Mielessä kummittelee 9-3
Mielessä kummittelee 9-3
Elikkäs. Mielessä kummittelee 9-3 ja varsinkin SE-varusteilla ja niinkin "hienolla" kuin 2.0i-vaparimoottorilla. Ja nyt olisi kiva kuulla kommentteja, jos olette joskus ajaneet tms. ko. autolla. Kun kovasti tekisi mieli ostaa, kuitenki lompakon sitä yhtään antamatta, uudempi Saab ja tuommoinen vaparikoneella oleva 9-3 kuulostaa jotenkin pomminvarmalta ratkaisulta. Kaikkia autoja pitää huoltaa ja tuo vaparikone tuntuis jotenkin varmemmalta ratkaisulta, kun siinä on huomattavasti vähemmän osia kuin ahdetussa moottorissa.
P.S. Kävin viime kesänä kattelemassa yhtä täysin valkoista 9-3 ja se oli ihan siistin näköinen peli charcoal-sisustuksineen. Ja kivahan semmoistakin olisi ryhdittää Koni-sportkitillä, 16"-vanteilla ja 205-50-16 renkailla. Ite ku nääs tykkään varmasta, turvallisesta ja erittäin jämäkästä menosta.
P.S. Kävin viime kesänä kattelemassa yhtä täysin valkoista 9-3 ja se oli ihan siistin näköinen peli charcoal-sisustuksineen. Ja kivahan semmoistakin olisi ryhdittää Koni-sportkitillä, 16"-vanteilla ja 205-50-16 renkailla. Ite ku nääs tykkään varmasta, turvallisesta ja erittäin jämäkästä menosta.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Ja todella edullinen hinta, eikö?
Ei mitenkään kummallista valkoiselle autolle. Ei ole kovin helppo myydä sellaista eteenpäin.
Pistä pari tonnia lisää ja hanki turbollinen! Mieluummin ranteet auki kuin vaparilla liikenteeseen
Ei mitenkään kummallista valkoiselle autolle. Ei ole kovin helppo myydä sellaista eteenpäin.
Pistä pari tonnia lisää ja hanki turbollinen! Mieluummin ranteet auki kuin vaparilla liikenteeseen
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Vähän veikkasinkin, että "joku" saattaa kommentoidaMimmi kirjoitti:Panu, mikä vika tuossa valkoisessa (eiku harmaassa ) oikein on
Pitääkin tulla Tomin kanssa ajamaan p***urallia mustan ympäri.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Taitaa porukka lukea väärin jos ruvetaa heti sanomaa että älä osta kuin turbo. Joillekkin riittää vähempikin.
Kai siitä löytyy hyviäkin puoliakin?
Kai siitä löytyy hyviäkin puoliakin?
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Samaa mieltä, vapari saabilla välillä ajaneena tiedän että kyllä silläkin kerkee, kun käyttää kierroksia ja vaihteita900i kirjoitti:Taitaa porukka lukea väärin jos ruvetaa heti sanomaa että älä osta kuin turbo. Joillekkin riittää vähempikin.
Kai siitä löytyy hyviäkin puoliakin?
Itse en kyllä koskaan enää vaparia koskaan osta, tai sitten täytyy olla koneessa kokoa
Teknisesti tuo vapari 2.0 taitaa olla liki ikiliikkuja, kun vain jaksaa huoltaa Silti eipä tuo LPT 9-3 heikkokaan ole
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Mielestäin on aika turha jatkaa juupas eipäs keskustelua. Se on niin monta kertaa nähty .. Tosi tarinoita kehiin kyseisestä mallista.
Muuta en tiedä kuin sen että kannen tiivisteet vuotaa samaan malliin , mut se ei ole monellekkaan ylläri ja vaivaan taitaa auttaa ajoissa ja säännöllisesti tehty kiristys.
Muuta en tiedä kuin sen että kannen tiivisteet vuotaa samaan malliin , mut se ei ole monellekkaan ylläri ja vaivaan taitaa auttaa ajoissa ja säännöllisesti tehty kiristys.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4027
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Menee offtopiciksi aiheeseen nähden, mutta varmasti vaparissakin on paljon enemmän osia verrattuna vanhaan 99:iin, että ei se ahdin enää suhteessa niin paljon niitä lisää tuo...
Minulla on vielä paljon kokematta, mutta koeajoni 9-3 matalapaineturbolla sai kyllä hymyn koko porukan kasvoille (huom. tuolloin ei ollut vielä omaa turboa), mutta jotenkin ne oli niin hillittyjä ne hevoset. Joten ymmärrän kyllä virimiehiä siinä mielessä. Omassa 99t:ssä on kyllä ihan erilailla luonnetta. Pointtini on, että turbolla haetaan ennen kaikkea hauskuutta ja siihen tarvitaan potkua. Mutta, elleivät nämä ole laiskistuneet sitten 118 heppaisen og900:n, niin kyllä niillä varmasti tehojen puolesta liikenteessä pärjää.
