Terve,
Ostin muutama päivä sitten ensimmäisen saabbini eli 9-3 Aeron vm. 2001, jossa etanoli-päivitys tehty.
Kylmänä käynnistäessä kone hörähtää nätisti käyntiin, mutta koneen kierrokset laskevat pariin kertaan hetkeksi ja kerran kone sammui katoksesta peruuttaessa alamäkeen, kytkin jo pohjaan painettuna. Samaa pientä nykimistä/kierrosten laskua kone tekee 1. ja 2. vaihteella kytkintä nostaessa, mutta tämän jälkeen ei samaa tapahdu ainakaan näin ~nollakelillä. Mistä voisi johtua?
Toinen kysymys on nokka-akselin päässä oleva aukko ja ympärillä pultin reiät. Ilmeisesti asentotunnistimen paikka, jota turboista ei löydy muutenkaan?
Jouni
edit: aukosta valuttaa ilmeisesti myös vähäisesti öljyä
9-3 Aero 2001: Käynnistyksen jälkeen sammuminen
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 2
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2014 23:20
Re: 9-3 Aero 2001: Käynnistyksen jälkeen sammuminen
Voi kokeilla pakkoadaptaatiota, akunkenkä irti vähäksi aikaa.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: 9-3 Aero 2001: Käynnistyksen jälkeen sammuminen
Seos- tai sytytyshäiriöt; tarkista/testaa/vaihda (edullisuusjärjestyksessä):
- tulpat
- ilmavuodot = alipaineletkut, letkut jotka liittyy läppäkoteloon ja imusarjaan
- ilmamassamittari
- sytytyskasetti
testerillä tai obd-lukijalla mistä saa anturidataa ulos voi kätevästi päätellä onko niissä jotain vikaa joka johtaa tuohon käytökseen. Ellei siis opensidiä ole aktivoitu
- tulpat
- ilmavuodot = alipaineletkut, letkut jotka liittyy läppäkoteloon ja imusarjaan
- ilmamassamittari
- sytytyskasetti
testerillä tai obd-lukijalla mistä saa anturidataa ulos voi kätevästi päätellä onko niissä jotain vikaa joka johtaa tuohon käytökseen. Ellei siis opensidiä ole aktivoitu
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: 9-3 Aero 2001: Käynnistyksen jälkeen sammuminen
Alipainepumpun paikka automaattivaihteisessa, jota ei siis autossasi ole.Pallosalama kirjoitti: Toinen kysymys on nokka-akselin päässä oleva aukko ja ympärillä pultin reiät. Ilmeisesti asentotunnistimen paikka, jota turboista ei löydy muutenkaan?
Jouni
edit: aukosta valuttaa ilmeisesti myös vähäisesti öljyä
hyvin tyypillistä että tulppa hikoilee öljyä.
Re: 9-3 Aero 2001: Käynnistyksen jälkeen sammuminen
Mulla oli vähän samanlaisia ongelmia oman 2002 Turbo Jubileen kanssa, johon on myös tehty etanolipäivitys.
Mitään havaittavaa vikaa ei löytynyt, mutta lueskelin foorumia ja yksi ongelma saattaisi olla polttoainelinjojen väsähtäneet takaiskuventtiilit. Niinpä opettelin uuden rutiinin käynnistykseen:
1) virrat päälle (bensapumppu alkaa tuottaa painetta, joka on mahdollisesti laskenut)
2) turvavyö kiinni
3) vaihde vapaalle
4) etenkin kylminä aamuina ilmastointi pois päältä
5) kytkin pohjaan
6) startti
Käynnistysongelmat hävisivät saman tien, kun uuden rutiinin opettelin. Todennäköisesti ainakin omassa autossa vikana huono bensapaine linjastossa + monet pienet kulumat ja väsymiset komponenteissa, tiivisteissä ja letkuissa -kuten 12 vuotta vanhalta autolta voi odottaakin.
Mitään havaittavaa vikaa ei löytynyt, mutta lueskelin foorumia ja yksi ongelma saattaisi olla polttoainelinjojen väsähtäneet takaiskuventtiilit. Niinpä opettelin uuden rutiinin käynnistykseen:
1) virrat päälle (bensapumppu alkaa tuottaa painetta, joka on mahdollisesti laskenut)
2) turvavyö kiinni
3) vaihde vapaalle
4) etenkin kylminä aamuina ilmastointi pois päältä
5) kytkin pohjaan
6) startti
Käynnistysongelmat hävisivät saman tien, kun uuden rutiinin opettelin. Todennäköisesti ainakin omassa autossa vikana huono bensapaine linjastossa + monet pienet kulumat ja väsymiset komponenteissa, tiivisteissä ja letkuissa -kuten 12 vuotta vanhalta autolta voi odottaakin.
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71