saab 9-3 1998 lämmityslaite ongelma
saab 9-3 1998 lämmityslaite ongelma
tervehdys! löytyiskö tätä kautta vastaus ongelmaan? eli lämmityslaite ei toimi,en pysty säätäämään lämpötilaa niistä "namikoista" mistä sitä yleensä säädetään,pientä rutinaa ja säksätystä kuuluu kyllä mutta lämmintä se ei pukkaa kuin nimeksi? lämppärin moottori on testattu(kytketty suoraan) ja se toimii ja myös se alempi näyttö(ilmastointilaitteen ohjainyksikkö) on vaihdettu.oisko vinkkejä missä vika voisi olla?
Re: saab 9-3 1998 lämmityslaite ongelma
Tuon ikäisissä taitaa olla se ongelma, että lämmityslaitteen sisällä oleva rumpu, joka avaa ja sulkee aukkoja, toimii huonosti. Se taitaa olla tyyppivika, jota ei taida saada kuntoon, kuin vaihtamalla uuden yksikön, tai hajottamolta uudemmasta autosta. Sinne on pikkuhiljaa kertynyt pölyä ja pinnat alkavat sitten kanittaa vastaan ja namikat eivät kestä vääntää rumpua oikeaan asentoon. (Vääntöakseli, joka on muovia menee lopulta yleensä poikki)
Wis:ssä taitaa olla ohje, jossa on laitettu ruuveja sinne ja myös liukurasvaa huonolla menestyksellä, ainakin itse muutama vuosi totesin yhden kohdalla.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Wis:ssä taitaa olla ohje, jossa on laitettu ruuveja sinne ja myös liukurasvaa huonolla menestyksellä, ainakin itse muutama vuosi totesin yhden kohdalla.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Saab NG 9-5 2.0T MY11
Ex: Saab 96, Saab 99, WV Jetta, 2xWV Passat, Saab 9-3, Saab OG 9-5 Aero, Saab NG 9-3 Aero
Ex: Saab 96, Saab 99, WV Jetta, 2xWV Passat, Saab 9-3, Saab OG 9-5 Aero, Saab NG 9-3 Aero
Re: saab 9-3 1998 lämmityslaite ongelma
kiitos vinkistä;-) oisko mahdollista että tuo tehonsäätöyksikkö/nopeudensäädin olisi rikkoontunut? oireet on vähän sen tyyppiset? ja oisko kellään suosituksia hyvästä/asiantuntevasta saab-korjaamosta täällä oulussa? kiitoksia jo näin etukäteen.
Re: saab 9-3 1998 lämmityslaite ongelma
Taisi olla kuitenkin kyse ACC:stä tässä tapauksessa? Siellä on sama rumpu mutta se on vain suunnan säätöön, lämpösäätö on vain erillinen läppä. Kokeile ensiksi kalibroida ACC (auto+off nappia samaan aikaan auto käydessä) ja katso miten toimii. Voi olla säätömoottori rikki/vipu irti. Rummun jumittaminen ei vaikuta lämpöön ja sitäkin pystyy keventämään vanhan huoltotiedoitteen mukaisesti lisäämällä ruuvin. ACC:ssä tätä ongelmaa ei tule niin usein koska servomoottorit ovat aika voimakkaita ja jaksavat rumpua pyörittää. Jos ongelma on ilman puute niin silloin voi olla moottorin säädin rikki (puhalluksen voimakkuus ei muutu nopeutta muuttamalla)Pirttta kirjoitti:Tuon ikäisissä taitaa olla se ongelma, että lämmityslaitteen sisällä oleva rumpu, joka avaa ja sulkee aukkoja, toimii huonosti. Se taitaa olla tyyppivika, jota ei taida saada kuntoon, kuin vaihtamalla uuden yksikön, tai hajottamolta uudemmasta autosta. Sinne on pikkuhiljaa kertynyt pölyä ja pinnat alkavat sitten kanittaa vastaan ja namikat eivät kestä vääntää rumpua oikeaan asentoon. (Vääntöakseli, joka on muovia menee lopulta yleensä poikki)
Wis:ssä taitaa olla ohje, jossa on laitettu ruuveja sinne ja myös liukurasvaa huonolla menestyksellä, ainakin itse muutama vuosi totesin yhden kohdalla.
Sent from my iPhone using Tapatalk
9-3 -99 T5 E85
99 -70 Museokilvissä
900 CD -84, 900 GL -88
Chevrolet Transport -99
99 -70 Museokilvissä
900 CD -84, 900 GL -88
Chevrolet Transport -99