Morjes!
Päätin tuossa hetki sitten liittyä uljaaseen Saabistien joukkoon. Tuli sitten hankittua og93:nen vm. 2000, jossa koneena 2.0 T7(136kW). Autolla ajettu vajaa 160tkm. Nyt olisi sitten paljon kysymyksiä ja vinkkejäkin voisin ottaa vastaan.
Ensinnäkin kysymys turbosta. Tuossahan on se gt17:nen, joka vaikuttaa hieman öljylingolta--> imupuolelle(bypass-venttiilille) näyttää kertyvän öljyä. Kannattaako nuo bilteman yms. korvaavat ohittaa suosiolla ja hommata se mitsun malli tilalle. Tarkoitus on pitää auto ihan käyttöautona, jossa tehot olisivat edes aavistuksen yli 200hv:n?
Putkistonkin ajattelin vaihtaa vähemmän ruosteiseen, joten onko se sama hommatta dp:n kera rosteriputki? Täällähän on mainostettu sitä kimppatilausten kohteena ollutta seppää. (Outotalli?)
Softaushommat? Miten tuo nyt sitten menee? Onko nuo markkinoilla pyörivät sohtapäivitykset rahan polttoa? Täällähän on ilmeisesti useampiakin velhoja? Ajattelin kuitenkin poltella pääasiassa bensiiniä..? Samaan liittyen se mainostettu open-SID? Mites tämä?
Sitten saattaisin olla kiinnostunut ostamaan toimivat(pikseliviat ei haittaa) sid- ja acc-paneelit nykyisten pikselivikaisten tilalle. Tarkoitus olisi koittaa yrittää "korjata" tai korjauttaa nuo nykyiset.
Paljon olen jo ehtinyt/joutunut rappaamaan, kun tuon "pikkuvikaisena" lopulta hommasin. Mm. seuraavat:
-DI-kasetti+tulpat
-Immu
-Huohotinpaketti
-Bypass-ventt + magneettiventtiili + alipaineletkut
-Evappi mäkeen
-Kannen kiristys
-Virtalukon pesä huollettavana Mikkelissä
Seuraavaksi pitäisi ilmeisesti käyttää se ölypohja pois ja tutkia sen sisältö. Venttiilikopan puolelta ei ainakaan näyttänyt pahalta. Sisävalotkin olisi kiva saada kuntoon??? Tällä hetkellä pyörii epäsäännöllisen säännöllisesti vikakoodi p1654(bensapumpun rele?) sekä uusimpana p1460(ilmastointi?), mutta eivät mielestäni vaikuta ainakaan auton toimintaan mitenkään.
Kiitoksia etukäteen!
Tuore Saabisti
Tuore Saabisti
OG 9-3 Viggen
NG 9-3 SC 2,0t BP
OG 9-5 Aero BP
ex: OG 9-3 BP St3
NG 9-3 SC 2,0t BP
OG 9-5 Aero BP
ex: OG 9-3 BP St3
Re: Tuore Saabisti
Kannattaa ostaa sellanen ei ''kiina'' mallin ahdin niin kestääkin pitempäänkin. T25 laipalla löytyy lukuisia vaihtoehtoja mitkä sopii lähes bolt-on jos haluaa semmosen pikkusen pirteemmän mallin niin garretilta löytyy esim. T28 ja Mitsun halvempia ahtimia riittää sinne 300hv ja putkistostahan ei mitn haittaakaan ole jos päivittää vähemmän ahistavaan malliin, ohjelmalla ja putkisto muutoksilla pitäs päästä vakio turbolla jo sinne 260hv asti ainakin. Vesa67 ja Jcarlsson ainakin tehny noita ohjelmia hyvällä menestyksellä. Kytkintä kannattaa ruveta päivittelemään jo noilla vaikka viggenin kytkinpakettiin kestää n.500nm.
Saab 9-3 ''Wnb Viggen'' Stage : Ei mitään hajua enään.