Oma käsitykseni saabin matalapaineturbosta. Korjatkaa jos väärässä.KeijoAnnikki kirjoitti:Lisää kysymyksiä.
Myös toisenlaista juttua mietiskelen ja siksi tiedustelenkin, mistä löydän oman autoni ruiskun tyypin ? Toinen kysymys: mikä olikaan tämän matalapaineturbon merkki ja tyyppi ja eroaako se 185 hv:en turbosta mitenkään.
Saabin filosofia matalapaine turboissa on ollut, että tehdään edullisemmin suurena sarjana 2 "samanlaista" autoa 99.999% samoilla osilla. Toiseen hintaa x euroa ja tehoina 185hp. Myydään sitten vähärahaisimme "rampautettua" mallia noin 5-10k euroa halvemmalla, jossa tehon 150..154hp ja mahdollisesti jätetty 200 eur magneettiventtiili (vain t5) pois sekä ahtomainemittari mittaristosta. (t5&t7).
Niin ja eri sytytystulppiakin on nähty matalapaineissa. Viisaammat kertokoot.
He, joilla on ollut hinku "täystehoon" ovat he olleet siitä valmiit maksamaaan paljon uutena. Miksi saabi ei ottaisi niiltä rahoja?
Näinhän se on näytönohjaimissa ja proressoreissakin tänäpäivänä. Softalla puotetaan kelloja rampautetaan mm. liukuhihnoja/muistiväyliä.. ja myydään "köyhille" "samaa" osaa.
Kysymys kysymyksestä 1. Missä tuota tietoa tarvitaan? Jos meinasit moottorin ohjaustyyppiä, niin jos "moottorin kansi, eli sytytyskasetti" punainen, niin T5, jos musta, niin "T7".
Vastaus kysymykseen 2. Ei eroa.
Hook