyä ja hienosti on suoriutunut.
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Re: OG 9-3 pölläyttää startatessa - miten vika paikallistetaan?
Alkaa tuo vaihtoväli tulla täyteen, ja just tikkua kurkkasin tänään, puolessavälissä mennään. GM:n 5W30 litraa riittii vaihtovälille, se ylimääräinen litra meni lisäilyyn. Belcon 4 litraa näyttää riittävän sellaisenaan. Konkreettinen selitys pölläyttelyn loppumiselle. Mitä sitten se motti muuten tykkää vaikea sanoa mutt öljyltä tuo yhä näyttää Pikkasen "maitokahvia" nyt oli täyttöputkessa, liekö olosuhteiden vai öljyn syy. Menis ihmisikä jos tuota asiaa lähtis joka öljyn kohdalla vertailemaan, tämäkin auto ollut mulla vasta puolitoista vuotta.Bapsu kirjoitti: ↑La Loka 22, 2022 00:37Päivitteles tänne tosta belcosta sitten miten tykkää t7. Gm hinta on tosiaan täysin törkeä vrt mitä öljy on, 20e tuosta maksoi ilolla. Belco taitaa olla halvin kannu ja taitaa just riittää tuo 4l t7:lle?shamrock kirjoitti: ↑Ke Loka 19, 2022 15:52Samoin kävi mulla. Puolitoista vuotta sitten ostaessa tuo kolkki teki kanssa tuota aina päivän ekassa startissa. En tiedä mitä öljyä ennen oli käytetty, itse laittelin tuohon GM 5W30. Nyt keväällä sattu olemaan GM:n hintakin noussut mutta sattui silmiin aika pilkkahinnalla Belcon 5W40 täyssynteettinen. Kappas, loppui pölläyttelyt ja jotenkin jopa koneen ääni on pehmeämpi kuin GM:n omalla
Itse heitin femmaan Valvolinen all climatet 5w40, ainakin käy hyvin. Gm ei maistunut niin ei kai tuokaan mihinkään häviä. Väärämerkkiksissä on tullut tota halpaa Valvoa käytettyä ja hienosti on suoriutunut.
'01 9-3 2.0 turbo