t7 9-3 stage2 3" putkisto?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
rasvaaja
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: To Heinä 22, 2010 11:40
Paikkakunta: jyväskylä

t7 9-3 stage2 3" putkisto?

Viesti Kirjoittaja rasvaaja »

Onko koomista hyötyä vaihtaa orginaali putki kokomatkalta 3"? Joku kyseisen putkiston omaava voisi kertoa!

e85 td04
009baas
"Viggen"
Viestit: 582
Liittynyt: Ke Marras 12, 2008 12:28
Paikkakunta: Helsinki

Re: t7 9-3 stage2 3" putkisto?

Viesti Kirjoittaja 009baas »

On todellakin.Olen tehnyt kyseisen operaation kahdesti ja kone vetää kaikilla alueilla paremmin ja turbo herää aiemmin.
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
rasvaaja
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: To Heinä 22, 2010 11:40
Paikkakunta: jyväskylä

Re: t7 9-3 stage2 3" putkisto?

Viesti Kirjoittaja rasvaaja »

onko tarvetta uudelle softalle kyseisen operaation jälkeen?
jefreitteri
"Viggen"
Viestit: 608
Liittynyt: Ma Touko 28, 2012 07:57

Re: t7 9-3 stage2 3" putkisto?

Viesti Kirjoittaja jefreitteri »

Ei kai sitä mikään pakko ole softata uusiksi, mutta kyllähän se tekee höpöä, jos softaa.
009baas
"Viggen"
Viestit: 582
Liittynyt: Ke Marras 12, 2008 12:28
Paikkakunta: Helsinki

Re: t7 9-3 stage2 3" putkisto?

Viesti Kirjoittaja 009baas »

itse en ole jaksanut softata stage joku~ 250hp
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5811
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: t7 9-3 stage2 3" putkisto?

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Jos Downpipen vaihtaa niin softaa on todellakin tarve muokata. Ahtopaine alkaa piikkailla, sen huomaa sitten fuelcutista ja random missfire vikakoodista... Joskus jopa catbackin vaihto aiheuttaa ahtopaineen säädön muokkaamisen tarpeen, kuten minulle kävi.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
009baas
"Viggen"
Viestit: 582
Liittynyt: Ke Marras 12, 2008 12:28
Paikkakunta: Helsinki

Re: t7 9-3 stage2 3" putkisto?

Viesti Kirjoittaja 009baas »

Pakari kirjoitti:Jos Downpipen vaihtaa niin softaa on todellakin tarve muokata. Ahtopaine alkaa piikkailla, sen huomaa sitten fuelcutista ja random missfire vikakoodista... Joskus jopa catbackin vaihto aiheuttaa ahtopaineen säädön muokkaamisen tarpeen, kuten minulle kävi.
Eipä ole moisia ilmaantunut.. Tästäkin on kait kahta koulukuntaa
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: t7 9-3 stage2 3" putkisto?

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Riippuu kokoonpanosta ja softasta. 2,3-litrainen on herkempi piikkailulle kuin 2,0 ja 15T herkempi kuin GT17. Jos alkuperäisessa softassa on jo melko löysät ahtosäätimen parametrit ja jää hieman massoista vajaaksi tmv. niin saattaa siirtyä toleranssin toiseen reunaan. Yleensä kuitenkin prekatin puutteesta tulee downpipen vaihdon jälkeen vikakoodi jos sellainen autossa oli.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
009baas
"Viggen"
Viestit: 582
Liittynyt: Ke Marras 12, 2008 12:28
Paikkakunta: Helsinki

Re: t7 9-3 stage2 3" putkisto?

Viesti Kirjoittaja 009baas »

jcarlson kirjoitti:Riippuu kokoonpanosta ja softasta. 2,3-litrainen on herkempi piikkailulle kuin 2,0 ja 15T herkempi kuin GT17. Jos alkuperäisessa softassa on jo melko löysät ahtosäätimen parametrit ja jää hieman massoista vajaaksi tmv. niin saattaa siirtyä toleranssin toiseen reunaan. Yleensä kuitenkin prekatin puutteesta tulee downpipen vaihdon jälkeen vikakoodi jos sellainen autossa oli.
Mulla on itseasiassa sun tekemä softa tossa..Ilmeisesti suuttimet on silti tapissa..Herjas kakkoslambdaa, joka disabloitiin, nyt ilmoittelee myös ykköslambda fcod 308, joka ei lienee liity softapuoleen mitenkään.Kenkää olen antanut muttei koskaan fuelcuttia tullu.. pyynnit on 1150 kolmosella ja nelosella ja ne myös toteutuu.

Edit.. Akku vaihdettu ja lambdan toiminta palannut normaaliksi (Akku oli ihan paska ja aiheuttanut ilmeisesti jännitehäviötä ja ecun vammausta)
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
Vastaa Viestiin