Emännän ng 900 Saabista alkoi peruutusvaihde takertelemaan ja viimein katosi kokonaan. Pihassa on varaosa-auto, missä on 2,3 litrainen kone ja ehjä loota, mutta emännän Saabissa on 2.0l kone. Kuka tietää, käykö loota?
Autossa on enää pari viikkoa leimaa jäljellä, enkä saa sitä katon alle, eli saattaa mennä paaliin koko kampe, koska vihaan tuota auton alla könyämistä räntäsateessa.
Lueskelin foorumia ja sen mukaan oireet viittaavat vaihteistovikaan, eli aluksi pakki vain meni huonosti päälle, sitten alkoi lähtemään pois päältä ja enää ei mene ollenkaan päälle, korahdus vain kuuluu, kun kytkimen tipauttaa.
Saattaa olla, että lootasta oli öljy vähissä, kun en ole älynnyt/keksinyt, miten sen tarkastaisi, lisäsin jossain vaiheessa arviosta litran verran.
ng 900 pakki katosi
Re: ng 900 pakki katosi
Jos varaosa-auto on samainen ng900 niin laatikot sopii hyvin ristiin, välityssuhteet on isommalla koneella pikkasen pidemmät.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: ng 900 pakki katosi
No niin, nyt on vaihdelaatikko irti ja varaosalaatikko työn alla. Kannattaa varmaan vaihtaa kytkimen painikelaakeri, vaikka varaosalootassa se on ehjänoloinen? Miten sen saa irti? Kampiakselin stefassa on vuotojälki, kannattanee vaihtaa ja kytkinlevy on aika ohkainen kummassakin. Varaosalaatikon holkki on väljä, eli vaihtoon sekin ja stefat varmaan kanssa. Olen hiukan epävarma noitten moottorin kumityynyjen kanssa, vaikuttavat veteliltä, mutta kun en tiedä, millaiset ovat uutena?
Re: ng 900 pakki katosi
Loota vaihdettu, holkki vaihdettu, oli tiukka, pakastin jäähdytys holkille ja kuumailmapuhallinlämmitys vastakappaleelle ja pajavasaralla vauhtia. Kampiakselin takastefa maksoi melkein viisikymppiä Laakkosella, siihenkin hyvät vaihto-ohjeet foorumilla.
Sellainen asia jäi askarruttamaan, että kytkin irroittaa ihan pohjassa, vaikka ennen laatikon vaihtoa se irroitti pinnassa. Olen säätänyt vaijeria aika paljon, että irroittaa ollenkaan. Levykin on paksumpi, kuin ennen remonttia. Tuli mieleen, että onko kytkinpolkimen yläpäässä useampi lokonen vaijerille?
Sellainen asia jäi askarruttamaan, että kytkin irroittaa ihan pohjassa, vaikka ennen laatikon vaihtoa se irroitti pinnassa. Olen säätänyt vaijeria aika paljon, että irroittaa ollenkaan. Levykin on paksumpi, kuin ennen remonttia. Tuli mieleen, että onko kytkinpolkimen yläpäässä useampi lokonen vaijerille?
Re: ng 900 pakki katosi
Aito vaijeri on itsesäätyvä mutta joskus on joutunut ravistelemaan vanhaa vaijerinkuorta sähkökeskuksen alta ja polkemaan samaan aikaan että on säätynyt. Käsisäätöiset on sitten tarvikkeita ja niiden säätövarasta en tiedä. Vaihda vaijeri tarvittaessa, ei ole kallis.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit