trionic 5 boxeista
trionic 5 boxeista
Ovatko kaikki ng 900 trionic 5 boxit 1994-1998 yhteensopivia? Eli sopiiko mikä tahansa näistä suoraan esim. omaan -96 ng 900?
Jotain höpinää oon kuullut jostain lämpölaajenemislevyistä..
Entäs alkupään 9-3 boxit? Niissä taisi olla käynnistyksen esto, mutta voiko sen koodata pois tässä tapauksessa?
Jotain höpinää oon kuullut jostain lämpölaajenemislevyistä..
Entäs alkupään 9-3 boxit? Niissä taisi olla käynnistyksen esto, mutta voiko sen koodata pois tässä tapauksessa?
NG9-3 MY08 2.0T Vector Farkku
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
9-3 saa käynnistykseneston pois päältä jolloin voi heitellä bokseja viristä vakioon mielialan mukaan. Vanhemmista en tiedä mittään 

Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Minuakin ihmetyttää tuo lämpölevy juttu? Mitäs ne on? Pyörittelin tuota omaankin käsissä enkä keksinyt tarkoitusta niille? Miten ne liittyy edes tuohon boksiin?
V-M
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
-
- "Viggen"
- Viestit: 675
- Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 23:29
- Paikkakunta: Kronoby
- Viesti:
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
NG900:een on olemassa Trionic -boxeja ainakin kahdelle eri "aikakaudelle". Toiset boksit ovat muistaakseni 1994-8/1996 ja toiset 8/1996-3/1998 (jolloin NG900:n valmistus loppui). Sen lisäksi on olemassa käynnistyksenestolla ja ilman käynnistyksenestoa varustettuja bokseja. En muista tähän hätään, olisiko automaattivaihteistoiselle autolle ollut eri boksia.deportivo kirjoitti:Niin tietääkö kukaan noista boxien sopivuuksista? Laajentais vähän etsintä skaalaa jos sopisi kaikki ng900 1994-98 ja 9-3 alkupään boxit. Eikä siis tarvitsisi hakea pelkästään -96 boxia.
Yhteensopivuudesta ei ole varmaa tietoa, mutta SEPAn kanssa ollaan kokeiltu autojemme bokseja ristiin ja ne kyllä pelittivät ilman mitään Check Engine -valoa. Ja meillä nuo boksit oli muistaakseni niin, että mulla oli tuo uudempaa laatua oleva boksi ja SEPAlla vanhempaa laatua oleva boksi (korjaa SEPA jos muistan väärin!).
Lisäyksiä: muistaakseni NG900:n boksi kävi OG9-3 Trionic 5 Saabiin, mutta ei päinvastoin, koska kaikissa OG9-3:n bokseissa on sisäänrakennettu käynnistyksenesto, joka on erilainen kuin NG900:ssa oleva.
Esim. meikäläisen autoon (valmistettu 3/1997) käy seuraavien osanumeroiden boksit: 4781779 tai 4239281. Todennäköisesti nuo boksit voisivat myös käydä sinunkin autoosi.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Joo näin sen pitäisi mennä, kuten TS sanoi. Sain samaa tietoa päivällä. Varmasti mulle (ja muille trionic 5 boxia hakeville) pitäisi käydä ainakin 444 5318, 466 2565, 423 9281 ja 478 1779 numeroilla varustetut. Käynnistyksenestolla varustetut varauksella. Saattaa olla vaikeeta löytää boksi.
Lämpölevyt olivat muuten ng 900 -94 tietyssä vientimallissa vähentämässä päästöjä. Ahtopaine oli hieman kohotettu tässä. Vikaantuessaan eivät luonnollisesti antaneet vikakoodeja..
Lämpölevyt olivat muuten ng 900 -94 tietyssä vientimallissa vähentämässä päästöjä. Ahtopaine oli hieman kohotettu tässä. Vikaantuessaan eivät luonnollisesti antaneet vikakoodeja..
NG9-3 MY08 2.0T Vector Farkku
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15