En tiedä, ovatko nämä uudet autot niin tylsiä, kun ovat niin hyviä, mutta vanha kunnon 100 heppainen, joka kiihtyy 14 sekuntiin ja kelaa 160 mittariin, tuntuu kyllä jo iloisen pirteältä. Ajamisesta oikein nauttii sen pirteyden vuoksi...
Minulla on vielä paljon kokematta, mutta koeajoni 9-3 matalapaineturbolla sai kyllä hymyn koko porukan kasvoille (huom. tuolloin ei ollut vielä omaa turboa), mutta jotenkin ne oli niin hillittyjä ne hevoset. Joten ymmärrän kyllä virimiehiä siinä mielessä. Omassa 99t:ssä on kyllä ihan erilailla luonnetta. Pointtini on, että turbolla haetaan ennen kaikkea hauskuutta ja siihen tarvitaan potkua. Mutta, elleivät nämä ole laiskistuneet sitten 118 heppaisen og900:n, niin kyllä niillä varmasti tehojen puolesta liikenteessä pärjää.
En tiedä, ovatko nämä uudet autot niin tylsiä, kun ovat niin hyviä, mutta vanha kunnon 100 heppainen, joka kiihtyy 14 sekuntiin ja kelaa 160 mittariin, tuntuu kyllä jo iloisen pirteältä. Ajamisesta oikein nauttii sen pirteyden vuoksi...
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
Kannattanee ainakin koeajaa myös turbo, hintaeroa ei niin kovin hirveästi ole, mutta on se vain ihan eri auto... No kyllähän sillä vaparillakin paikasta toiseen pääsee ja esim. appiukko, joka ei liiemmin kierroksia yli 3000 rpm nostele totesi, että turha on turboa ostaa... Maltillisessa maantieajossa turbo kuluttaa vähemmän, mutta toisaalta turbolla ei tahdo millään pysyä jonon hännillä, vaparilla sieltä ei pääse mihinkään
Ainakin oma 9-3turbo (B204 lpt Trionic5) on kyllä pelannut erittäin luotettavasti, nyt mittarissa on 137K. Noin 100K nurkilla päivitettiin täyspaineiseksi. Nyt on oikeastaan ilmennyt ensimmäinen vika, kun vetarin holkki on alkanut vähän oirehtimaan ja vuotamaan öljyä, appiukon vaparista se korjattiin jo alle 100K ajettuna. Enemmän on appiukon vapari reistannut kuin tuo minun turbo
Jos pomminvarman käyttöauton haluat, niin enemmin suosittelisin OG900:sta
Eski
Ainakin oma 9-3turbo (B204 lpt Trionic5) on kyllä pelannut erittäin luotettavasti, nyt mittarissa on 137K. Noin 100K nurkilla päivitettiin täyspaineiseksi. Nyt on oikeastaan ilmennyt ensimmäinen vika, kun vetarin holkki on alkanut vähän oirehtimaan ja vuotamaan öljyä, appiukon vaparista se korjattiin jo alle 100K ajettuna. Enemmän on appiukon vapari reistannut kuin tuo minun turbo
Jos pomminvarman käyttöauton haluat, niin enemmin suosittelisin OG900:sta
Eski
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
pommin varman vai varman pommin? Kaikki OG:t vaan on vanhoja, muuten hyviä.
Mulla kolmosessa kohta 130tkm mittarissa ja vetarin holkki, takaiskarit ja takajarrulevyt on vaihdettu normaalin huolto-ohjelman ulkopuolelta. (ainiin, termari ja lämpöanturi on kanssa vaihdettu). Toodella huolettomia, mutta onnesta soikeita kilometrejä. Auton on ollut mulla 2 vuotta ja vielä on syyhy päästä rattiin koko ajan!
Vaihto vapari-ng900:sta 9-3 turboon vaihtoi autoilun luonteen. Yht'äkkiä jouheva liikkuminen paikasta toiseen muuttui vaivattomaan liitämiseen ja ajamisen euforiaan.
Ja se SE kirjainyhdistelmä kannattaa todellakin huomioida sitä turboa ostellessa. (toi piti ihan Eskin kiusaksi lisätä tuohon )
Mulla kolmosessa kohta 130tkm mittarissa ja vetarin holkki, takaiskarit ja takajarrulevyt on vaihdettu normaalin huolto-ohjelman ulkopuolelta. (ainiin, termari ja lämpöanturi on kanssa vaihdettu). Toodella huolettomia, mutta onnesta soikeita kilometrejä. Auton on ollut mulla 2 vuotta ja vielä on syyhy päästä rattiin koko ajan!
Vaihto vapari-ng900:sta 9-3 turboon vaihtoi autoilun luonteen. Yht'äkkiä jouheva liikkuminen paikasta toiseen muuttui vaivattomaan liitämiseen ja ajamisen euforiaan.
Ja se SE kirjainyhdistelmä kannattaa todellakin huomioida sitä turboa ostellessa. (toi piti ihan Eskin kiusaksi lisätä tuohon )
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11