2.0t, 2002, manuaali, OpenSID ja stage1+E85. n.155.000 mittarissa.
Koko talven kulki ihan kiltisti, mut sitte melko nopeasti hyyty meno.
Tänään putsailin immua ilman vaikutusta.
Selitys: kolmosella kun n.3000rpm runttaa monon lattiaa, mReq n.1090, mAir jää maks. 700.
Pbef ja Pinl nousee n.1600 asti. Kierrokset kun ehtii n.4500rpm asti, meno hyytyy ja alkaa nykimään.
Jos pitää nilkan oikoisena, kohta moottorivalo alkaa vilkkua ja Fcod 4864 ilmestyy SID:iin.
Jos ajelee hissukseen ilman että paineiden pitäiskään nousta, toimii ok, mReq ja mAir seurailee toisiaan jos pysytään alle n.600 lukemissa.
Letkut kuten tehtaalta (vielä...). Tungin naamankin haitariputkeen ja koitin hönkiä mut en silleen erottanu suurempia vuotoja.
Huomenna pääsen kokeilemaan kompuran kanssa pihiseekö jostain.
Onko valistuneita arvauksia mistä/miten tutkisi lisää?
Voimat hukassa OG 9-3
Re: Voimat hukassa OG 9-3
FCOD:sta
jcarlson kirjoitti:Multiple misfire. Rikkinäinen MAF, DI-kasetti (tai tulpat), tai tukossa oleva katti on lähes aina syynä.
OG 9-5 -02 B234/B235
OG 9-5 -97 HX35 PRO MFS
OG 9-5 -97 HX35 PRO MFS
Re: Voimat hukassa OG 9-3
Kannattaa myös vaimentimet tsekata, ettei ole villat tukkineet putkea.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Voimat hukassa OG 9-3
Eikö alipainevuodot voi aiheuttaa myös vastaavaa?
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
Re: Voimat hukassa OG 9-3
Kiitoksia vinkeistä, josko vielä ehtisi tutkimaan.
Taitavat olla hankalia mittailla/testata mitenkään?
No pakoputken voi sentään jotenkin ronkkia, mut muut täytynee ostaa yks kerrallaan?
Taitavat olla hankalia mittailla/testata mitenkään?
No pakoputken voi sentään jotenkin ronkkia, mut muut täytynee ostaa yks kerrallaan?
Re: Voimat hukassa OG 9-3
Tukossa olevan putken saattaa huomata jo tunnustelemalla kädellä puhallusta putken päästä.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Voimat hukassa OG 9-3
Nonnii, ennen kun tutkimukset kunnolla pääsi vauhtiin, Saabin vauhti hyytyi.
Ensin poksahti takapönttö kesken kiihdytyksen. Ääni parani, ja kulku myös
Mutta uudella putkella kulkupuoli loppui, samalla kun ne äänet katos.
Kerkesin ihmetellä immua ja magneettiventtiiliä, pari päivää ennen kohtalokasta reissua huomasin että paineen ollessa päällä, putkesta pölähtää sinistä.
Sitten yhtenä surullisena aamuna mailissa oli tarjous huolletusta turbosta, ja n.70km myöhemmin Saab kohtasi erittäin näyttävän loppunsa Murhasaaren ylämäessä
Turbo siis kaput, kuulemma ihan huolella. Puristuspaineita ei voi mitata koska sylinteriryhmä on täynnä öljyä. Mut eipä sen taida olla väliä kun öljypropusta tuli enemmän metallimuhjua kun öljyä.
Jos oli alkuperäinen, niin tämä GT17 kesti n.158.000km.
R.I.P Saab 9-3 2.0t 2002
Ensin poksahti takapönttö kesken kiihdytyksen. Ääni parani, ja kulku myös

Mutta uudella putkella kulkupuoli loppui, samalla kun ne äänet katos.
Kerkesin ihmetellä immua ja magneettiventtiiliä, pari päivää ennen kohtalokasta reissua huomasin että paineen ollessa päällä, putkesta pölähtää sinistä.
Sitten yhtenä surullisena aamuna mailissa oli tarjous huolletusta turbosta, ja n.70km myöhemmin Saab kohtasi erittäin näyttävän loppunsa Murhasaaren ylämäessä

Turbo siis kaput, kuulemma ihan huolella. Puristuspaineita ei voi mitata koska sylinteriryhmä on täynnä öljyä. Mut eipä sen taida olla väliä kun öljypropusta tuli enemmän metallimuhjua kun öljyä.
Jos oli alkuperäinen, niin tämä GT17 kesti n.158.000km.
R.I.P Saab 9-3 2.0t 2002