9-3 Turbon tehot

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

KeijoAnnikki kirjoitti:Lisää kysymyksiä. :roll:

Myös toisenlaista juttua mietiskelen ja siksi tiedustelenkin, mistä löydän oman autoni ruiskun tyypin ? Toinen kysymys: mikä olikaan tämän matalapaineturbon merkki ja tyyppi ja eroaako se 185 hv:en turbosta mitenkään.
Oma käsitykseni saabin matalapaineturbosta. Korjatkaa jos väärässä.

Saabin filosofia matalapaine turboissa on ollut, että tehdään edullisemmin suurena sarjana 2 "samanlaista" autoa 99.999% samoilla osilla. Toiseen hintaa x euroa ja tehoina 185hp. Myydään sitten vähärahaisimme "rampautettua" mallia noin 5-10k euroa halvemmalla, jossa tehon 150..154hp ja mahdollisesti jätetty 200 eur magneettiventtiili (vain t5) pois sekä ahtomainemittari mittaristosta. (t5&t7).
Niin ja eri sytytystulppiakin on nähty matalapaineissa. Viisaammat kertokoot.

He, joilla on ollut hinku "täystehoon" ovat he olleet siitä valmiit maksamaaan paljon uutena. Miksi saabi ei ottaisi niiltä rahoja? 8)

Näinhän se on näytönohjaimissa ja proressoreissakin tänäpäivänä. Softalla puotetaan kelloja rampautetaan mm. liukuhihnoja/muistiväyliä.. ja myydään "köyhille" "samaa" osaa.

Kysymys kysymyksestä 1. Missä tuota tietoa tarvitaan? Jos meinasit moottorin ohjaustyyppiä, niin jos "moottorin kansi, eli sytytyskasetti" punainen, niin T5, jos musta, niin "T7".
Vastaus kysymykseen 2. Ei eroa.

Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

KeijoAnnikki kirjoitti:Lisää kysymyksiä. :roll:

Ostettuani abaut kuukausi sitten 9-3 SE 154 hv:n vm-99, niin voin todeta että pitkälle on pompannut ko peli vanhoista 99/900 ajoista. Kerrassaan hieno laite.
Varohan kehumasta paremmaksi kuin vanhat pelit. 8O Saat aika paljon pahaa silmää, jos menet tuommoisia laukomaan yleisellä osastolla. Pidetään nuo kommentit täällä 9-3 & NG 900 osastolla niin on kaikilla kivaa :)

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
KeijoAnnikki
"Hirsch"
Viestit: 752
Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja KeijoAnnikki »

peinu kirjoitti:
KeijoAnnikki kirjoitti:Lisää kysymyksiä. :roll:

Ostettuani abaut kuukausi sitten 9-3 SE 154 hv:n vm-99, niin voin todeta että pitkälle on pompannut ko peli vanhoista 99/900 ajoista. Kerrassaan hieno laite.
Varohan kehumasta paremmaksi kuin vanhat pelit. 8O Saat aika paljon pahaa silmää, jos menet tuommoisia laukomaan yleisellä osastolla. Pidetään nuo kommentit täällä 9-3 & NG 900 osastolla niin on kaikilla kivaa :)
Juu og900 on erittäin hieno auto jonka vertaista on vaikea löytää - tyydyttääkö. :lol: Ja 99:jä mulla on ollut monta ja jopa yksi 99 Turbo vm -90 ja se oli TURBO-auto tähän matalapaineeseen verrattuna. Eli off - ON .
KeijoAnnikki
"Hirsch"
Viestit: 752
Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja KeijoAnnikki »

Hook kirjoitti:[
Kysymys kysymyksestä 1. Missä tuota tietoa tarvitaan? Jos meinasit moottorin ohjaustyyppiä, niin jos "moottorin kansi, eli sytytyskasetti" punainen, niin T5, jos musta, niin "T7".
Vastaus kysymykseen 2. Ei eroa.

Hook
Ruiskun tyyppiä kysyttiin multa ja siksi sitä kysyn. Liittyy siihen, että auto menee rullille ja katsotaan mitä sille aletaan tekemään.
Vastaa Viestiin